וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו טענות יאיר נתניהו: ישלם רבע מיליון שקל לעורך וואלה לשעבר

עודכן לאחרונה: 5.7.2021 / 18:19

בנו של יו"ר האופוזיציה טען כי תביעת לשון הרע שהגיש נגדו אבי אלקלעי לא ניתנה כדין. השופטת כוכבה לוי דחתה את הטענות וגם הטילה עליו הוצאות משפט בסך 29 אלף שקל. נתניהו מתכוון לערער

"מי זה אבי אלקלעי ..ייגמר כל הספור כשיסתבר שאנשי קרן וקסנר הם סוכני משטרה תחת מסווה של תלמידים ומנהלים מצטיינים", פרסם נתניהו הבן

בית המשפט דחה היום (שני) את בקשת יאיר נתניהו, בנו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לביטול פסק הדין שניתן נגדו בתביעת לשון הרע שהגיש נגדו אבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר. נתניהו לא הגיש כתב הגנה, ובית משפט השלום חייב אותו לפצות את אלקלעי ב-250 אלף שקל. נתניהו ביקש לבטל את פסק הדין, אך בית המשפט דחה את הבקשה והורה לו לפצות את אלקלעי בכ 30 אלף שקלים. יאיר נתניהו הודיע שבכוונתו לערער על ההחלטה.

אלקלעי הגיש תביעה נגד נתניהו בעקבות שני פרסומים בפייסבוק מחודש אוגוסט 2019, בהם האשים את אלקלעי כבוגר קרן וקסנר בתפירת התיקים הפליליים של אביו "מי זה אבי אלקלעי ..ייגמר כל הספור כשיסתבר שאנשי קרן וקסנר הם סוכני משטרה תחת מסווה של תלמידים ומנהלים מצטיינים", פרסם נתניהו הבן.

כתב התביעה נשלח למעון ראש הממשלה בירושלים, בו התגורר יאיר נתניהו, ונמסר בדואר רשום לעובד המעון. לאחר שנתניהו לא הגיש כתב הגנה במשך 80 יום, הרשם הבכיר אבי כהן מבית משפט השלום בתל אביב קיבל את התביעה של אלקלעי והורה לנתניהו לפצות אותו בסכום 250 אלף שקלים. נתניהו הגיש בקשה לביטול פסק הדין וטען כי כתב התביעה לא נמסר לו, והיה צריך לשלוח את כתב התביעה למשרד ראש הממשלה.

יאיר נתניהו, במהלך דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ,נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת העבודה אייבי בנימין. מוטי מילרוד, חדשות "הארץ", מערכת וואלה!
"מי זה אבי אלקלעי". נתניהו/מערכת וואלה!, מוטי מילרוד, חדשות "הארץ"

השופטת כוכבה לוי מבית משפט השלום בתל אביב דחתה היום את הטענה וקבעה כי מסירת כתב התביעה הייתה כדין. "אין חולק כי הנתבע 1 אינו ראש הממשלה . הוא גם לא טען כי הוא "עובד משרד ראש הממשלה". הלכה למעשה אין לו כל מעמד רשמי בקשר עם משרד ראש הממשלה או מעון ראש הממשלה זולת היותו בנו הבגיר של ראש הממשלה שהתגורר במעון ראש הממשלה יחד עם הוריו . - משכך ברי , כי המצאה לנתבע 1 יכול ותבוצע כדין ועל פי הוראות הדין בלבד ולא כטענתו - "במשרד ראש הממשלה " - שכאמור אין לו ולא הייתה לו זיקה אליו".

עורך דין רון לוינטל שייצג את אלקלעי מסר בתגובה: "בית המשפט יצא, בין היתר, נגד הכפשת התובע ונגד הכפשתי כעורך דינו, וקבע חד-משמעית כי לא נפל כל פגם בהמצאת התביעה שהגיעה, על-ידי דואר ישראל, עד התיבה הפרטית ששימשה אותו בבית ראש הממשלה. בית המשפט גם קבע שאין לנתניהו הגנה, כך שגם אם היה פסק הדין מבוטל כאן, הוא היה מחויב בפיצוי בתחנה הבאה ממילא. גם התגובה של יאיר נתניהו בציוץ בטוויטר יום לאחר הגשת התביעה, שם התייחס לכתב התביעה, ובעוד בחקירתו טען כי דיבר בכלל על מכתב ההתראה, שימשה את השופטת בהחלטתה, וגם לגביה קבעה כי נתניהו, ולא בפעם הראשונה בהליך זה, לא אמר אמת".

אבי אלקלעי בדיון תביעת לשון הרע נגד יאיר נתניהו. השלום, ת"א, 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"מסירת כתב התביעה הייתה כדין". אלקלעי/ראובן קסטרו

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה: "החלטת בית המשפט מתעלמת מהעובדות ומהחוק. מעולם לא קרה בישראל שבקשה לביטול פסק דין, שניתן בהעדר כתב הגנה - לא התקבלה. בית המשפט התעלם מהעובדה שיאיר מעולם לא קיבל את התביעה, ומתעלם מהחוק שקובע את ההשלכות שנובעות מאי-מסירת כתב תביעה. בכוונתו של יאיר לערער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully