וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציוץ עשה את שלו: תוך 48 שעות, עמית סגל הגיע לשיא מכירות לספרו החדש

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 16:11

קמפיין הטרום השקה בו החל סגל בטוויטר לקידום ספרו הראשון הביא למעלה מ-10,000 איש לרכוש אותו תוך יומיים בלבד - כך מעריכים גורמים בענף הוצאות הספרים ששוחחו עם וואלה ברנז'ה. ומה הקשר של חנוך דאום לשורת הרווח של סגל?

קמפיין הטרום השקה בו החל עיתונאי חדשות 12 עמית סגל בטוויטר לקידום ספרו החדש "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית" הביא למעלה מ-10,000 איש לרכוש אותו תוך יומיים בלבד - כך מעריכים גורמים בענף הוצאות הספרים ששוחחו עם וואלה ברנז'ה. יצוין כי מספרי מכירות הספרים, בוודאי אלו בהוצאות העצמיות, הם אחד הסודות הכמוסים בענף.

כזכור, ביום ראשון השבוע סגל פרסם בטוויטר הודעה לקונית בה כתב כי "מחר ב-11:00 בבוקר אפרסם כאן הודעה חשובה. מוזמנים לעקוב". ההודעה הובילה לשלל ספקולציות, בטוויטר ובכלל. בהמשך, הוא כתב "אל תבטלו תכניות כן? לא צריך להיסחף. זו הודעה שבשבילי היא משמחת ומרגשת ומקווה שגם בשבילכם ללא הבדל השקפה פוליטית. ולא, אני לא מתמנה לשר המים". רק מאוחר יותר, ניצל סגל את מנוף השמועות שיזם, והודיע על תחילת שיווק ספרו החדש.

עמית סגל. ראובן קסטרו
שיא מכירות. סגל/ראובן קסטרו

ספרו של סגל מכר עד כה כ-10,000 עותקים - סכום שיא ב-48 שעות, גם בז'אנר וגם באופן אבסולוטי. לשם השוואה, ספרו של בן כספית "נתניהו: ביוגרפיה", שיצא לאור ב-2018 ושווק גם במהדורת דפוס ברשתות, מכר עד כה סך הכל 70,000 עותקים - מספר נאה כשלעצמו.

לשם השוואה נוספת, דווקא מז'אנר אחר, רב המכר שהוציאה הסופרת הפופולרית עינת נתן ב-2018 "חיימשלי" העוסק בהדרכת הורים, מכר סך הכל כ-50,000 ספרים.

הבחירה של סגל לשווק את ספרו הראשון רק באופן מקוון, מבלי להיעזר ברשתות ההפצה הגדולות (חנויות הספרים, בראשן סטימצקי וצומת ספרים) איננה מקרית, ונעשית כדי לחסוך את העמלות שהן גובות, המותירות את הסופרים עם סכום שלעיתים מגיע לשקלים בודדים עבור כל ספר שנמכר. ספרו של סגל מוצע למכירה באתר שהקים בעלות של 99 שקלים, כשהמכירה המוקדמת נמשכת עד מוצאי שבת ה-10 ביולי.

מי שנתן את האות לאופי המכירה הזה בישראל היה חנוך דאום, שאת הספר "החיים הם תקופה קשה" שהוציא לפני שנה מכר כך, והגיע ע"פ ההערכות אף הוא למספר דומה של עותקים כמו כספית - באמצעות שליח בלבד.

סגל בחר שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully