וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה יכולה להמשיך לצייץ, בתאגיד לא מתכוונים לוותר על גאולה אבן

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 18:10

העקיצה ששיגרה אבן-סער בתכנית "ערב ערב" בכאן לחה"כ קרעי מהליכוד, הדומה למסרי הקואליציה, חידדה את החשש לניגוד עניינים בכך שאשת שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער, משמשת כמגישת אקטואליה בתאגיד. ומה משיבים בכאן?

גאולה אבן-סער מראיינת את ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) בתוכנית "ערב ערב" בכאן, 6 ביולי 2021. כאן 11, צילום מסך
גאולה אבן-סער מראיינת את ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) בתוכנית "ערב ערב" בכאן 11/צילום מסך, כאן 11

ריאיון שקיימה אתמול (שלישי) גאולה אבן-סער בתכנית האקטואליה "ערב ערב" בכאן 11 עם חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד), חידד את החשש לניגוד העניינים הצורם או לפחות את מראית העין הבעייתית בכך שאשתו של שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער, משמשת כמגישת אקטואליה בתאגיד. הריאיון התקיים בעקבות הפלת חוק האזרחות בכנסת, תבוסת הקואליציה וניצחון האופוזיציה. בתחילת הריאיון אמרה אבן-סער לח"כ קרעי בטון בנימה עוקצנית: "ברכות, הצליח לכם האירוע בלילה, ברכות גם על שיתוף הפעולה ההיסטורי עם הרשימה המשותפת, הצבעתם אותו דבר". האמירה הזאת דומה מאוד ברוחה לאמירות הנשמעות מצד חברי הקואליציה ובהם בעלה בעל התפקיד הבכיר בממשלה. כך, למשל, בסרטון חדש של מפלגת "תקווה חדשה" בראשה עומד סער, מוצגים באופן ביקורתי צילומי חברי כנסת של הליכוד מצביעים נגד החוק לצד צילומי חברי הכנסת של הרשימה המשותפת השמחים על הפלתו.

רבים בתקשורת ובפוליטיקה, משני צדדיה, סבורים כי ברמה האתית ראוי היה כבר מזמן שאבן-סער, בשל תפקידו הבכיר של בעלה בממשלה לא תקיים בתאגיד ציבורי ראיונות פוליטיים כדי להימנע מניגודי עניינים אפשריים וממראית עין בעייתית. מנגד, גורמים בכאן אומרים לוואלה! ברנז'ה כי אינם מוצאים ניגוד עניינים או פגם בהתנהלותה האתית, גם לא בריאיון אתמול, ומוסיפים כי העובדה שהמגישה נשואה לפוליטיקאי ידועה לכל, וכי ועדת האתיקה של התאגיד אישרה לאבן-סער להמשיך להגיש תכניות אקטואליה וחדשות עם הקפדה על שקיפות ואתיקה עיתונאית.

אבן-סער בחרה שלא להגיב והפנתה לדוברות כאן. בתאגיד מסרו בתגובה: "גאולה אבן היא מגישה מקצועית, שמראיינת כעיתונאית גם חברי כנסת מהקואליציה וגם חברי כנסת מהאופוזיציה. לא מצאנו פגם אתי או מקצועי בניהול הריאיון. אנו מזמינים את כולם לצפות בראיונות מידי יום ולחוות דעתם".

לא אחת נשמעת ביקורת באשר להעדפה האישית של מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, למנות פעם אחר פעם את אבן-סער לתפקידי הגשה שונים בתאגיד, למרות עיסוקיה הפוליטיים של בעלה. כזכור, קובלנץ מונה על ידי סער בזמנו לתפקיד מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. בנוסף, לפי החוק אמורה להיות הפרדה מוחלטת בין חטיבת החדשות של התאגיד לתאגיד כאן בכל הקשור למינויי עיתונאים.

אחרי ההכרזה על הבחירות האחרונות, בהן התמודד גדעון סער על ראשות הממשלה עם מפלגתו "תקווה חדשה", ועדת האתיקה בתאגיד והנהלת החדשות קבעו כי סער תוכל להמשיך להגיש את תכנית האקטואליה אבל יהיה עליה להימנע מעיסוק בעניינים פוליטיים. אבן-סער בחרה אז לצאת לחל"ת מהגשת תכנית "ערב ערב" עד אחרי הבחירות, ובקשתה אושרה. קודם לכן, בדצמבר 2018 הודיעה אבן-סער בשידור חי על פרישה מהגשת מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11 בעקבות כוונת בעלה להתמודד על מקום ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת ה-21. שנה לאחר מכן, הודיעה אבן-סער על פרישה זמנית מהגשה בטלוויזיה בעקבות התמודדות בעלה לראשות הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully