וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעלה לכם להיות איש השיווק של השנה בדה מרקר?

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 21:17

מייל שהגיע לידי וואלה ברנז'ה חושף את האופן הבעייתי בו מתערבבים תכנים מסחריים באדיטוריאליים, בכל הנוגע לפנייה למפרסמים פוטנציאלים בעיתון. אז כמה יעלה לכם התואר הנכסף ומה תקבלו בתמורה?

מערכת דה מרקר. ראובן קסטרו
טשטוש גבולות. מערכת דה מרקר/ראובן קסטרו

מייל שנשלח מהמחלקה המסחרית של העיתון הכלכלי דה מרקר לבכירים בענף השיווק והפרסום חושף התנהלות לכל הפחות בעייתית, אשר גוררת זעם גם בתוך מערכת העיתון פנימה. לידי וואלה ברנז'ה הגיע מייל תחת הכותרת "אנשי השיווק של ישראל / מוסף מיוחד", שנשלח מהעיתון ומציע לקבל מקום של כבוד בנבחרת אנשי השיווק של המגזין המיוחד שייצא בסוף החודש.

במסגרת ההצעה (ראו תמונות) מעניק העיתון תמורת 8,500 שקל כתבה מוזמנת ב"פורמט גלריה מהודר", עם הבטחה לקידום באתר הבית, שילוב הכתבה בזירה דיגיטלית ייעודית, הפצה בדיוור מיוחד לקוראי הארץ - דה מרקר ואפילו "נכס דיגיטלי - לינק חי לשימוש וקידום עצמי ברשתות חברתיות".

דה מרקר. דוד ורטהיים,
"שימוש בפרקטיקות עיתונאיות". מוסף מיוחד/דוד ורטהיים
דה מרקר. דוד ורטהיים,
"פורמט מהודר". מה כוללת ההצעה/דוד ורטהיים
דה מרקר. דוד ורטהיים,
בונוס, 6 גיליונות חינם!/דוד ורטהיים
דה מרקר. דוד ורטהיים,
ויש גם גריד. כך ייראה החלום/דוד ורטהיים

מנכ"ל הארץ: "ברור מהמייל שזה מוסף שיווקי"

לכאורה, תוכן שיווקי הנו מוצר לגיטימי, כל עוד הוא מוצג באופן מובהק ככזה, גם לקוראים - אך גם למפרסמים. ואולם, בכותרת הפנייה מצוין, כנראה לא במקרה, רק שמדובר במוסף מיוחד לעיתון. זו לא הפעם הראשונה בה נעשות פניות מעין אלו למפרסמי העיתון, מה שמייצר לא מעט זעם במערכת, במה שמכונה "ניצול פרקטיקות עיתונאיות ופישינג" לטובת מכירות. גורמים בעיתון אומרים כי לא פעם הביעו אי שביעות רצון מהאופן בו נראה כי תכנים מסחריים מתערבבים באלו העיתונאיים, ולא זכו למענה מהנהלת העיתון.

את עורכת דה מרקר סיון קלינגבייל לא ניתן היה להשיג. מנכ"ל הארץ רמי גז מסר בתגובה: "ברור מהמייל שזה מוסף שיווקי. צויין 'המחלקה המסחרית…מקדישה מוסף תוכן שיווקי מיוחד…'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully