וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי שמת בגלל מחדל נורא של צה"ל, בא רוני דניאל ובועט בו"

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 14:42

הורי קצין אמ"ן שמת בכלא הצבאי שברו שתיקה בסופ"ש והתראיינו בהרחבה למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" ולאולפן שישי בקשת 12. גורמים בסביבתם אמרו לוואלה ברנז'ה כי נותרו המומים מהאופן בו דניאל הגן על צה"ל "מבלי להכיר את הפרטים". חדשות 12: "צר לנו על תחושתם"

"אחרי שמת בגלל מחדל נורא של צה"ל, בא רוני דניאל ובועט בו" - כך אומרים הבוקר (ראשון) לוואלה ברנז'ה מקורבים להוריו של קצין אמ"ן שמת בכלא הצבאי. כזכור, הורי הקצין שברו שתיקה בסופ"ש והתראיינו בהרחבה למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" ולאולפן שישי בקשת 12. בראיונות שיתפו בתחושותיהם הקשות נוכח הטרגדיה הקשה ואי מתן תשובות מצד צה"ל, כמו גם ההתנערות להכיר בו חלל צה"ל, למרות שלא פשט מדים ולו ליום אחד. בקרב בני המשפחה שרר כעס רב על הפרשן רוני דניאל שאמר לאחר שידור הכתבה כי צה"ל לא היה יכול להתנהל אחרת בפרשה ולפי המקורבים "זלזל בדרישה להכרתו כחלל צה"ל". במסגרת הדיון לאחר שידור הכתבה, ניסתה הכתבת אפרת לכטר שפגשה וראיינה את ההורים, לציין בפניו את עמדתם, אמר לעברה "אני יודע שהרגשות מציפים אותך".

לאור הדיון באולפן, הם כתבו, מבלי להזכיר את שמו של דניאל, בעמוד הפייסבוק "אוהבים, זוכרים, לא מוותרים" שהקימו לזכרו את הבן: "לגבי כל מיני פרשנים שבוחרים להשתלח בבן שלנו ובנו - בלי שהם מכירים את הסיפור המלא ונוח להקשיב לצד שלא יודע לשמור על עציר בכלא מפוקח - לכם לא לקחו ילד מצטיין ומקסים, לכם לא השתמשו בו כדי להגיע להישגים ביטחוניים חסרי תקדים, לכם לא החזירו אותו מת ואמרו, לא יודעים מה קרה, תסדרו בעצמכם. קצת ענווה, טיפה כבוד - לא יזיקו".

אולפן שישי רוני דניאל גיא פלג. צילום מסך, צילום מסך
במקום שאלות נוקבות, מצדד בצה"ל. דניאל/צילום מסך, צילום מסך

"הם היו המומים"

"הרי רוני לא מכיר את פרטי הפרשה, לפחות לא מהצד של המשפחה, מאשים אותו, מרשיע אותו ואפילו גוזר את דינו. הוא לא שואל שאלות, הכל מובן לו, אין מחדל ואין מה לתקן"

ואולם, בסביבת המשפחה אמרו הבוקר לוואלה ברנז'ה כי דניאל, הן במילים שבחר והן בטון הדיבור, פגע מאוד בהורים ובאחיותיו של הקצין. "הם היו המומים, הרי רוני לא מכיר את פרטי הפרשה, לפחות לא מהצד של המשפחה, מאשים אותו, מרשיע אותו ואפילו גוזר את דינו. הוא לא שואל שאלות, הכל מובן לו, אין מחדל ואין מה לתקן". הפוסט של המשפחה זכה למאות תגובות אוהדות ותמיכה בהכרתו כחלל צה"ל.

"השחרור שלו היה טכני בלבד. הסתיים החוזה שלו, הוא היה הסכים להשאר חצי שנה נוספת כאזרח עובד צה"ל למרות שחיזרו אחריו בחוץ, באו לכלא, החתימו אותו על שחרור. הוא נותר בכלא צבאי, במסגרת הליך צבאי, תחת פיקוח צבאי שאמור להיות הכי הדוק בעולם. הוא מת שם, יהיו אשר יהיו הנסיבות, הוא לא חייל? כל מה שעשה עבור המדינה ועשה המון - לא נחשב? איפה האחריות של צה"ל? איפה הערכים? במקום שדניאל ישאל נוקבות כמו איך התעלמו מנורות האזהרה - שני מקרים רפואיים בהם התמוטט, בחר לקחת עמדה שרק מרסקת את האמון של הציבור בצה"ל".

מחדשות 12 נמסר בתגובה: "הוריו של קצין המודיעין שמת בכלא דיברו בכאב ובאומץ רב בכתבתה הרגישה של אפרת לכטר באולפן שישי. בדיון שהיה בפאנל בעקבות שידור הכתבה התייחס רוני דניאל לדברים, לאחר שצפה בכתבה ולאחר שיחות רבות שקיים עם גורמים המעורים בפרטי הפרשה. צר לנו על תחושתם של ההורים אך ברור כי דבריו של רוני לא נועדו חלילה לפגוע בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully