וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חצי שנה בלבד, במשטרה בוחנים: החלפת דובר המשטרה

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 11:00

במשטרה בוחנים את האפשרות להחליף את ניצב משנה אלי לוי, דובר משטרת ישראל - כך נודע לוואלה ברנז'ה. לוי מונה לתפקיד בחודש אפריל האחרון. גורם בכיר: "הוא לא הגיע עם שום אסטרטגיה תקשורתית שהצעידה את המשטרה קדימה". ומי מועמד להחליפו?

גורם בכיר במשטרה: "הוא לא הגיע עם שום אסטרטגיה תקשורתית שהצעידה את המשטרה קדימה כפי שציפו ממנו, לא רק שהוא לא קידם את דוברות משטרת ישראל, אלא הלכנו כמה צעדים לאחור"

במשטרה בוחנים את האפשרות להחליף את ניצב משנה אלי לוי, דובר משטרת ישראל לאחר חצי שנה בתפקיד - כך נודע לוואלה ברנז'ה. לוי מונה לתפקיד בחודש אפריל האחרון. חוזה העסקה שלוי חתם עליו עם משטרת ישראל הוא לחצי שנה. גורם בכיר במשטרה המעורה בפרטים סיפר בשיחה עם וואלה ברנז'ה כי בצמרת המשטרה הביעו בשבועות האחרונים חוסר שביעות רצון מתפקודו המקצועי של לוי כדובר המשטרה וכי נבחנת האפשרות לא להאריך איתו את החוזה שמסתיים בחודש אוקטובר הקרוב.

"הוא לא הגיע עם שום אסטרטגיה תקשורתית שהצעידה את המשטרה קדימה כפי שציפו ממנו, לא רק שהוא לא קידם את דוברות משטרת ישראל, אלא הלכנו כמה צעדים לאחור. הוא לא מקבל החלטות ומי שבפועל מנהל את העניינים בדוברות ועושה במקומו את העבודה זה רפ"ק ברוך הוניג דובר המפכ"ל".

אותם גורמים אף מתחו ביקורת על ראיון שהעניק לוי לפני כשבוע לתכנית "אופירה וברקו" בקשת 12, בנושא הפשיעה בחברה הערבית. "זה היה ריאיון לא טוב. אלי הגיע לאולפן כשהוא לא הכיר היטב את הנתונים, קרא מהדף וזרק סיסמאות לאוויר. מזל שאופירה וברקו הצילו את המצב ופירגנו למשטרה. היו ציפיות גדולות שעיתונאי שיגיע לתפקיד דובר המשטרה ומכיר היטב את התקשורת ידאג טוב יותר לתדמית המשטרה, אלי מתעסק בזוטות".

טקס קבלת הדרגות ומינויו של אלי לוי לדובר המשטרה, 26 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
בימים טובים יותר. לוי ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/דוברות משטרת ישראל

המועמד להחלפה: כוכב האולפנים

גורמים המעורים בפרטים סיפרו בשיחה עם וואלה ברנז'ה כי במשטרה בוחנים את האפשרות שנצ"מ רועי ולדמן שמשמש כיום כעוזר המפכ"ל, יכנס לתפקידו של לוי כדובר משטרת ישראל. ולדמן הופיע רבות באולפני החדשות במהלך ימי הסגרים בתקופת הקורונה וייצג את המשטרה.

נזכיר כי לוי נאלץ לתפקד עם כניסתו לתפקיד במספר אירועים משמעותיים ודרמטיים עבור המשטרה בהם אסון מרון שהתרחש עם כניסתו לתפקיד ומבצע שומר החומות שכלל גם את הפרעות בערים המעורבות.

לוי התגייס למשטרת ישראל בחודש אפריל האחרון לאחר קריירה של מספר שנים ככתב הצפון ואיכות הסביבה, תחילה בערוץ 10 ועם המיזוג עם רשת - של חדשות 13. בנוסף לכך, לוי משדר את תוכנית האקטואליה "זירה חופשית" מדי יום שישי ברדיו חיפה. הוא החל את דרכו בעיתונות לאחר שירותו הצבאי ככתב לענייני משטרה וספורט במקומונים של רשת שוקן בצפון. בהמשך שימש ככתב ברדיו חיפה וכתב בחדשות המקומיות של הטלוויזיה בכבלים, ועוד פעל ככתב במעריב ו-nrg באזור הצפון. בעברו, היה כתב בערוץ 2, ובמשך תקופה קצרה כיהן כדובר עיריית נשר.

בשנת 2006 לוי זכה בפרס חיפה לתקשורת על שם מרק ביאנו על סיקורו של מלחמת לבנון השנייה. בשנת 2016 זכה בפרס הרדיו בכנס אילת של אגודת העיתונאים בתל אביב, על תוכנית האקטואליה הטובה ביותר "זירה חופשית" שמשדר יחד עם העיתונאי יוסי מזרחי. ב-2017 לוי זכה במגן הצדק החברתי מטעם עמותת יד עזר לחבר, על סיקור נושאים חברתיים.

נצ"מ רועי ולדמן. רדיו "קול ברמה", אתר רשמי
הופיע רבות במהלך הסגרים. נצ"מ רועי ולדמן/אתר רשמי, רדיו "קול ברמה"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר ברכילות זולה ושיקרית. מפכ"ל המשטרה בחן לפני מספר חודשים את מועמדותו של אלי לוי, עיתונאי עם קריירה רבת שנים לתפקיד דובר המשטרה ומזה כשלושה חודשים פועל אלי להיכרות עם המשטרה לצד דיברור הארגון המתוקשר בישראל. אין בטענות המובאות כאן שום אמת וחבל שישנם גורמים המנסים לפגוע באלי ולחבל בעבודתו". טרם התקבלה תגובת לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully