וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה עסקת דיסקברי: ענקית התקשורת תרכוש 21% ממניות רשת 13

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 11:02

הרשות השנייה אישרה את הסכם הרכישה של דיסקברי חמישית ממניות רשת 13. דיסקברי תחליף את אנדמול ורקאנטי שהחזיקו מניות בערוץ. המשמעות: אמון בחברה אשר רשמה השנה הפסדים, ומתן יכולת לבצע השקעות בתוכניות טלוויזיה לאחר הקפאה ארוכה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרה את העסקה שבמסגרתה תרכוש ענקית התקשורת דיסקברי כ-21% ממניות רשת 13. ברשת אישרו את הפרטים אך תנאי העסקה טרם פורסמו. דיסקברי נכנסת כשותפה ברשת 13 ותזרים באופן מידי כ-70 מיליון שקל יחד עם חברת אקסס של בעל השליטה בערוץ לן בלווטניק.

מבנה האחזקות החדש בערוץ הוא: כ-52% אקסס של לן בלווטניק, 13.5% נדב טופולסקי, 21% דיסקברי, 8% אודי אנג'ל ו-5.5% משפחת שטראוס. למעשה, דיסקברי מחליפים את אנדמול ורקנאטי שהחזיקו מניות בערוץ. מי שהוביל את העסקה הוא יו"ר רשת 13 נדב טופולסקי.

כזכור, מאז שמנכ"ל רשת הנוכחי אבי בן טל נכנס לתפקידו במרץ שנה שעברה, הנסיבות לא ממש האירו לו פנים עם פרוץ מגפת הקורונה שפגעה קשות בענף וגרמה להאטה משמעותית בהכנסות. במהלך התקופה ניהל בן טל משא ומתן עם מספר גורמים בשוק הבינלאומי אשר הביעו עניין בהשקעה ברשת - אולם לבסוף נסוגו מהשלמת עסקה.

נדב טופולסקי. פזית עוז,
הוביל את המו"מ. טופולסקי צילום: פזית אור/פזית עוז

במקביל, החברה נכנסה לגל פיטורים מאסיביים של עובדי רשת 13 וחדשות 13, ועל הפרק עמדו אז חשש מאי תשלום משכורות ועד לאפשרות של סגירה. למצב הקשה היו אחראיות גם לא מעט טעויות ניהוליות, בהן היעדר אסטרטגיה ברורה לחברת החדשות וכן פרוגרמינג בעייתי. בשבועות האחרונים עלה במעט הרייטינג של רשת 13 בעיקר הודות למשחקי היורו - להם קהל רחב ונאמן. גם התחלת שידור העונה החדשה של האח הגדול תרמה לעליית הצפייה בערוץ. עם זאת, חברת החדשות נותרה עם נתוני צפייה נמוכים ובעייתיים.

בענף מעריכים כעת כי המשמעות המידית של הזרמת הכספים לאחר תקופת הקפאה ארוכה תיתן לרשת 13 חמצן כלכלי לביצוע רכש והשקעות בתוכניות טלוויזיה ובחברת החדשות.

אבי בן טל מנכ"ל רשת 13. ינאי יחיאל,
קיבל חמצן. אבי בן טל/ינאי יחיאל

מרשת 13 נמסר בתגובה: "אנו שמחים על אישור העיסקה לפיה ענקית התקשורת והמדיה דיסקברי נכנסת כשותפה ברשת 13. כניסת דיסקברי, מהגורמים הגדולים והמובילים בשוק המדיה הבינלאומי בין השאר בשל התוכן האיכותי שהיא מייצרת ,הוא הישג אדיר לתעשיית הטלוויזיה והמדיה בישראל בכלל ולרשת 13 בפרט. אישור הרשות השנייה לכניסתה של דיסקברי כשותפה ברשת 13 מהווה סגירת מעגל משמעותית עבור החברה. אנו מודים לרשות השנייה על הבעת האמון ברשת 13, בעובדיה, במנהליה ובבעלי מניותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully