וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילות המפכ"ל שבתאי: מינה דובר, אך מתייעץ עם קודמתו בתפקיד

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 15:48

בזמן שבצמרת המשטרה מביעים אי שביעות רצון מתפקוד הדובר, מירב לפידות, דוברת משטרת ישראל לשעבר המקורבת למפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, מספקת שירותי ייעוץ תקשורתי וניהול משברים למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בסתר - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. המשטרה: "לא מדובר בהתקשרות קבועה"

גורם בכיר במשטרה: "אם מאז שלפידות הלכה לא הצליחו לייצר עתודת דוברות חזקה, זו תעודת עניות למשטרה שנאלצת לפנות לדוברת לשעבר כדי שתתן קרש הצלה. בשביל מה מעסיקים ראש חטיבת דוברות בדרגת תת ניצב ודובר בדרגת ניצב משנה"

מירב לפידות, דוברת משטרת ישראל לשעבר המקורבת למפכ"ל לשעבר רוני אלשיך מספקת שירותי ייעוץ תקשורתי וניהול משברים למשטרת ישראל ולמפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בסתר - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הייעוץ מעלה סוגיה נוספת, מדוע התפקיד לא הוצע למכרז. אולם במשטרה טוענים כי עבור שירות מסוג זה אין צורך בהליך.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי ההתקשרות עם לפידות החלה באסון מירון, אז החלה לספק ייעוץ בניהול המשבר התקשורתי למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי. גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי לפידות אכן ייעצה בסתר למפכ"ל המשטרה שבתאי במספר נושאים וסייעה למשטרה לנהל את המשבר התקשורתי באסון מירון כשביקורת אדירה הופנתה אל עבר משטרת ישראל ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על אחריותו למחדל. לפידות מקורבת לאלשיך גם בימים אלו. נזכיר כי בחדשות 13 פורסם שאלשיך ייעץ בהתנדבות לאנשי הדגלים השחורים בימי מחאת בלפור.

מירב לפידות. דוברות משרד האוצר,
מייעצת בסתר. לפידות/דוברות משרד האוצר

גורם בכיר במשטרה מתח ביקורת חריפה. "אם מאז שלפידות הלכה לא הצליחו לייצר עתודת דוברות חזקה, זו תעודת עניות למשטרה שנאלצת לפנות לדוברת לשעבר כדי שתתן קרש הצלה. בשביל מה מעסיקים ראש חטיבת דוברות בדרגת תת ניצב ודובר בדרגת ניצב משנה אם צריכים לשלם עוד כסף לדוברת מקצועית מבחוץ?".

לעומת זאת גורם אחר במשטרה דחה את הביקורת. "אסון מירון התרחש כשדובר המשטרה אלי לוי היה בימיו הראשונים בתפקיד, ואין שום פסול בכך שהתייעצו עם דוברת המשטרה לשעבר".

יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021/ראובן קסטרו

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בוואלה! ברנז'ה כי במשטרה בוחנים את האפשרות להחליף את ניצב משנה אלי לוי, דובר משטרת ישראל לאחר חצי שנה בתפקיד. לוי מונה לתפקיד בחודש אפריל האחרון. חוזה העסקה שלוי חתם עליו עם משטרת ישראל הוא לחצי שנה. גורם בכיר במשטרה המעורה בפרטים סיפר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי בצמרת המשטרה הביעו בשבועות האחרונים חוסר שביעות רצון מתפקודו המקצועי של לוי כדובר המשטרה וכי נבחנת האפשרות לא להאריך איתו את החוזה שמסתיים בחודש אוקטובר הקרוב.

לפידות מונתה לתפקיד דוברת משטרת ישראל בשנת 2016 על ידי מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך. עם מינוייה קיבלה דרגת ניצב משנה. ב-2018, עם סיום כהונת המפכ"ל רוני אלשיך סיימה לפידות את תפקידה ופרשה מהמשטרה. בימים אלו היא מנהלת משרד לייעוץ תקשורתי ואסטרטגי.

מטעמה של מירב לפידות נמסר: "מירב לפידות נשכרה לייעוץ נקודתי למשטרת ישראל כיועצת תקשורת ואסטרגיה בין היתר בזכות ניסיונה והיכרותה עם עבודת המשטרה". ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לגיטימי שמשטרת ישראל תסתייע בעת הצורך במירב לפידות שכהנה כדוברת המשטרה במשך מספר שנים ובעלת ניסיון וידע. מדובר היה בשירות חד פעמי לפני מספר חודשים ולא בהתקשרות קבועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully