וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשן הצבאי רוני דניאל הלך לעולמו בגיל 73

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 15:30

הלך לעולמו העיתונאי רוני דניאל בגיל 73 מהתקף לב בביתו. דניאל היה הפרשן הבטחוני של חדשות 12 ומבכירי וותיקי הכתבים בחברה

הלך לעולמו העיתונאי רוני דניאל. דניאל, שנפטר בגיל 73 מהתקף לב בביתו, היה הפרשן הבטחוני של חדשות 12 ומבכירי וותיקי הכתבים בחברה. לפי גורמים בערוץ, לאחרונה דניאל, מעשן כבד, לא חש בטוב פעמים רבות.

תחילת הקריירה העיתונאית של דניאל היא ב-1971, אז הצטרף ככתב תחבורה וחקלאות לקול ישראל. מאוחר יותר עבר להיות כתב צבאי. בשנת 1977 נכלל במשלחת של קול ישראל למצרים ובסוף 1980 עבר השתלמות בתחנת הרדיו של CBS בניו יורק. בשנים 1982-1984 דניאל עבד גם בגלי צה"ל, ובמלחמת יום הכיפורים היה ראשון הכתבים לעלות לחרמון עם לוחמי גולני. בשנים 1992-1993 היה בין מנחי התוכנית "תיק תקשורת" בטלוויזיה החינוכית. ב-1993 הוא הצטרף לערוץ 2 ושימש בחברת החדשות הטריה ככתב לענייני צבא וביטחון.

רוני דניאל. משה שי, פלאש 90
רוני דניאל/פלאש 90, משה שי

דניאל גדל בקיבוץ מעוז חיים ויש לו גם עבר צה"לי אותו סיים כבעל דרגת סא"ל במילואים. באוקטובר 1965 הוא התגייס לצה"ל לגדוד 906 של הנח"ל. במלחמת ששת הימים לחם בקרב אום-כתף בחזית המצרית, נפצע מרסיסים אך חזר לחזית. בשלהי שנות השישים היה למפקד פלוגה ולחם במלחמת ההתשה. במלחמת יום הכיפורים, זמן קצר לאחר שחרורו מצה"ל, נלווה ככתב קול ישראל לגדוד 51. מאוחר יותר מונה על ידי יורם יאיר למפקד גדוד מילואים של גולני. בהמשך שירת כמג"ד בחטיבת הנגב.

והנה ראיון שנתן דניאל בשנת 2014 לוואלה! ברנז'ה

אולפן שישי רוני דניאל גיא פלג. צילום מסך, צילום מסך
באולפן שישי, שם שימש כקול דומיננטי בפאנל/צילום מסך, צילום מסך

חדשות 12: "מבכים את מותו של חברנו"

בהודעת חדשות 12 נכתב: "חברת החדשות מבכה את מותו של חברנו, הפרשן הצבאי רוני דניאל, שהלך לעולמו היום בגיל 73. רוני, יליד 1947, היה הפרשן לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות מאז היווסדה ב-1993, יהי זכרו ברוך".

מכאן, תאגיד השידור הישראלי, אשר בגלגולו הקודם כרשות השידור עבד דניאל, נמסר: "אנו מרכינים ראש באבל עם לכתו של העיתונאי הוותיק רוני דניאל. דניאל התחיל את דרכו העיתונאית ככתב בתחילת שנות ה-70 ב"קול ישראל" ובהמשך כמנהל המערכת בתל אביב. כאן משתתפים בצער המשפחה, הקולגות והחברים בחברת החדשות 12".

מהמתחרים בחדשות 13 נמסר כי: "החברה אבלה, המומה וכואבת. רוני דניאל היה מטובי ווותיקי הפרשנים הצבאיים בישראל, פטריוט ישראלי ואוהב העם והארץ, שבמשך עשרות שנים היה קול בולט בסיקור הצבאי במדינת ישראל במלחמות, במבצעים, ובארועים הביטחוניים. רוני דניאל היה עיתונאי מצויין הגון וידען, חרוץ מאין כמוהו, שלא היסס לסכן את חייו בסיקור כל ארוע ביטחוני בישראל ומחוצה לה, מדרום ומצפון. לפני היותו עיתונאי, רוני היה אדם אכפתי, אוהב ורגיש למשפחתו, לחבריו ולכל מי שהכיר אותו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה האבלה ובצערם של חברינו בחדשות 12".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully