וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסנו את לרר לשיחה על קרדיטים. מבחינתו יש מספיק שי אביטל לכולם

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 18:57

בפער של יומיים שודר תחקיר דומה על סוכן הדוגמניות שי אביטל אצל גיא לרר ואצל חיים אתגר, מה שעורר לא מעט טענות לגניבה והוליד לא פחות תדרוכים הדדיים בקשת ורשת. תפסנו את לרר לשיחת וואצאפ מפתיעה. חפשו בתגיות: מקורות, רייטינג, צהוב, אגו והתחסדות

"אני יכול לספר לך על ראיון שצולם עם נפגעת בחו״ל, עוצמתי ביותר, שנגנז בגלל החששות שלה. בסוף ההבנה שיש לנו כמה עדויות פרצה את הסכר כבר ביום חמישי. עשרות אם לא מאות עדויות הגיעו אלינו. לא נתקלתי כל חיי המקצועיים בזרם עוצמתי כזה שמשתחרר בבת אחת"

אחרי מבול פרומואים ולא מעט טענות על מניפולציות בפרוגרמינג, במוצאי שבת שודר ב"הצינור" של רשת תחקיר אודות הטרדות מיניות ופעולות פליליות לכאורה של סוכן הדוגמניות שי אביטל. התחקיר שובץ לשידור יומיים בדיוק לפני שידור של "חשיפה" של חיים אתגר תחקיר דומה - על אותו ביטל בדיוק. התחקיר, ששודר כמעט במקביל, עורר כצפוי לא מעט מרירות אצל הצדדים והוליד לא פחות תדרוכים הדדיים. במבחן הציבורי, בעקבות השידורים הולידו המשטרה פתחה כבר בחקירה.

במבחן הרייטינג, תוכניתו של אתגר על מסך קשת השיגה 16.1% נאים וגברה על האח הגדול ששודרה ממול ברשת. לרר, בשבת, גבר על פינס והשיג 9.4% - נתון נאה במונחי רשת, הנחשבת מפסידה בקרבות המסך. מתברר שיש מספיק שי אביטל לכולם.

אהלן לרר. בטח צפית בתחקיר של חיים אתגר על סוכן הדוגמניות שי אביטל, זה ששודר יומיים אחרי שלך. תרצה לחלוק רשמים?

"בטח".

הבנתי אותך. אז נחזור לשלך. כמה זמן עבדתם עליו, ולמה בעצם שידרתם רק עכשיו.

"פרסמנו לראשונה על מעלליו ב-2016. לפני כן היו תחקירים אחרים. של גלי גינת למשל. אבל לא הייתה מאסה של נשים שמוכנות לצאת. בשנה האחרונה קיבלנו כמה לידים שהפכו לכמות משמעותית. אמיר שואן עבד על התחקיר במשך שנה. חווינו המון תסכולים בדרך. אני יכול לספר לך על ראיון שצולם עם נפגעת בחו"ל, עוצמתי ביותר, שנגנז בגלל החששות שלה. בסוף ההבנה שיש לנו כמה עדויות פרצה את הסכר כבר ביום חמישי. עשרות אם לא מאות עדויות הגיעו אלינו. לא נתקלתי כל חיי המקצועיים בזרם עוצמתי כזה שמשתחרר בבת אחת. אלו היו שעות כואבות אבל גם מרוממות ומרגשות. אז כבר הבנתי שהסיפור נגמר".

מה אפשר ללמוד על משטרת ישראל אם היו עדויות (ותלונות) עליו כבר לפני 5 שנים?

"רק דברים רעים ביחס ליחס לנפגעות. חשבתי שדברים השתנו עם השנים, מתברר שלא. אני מקווה שהם לא יצליחו לתת לזה לחמוק הפעם. אני מקווה ומאמין שזה יהיה בלתי אפשרי גם אם ממש יתאמצו".

שי אביטל לרר. צילום מסך, צילום מסך
"אלו דברים שקורים". לרר/צילום מסך, צילום מסך

"יש אגו וקנאה, הכל טוב, בוא לא נתחסד"

"אין לדעת מה היה קורה לו רק ערוץ אחד היה מפרסם. עכשיו זה בשבילי בבחינת ליתר ביטחון. ברור שאני חושב על רשת או קשת אבל הרבה הרבה יותר מזה על שי אביטל ומאות הנפגעות"

לא קונה את צרוף המקרים שגם אצלכם וגם אצל המתחרים עבודה של למעלה משנה התכנסה ליומיים של שידור מקביל. אני מכיר אותך הרבה שנים, ואתה בחור ישר: תן לי הסבר אינטליגנטי. מי הקדים את מי.

"אלו דברים שקורים. שני ערוצים עובדים על סיפורים במקביל, ברגע שמגלים זה על זה, רצים בהיסטריה ומגיעים לנקודה דומה. הפלפול שזה מייצר - אחלה. שורה תחתונה: הם עשו אחלה מוצר ובסופו של דבר ההד הכפול, העוצמתי, בשני ערוצים במקביל, תורם משמעותית לעניין. יש אגו וקנאה, הכל טוב, בוא לא נתחסד. אבל: שאל אותי ביושר אם הייתי מעדיף להיות לבד בזירה או שיחמוק, לעומת לחלוק אותה ושיהיה ברור שזה נגמר? אופציה שניה. אין לדעת מה היה קורה לו רק ערוץ אחד היה מפרסם. עכשיו זה בשבילי בבחינת ליתר ביטחון. ברור שאני חושב על רשת או קשת אבל הרבה הרבה יותר מזה על שי אביטל ומאות הנפגעות".

קיבלת איזשהו מסר ישיר מקשת בנושא?

"לא. לא היה לי מגע איתם".

בוא נודה שבתחקיר כזה יש גם לא מעט צהוב. זה חומר שהטלוויזיה אוהבת: דוגמניות, סקס, מסיבות והמילה הפתטית "זוהר".

"זה נכון. ואולי גם היה נכון להאשים אותנו בזה אם היה מדובר במקרה פעוט שמובלט בגלל אבק הכוכבים שלו ביחס למקרים אחרים. אבל המקרה עצמו הוא מהמחרידים שהיו בישראל. זה סיפור גדול גם אם היה מדובר על מנהל מתפרה לצורך העניין. האם היקף החשיפה, העניין, הפולואפים גובר בגלל שהאקלים הוא אקלים כוכבני? יתכן בהחלט. ואם אתה שואל אותי, טוב שכך".

שי אביטל תחקיר רשת. צילום מסך, צילום מסך
ניצח בקרב על הרייטינג. חיים אתגר/צילום מסך, צילום מסך

"היום נתוני הצפייה בטלוויזיה הם רק רכיב אחד"

"כששמים את המכלול, של במה טלוויזיונית טובה ומרכזית יחד עם שני מיליון העוקבים שלנו, אני האחרון שיכול להרשות לעצמו להתבכיין על במות. הסיפור של שי אביטל תפס חזק מהרגע הראשון, אבל גם כשיש סיפורים טובים שלא תופסים אני מאשים רק את עצמי ולא אף אחת מהבמות"

השגת נתון נאה מאד ביחס לרשת - אבל קשת זו קשת, והם קיבלו כמעט כפול. זה מבאס אותך שהבמה והמעטפת שלהם תמיד תהיה יותר חזקה?

"כל אחד רוצה כמה שיותר רייטינג אבל באמת שהיום נתוני הצפייה בטלוויזיה הם רק רכיב אחד. יש את האימפקט ברשתות, היינו כל הסוף שבוע בסוג של קמפיין בפייסבוק ובאינסטגרם, קריאה אקטיבית לנפגעות להפנות אלינו עדויות. זה מבחינתי היה החלק האקוטי ביצירת השיח. כששמים את המכלול, של במה טלוויזיונית טובה ומרכזית יחד עם שני מיליון העוקבים שלנו, אני האחרון שיכול להרשות לעצמו להתבכיין על במות. הסיפור של שי אביטל תפס חזק מהרגע הראשון, אבל גם כשיש סיפורים טובים שלא תופסים אני מאשים רק את עצמי ולא אף אחת מהבמות".

קצת על רשת באופן כללי. אתה אמנם לא שייך לחדשות, אבל יש לכם ממשק. הם בתקופה לא קלה. איך המורל שם?

"תקופה קשה. החדשות הם חברים שלי ואני חי אותם. צופה במהדורות וחושב שברמת התוכן יש מהדורות נפלאות עם אחלה תוכן, כמו למשל הכתבה המעולה של יוסי אלי. אני מאמין שדברים יתחברו. מגיע לעיתונאים המעולים שם לעבוד בשקט ובכיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully