וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עשה את שלו: מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו פורש אחרי שנתיים בלבד

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 17:49

מנכ"ל חדשות 13, ישראל טויטו, החליט לסיים את תפקידו - כך מודיע דירקטוריון חדשות 13 והנהלת ערוץ 13. עדיין לא ברור מי יחליפו. בשבועות האחרונים הביעו בצמרת רשת אי שביעות רצון מנתוני הצפייה בחברת החדשות. גם סמנכ"ל התוכן של החברה עוזב

מנכ"ל חדשות 13, ישראל טויטו, החליט לסיים את תפקידו - כך מודיע היום (שני) דירקטוריון חדשות 13 והנהלת ערוץ 13. בהודעה נכתב כי הם "מבקשים להביע את מלוא הערכה כלפי טויטו אשר כיהן כמנכ"ל חברת החדשות בתקופה מהמורכבות ביותר שידעה החברה. בתקופתו של טויטו הובילה חדשות 13 בהצלחה סיקור נרחב של מספרי אירועי ענק בישראל ובעולם ובהם מגיפת הקורונה, 3 מערכות בחירות, מבצע שומר החומות ועוד".

פרישתו נעשית אחרי מסע לחצים בשבועות האחרונים, והבעת חוסר אמון מתמדת של הנהלת רשת על תפקודו ועל נתוני הצפייה בחברת החדשות. בתוך כך, גם סמנכ"ל התוכן של חדשות 13 עילי לוין הודיע על עזיבתו וחזרתו לתאגיד, אחרי פחות משנה בתפקיד. לוין יחזור לתפקיד "מנהל הפיתוח של חדשות הערב", כחלק מסבב תפקידים שמתבצע בחטיבת החדשות של כאן 11.

עוד צוין בהודעת הדירקטוריון כי "טויטו הפגין יכולות מנהיגות כאשר ביצע את תוכנית ההתייעלות בחברה ולמרות זאת הצליחה החברה להמשיך לספק מערך שידורים מקצועי, מיומן ומוביל. לבקשת הדירקטוריון, טויטו ימשיך בתפקידו בזמן הקרוב לצורך העברת סמכויות באופן מסודר. דירקטוריון החברה והנהלת הערוץ מודים לישראל על עבודתו המקצועית והמסורה ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

ישראל טויטו. יח"צ, אתר רשמי
פורש. טויטו/אתר רשמי, יח"צ

מאופטימיות - להישרדות

נתוני הצפייה במהדורת חדשות 13 נמצאים בחודשים האחרונים בדעיכה מתונה, כאשר רק לפני כחודש, כשלצידה העוגן החד פעמי של משחקי היורו, השיגה החברה נתון שפל של 5.4%. גם בשאר רצועות החדשות המצב לא מזהיר, ומהחתירה האופטימית לשוויון מול קשת שליוותה את המיזוג עם ערוץ 10, נותרה בחברה רק ציפייה יומיומית שלא לצאת מושפלים. חברת החדשות הפכה למשקולת כבדה מאי פעם על רשת - קודם כל ברמה המיצובית, אבל גם הכלכלית.

כמובן שלא הכל באשמתו של טויטו. הנסיבות בהן נכנס לחברה לפני כמעט שנתיים, עם הדחת המנכ"ל הקודם גולן יוכפז, לא היו קלות. משימתו המידית הייתה לבצע גל קיצוצים של כ-25%, שכלל גם פרידה מאנשים. בנוסף, טויטו קיבל חברה עם נתוני צפייה חלשים יחסית ובעלי בית חדשים. לכל אלו התווספה הקורונה - בהרבה מובנים דווקא הזדמנות לחברת החדשות - אך כזו שלא נוצלה באופן מיטבי ברשת משלל סיבות.

נדב טופולסקי. פזית עוז,
נפרד ממנכ"ל חדשות, שוב. יו"ר דירקטוריון רשת נדב טופולסקי/פזית עוז

חוסר גיבוי

כך או אחרת, בצמרת רשת התייחסו בשבועות האחרונים אל עזיבתו הקרבה של מנכ"ל חברת החדשות טויטו כעובדה מוגמרת. השאלה, כפי שאומרת הקלישאה, הייתה רק מתי ובאיזה תנאים. כזכור, על פי פרסומים, בצמרת רשת כבר נפגשו עם מחליפים פטנציאליים לתפקיד.

לפני כשבוע הוציא מנכ"ל רשת אבי בן טל מכתב חריג בו כתב לעובדי חברת החדשות: "בהמשך לפרסומים ואמירות, מהם עלו טענות מצד גורמים אנונימיים ואינטרסנטים בדבר היחסים בין רשת 13 לחברת החדשות. אני מבקש להבהיר כי חדשות 13 היא נכס משמעותי עבור רשת. מדובר באמירות של בעלי אינטרס שנועדו להביא לאווירה רעה בחברה ולי, לרשת 13 ולי יש אמון מלא בחדשות 13 ובעובדי החדשות. עשייתכם היומיומית היא אות ומופת לעבודה עיתונאית מצוינת. האמון הרב שאנו רוכשים לחברת החדשות בא לידי ביטוי יום יום. אני כותב לכם הודעה זו על מנת להסיר כל ספק בנוגע לאמון הרב שיש לי ולנו בכם". בשום שלב במכתב בן טל לא התייחס לדרישתו של טויטו או נתן לו גיבוי אישי נוכח הפרסומים.

בהתייחס לעזיבה, אבי בן טל מסר היום: "אני רוצה להודות לישראל באופן אישי על השנה וחצי שעברנו יחד מאז כניסתי לתפקיד ומאז שהעולם השתנה. ישראל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה וזו גם הדרך בה בחר לסיים את תפקידו, בנועם, בצניעות ובחברות. אני מאחל לישראל הצלחה בהמשך ובטוח שכך יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully