וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטחוניסטים" נגד אולפן שישי: "תעמולתית ואנטי ישראלית"

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 17:59

תנועת ימין המורכבת מבכירים לשעבר בממסד הבטחוני פנתה בתלונה רשמית לרשות השנייה כנגד חדשות 12, בשל כתבה ששודרה באולפן שישי על התנהלות צה"ל בהר חברון; "מוציאה את דיבתה של ישראל רעה תוך שימוש בהטעיה". חדשות 12: "הכתבה משקפת את המציאות"

בכתבה מציג מוסקו את המצב באזור דרום הר חברון וכיצד מתנהלים חייהם של כפריים ערבים/פלסטינים שחיים במערות כתוצאה מהתנהלותו של צה"ל וחייליו. כמו כן, בכתבה מוצגת מדיניות הריסת בתים ופינוי דיירים פלסטינים שנעשים באופן אטום ועיוור

תנועת ימין המורכבת מבכירים לשעבר בממסד הבטחוני תחת השם "הביטחוניסטים" פנתה בתלונה רשמית לרשות השנייה כנגד חדשות 12, בשל כתבה ששודרה ביום שישי האחרון באולפן שישי על התנהלות צה"ל בהר חברון.

במכתב ששלחו לנציב פניות הציבור ברשות דוד רגב טוענת התנועה כי כתבתו של יגאל מוסקו מוציאה את דיבתה של ישראל רעה תוך שימוש בהטעיה. בכתבה המדוברת מציג מוסקו את המצב באזור דרום הר חברון וכיצד מתנהלים חייהם של כפריים ערבים/פלסטינים שחיים במערות כתוצאה מהתנהלותו של צה"ל וחייליו. כמו כן, בכתבה מוצגת מדיניות הריסת בתים של המדינה ופינוי דיירים פלסטינים בלתי חוקיים שנעשית אמנם באופן חוקי, אך אטום ועיוור לצרכיי מחיה בסיסיים.

במכתב, כותבים אנשי התנועה כי "מדובר בכתבה מגמתית ושלילית המציגה צד מסוים, זה הערבי/פלסטיני, שהשתלט על קרקעות מדינה בתוך שטח אש צה"לי באור חיובי. מדובר בעדר רב של פורעי חוק שמוצג בכתבה כצד, שלכאורה, מתעמרים בו, פוגעים בו ללא סיבה וללא מטרה בעוד הצד הישראלי מואשם ללא שום הוכחה כפוגע ומתעמר והיורד לחייהם של האנשים שנאלצים לחיות במערות ובלבד שלא ייאלצו לעזוב את אדמתם".

יגאל מוסקו בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
"סיקור מוטה". יגאל מוסקו/ראובן קסטרו

חדשות 12: "מחוייבות לזכות הציבור לדעת"

במכתב ששלחו מפרטים "הביטחוניסטים" את טענותיו של מוסקו ומציגים את צידה השני של המציאות, שלדבריהם לא באה לידי ביטוי בכתבה וכי "אותם תושבי האזור הם, למעשה, פולשים שפועלים בניגוד לצו בית משפט אליו הם פנו בעצמם על מנת לקבל סעד משפטי".

חלק מאנשי התנועה החתומים על המכתב הינם קצינים ומפקדים בכירים ששירתו בשירותם הסדיר ביהודה ושומרון וכעת משרתים במילואים. כאנשים שהיו שם, הם כותבים, "אנו מכירים את המצב לאשורו אין לנו אלא למחות על הסיקור המוטה והמטעה שנחשפנו לו. כה חבל שמר מוסקו מטעה את הצופים ואינו נותן להם את מירב האינפורמציה על מנת להבין את הסכסוך לעומקו. היה מתבקש ממר מוסקו שיציין כי מדובר בתהליך של שנים שמתועד היטב בסדרת עתירות שהגישו הפלסטינים המדוברים לבג"ץ במהלך השנים", נכתב.

לכן, הם מבקשים כי "הנציב יחדד את נושא חשיבות הצגת שני הצדדים, שכן כתבה זו אינה ביקורתית אלא תעמולתית ואנטי ישראלית. דבר זה אינו ראוי קל וחומר כשמדובר במהדורת יום שישי שנחשבת למדורת שבט משמעותית כל כך", הם מסכמים.

"הביטחוניסטים" היא תנועה ישראלית בעלת אוריינטציה ימנית, שהוקמה על ידי בכירים בדימוס מתוך מערכת הביטחון שנוסדה בשנת 2020, ביוזמתו של תת-אלוף (מיל') אמיר אביבי. מטרת התנועה "החלת הריבונות, חיזוק המשילות בארץ ישראל ובזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה בגבולותיה הבטוחים". בין החברים בתנועה ניתן למנות את האלוף במיל' ג'רי גרשון, תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, תא"ל במיל' צביקה פוגל, אביגדור קהלני, ד"ר מרדכי קידר ועוד.

מחדשות 12 נמסר בתגובה: "כתבתו החשובה של יגאל מוסקו נעשתה בהתאם לכל הכללים המקובלים ולאתיקה ושיקפה מציאות בהתבסס על עבודתו העיתונאית ומתוך מחוייבותנו לזכות הציבור לדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully