וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת כל בכל בתאגיד: היו"ר מינה ועדה לבדיקת ההטרדות מעל ראשו של המנכ"ל

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 14:23

יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר מינה ועדת בדיקה חיצונית לבדיקת ממצאי תחקיר הארץ אודות התעמרות והטרדות לכאורה מצד מנהלים בארגון. במועצה נפגשו לאחרונה עם עובדים כאשר ההנהלה לא עודכנה וסמנכ"לית משאבי האנוש מחתה על כך

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הקמת הוועדה עוררה הבוקר לא מעט זעם בהנהלת התאגיד, שכלל לא עודכנה במהלך

מועצת תאגיד השידור הציבורי מינתה ועדת בדיקה חיצונית לממצאי תחקיר הארץ אודות התעללות והטרדות מיניות לכאורה מצד מנהלים בארגון כלפי עובדים. בתחקיר, אשר פורסם לפני מספר שבועות, נחשפות עדויות רבות למה שנראה כמו התנהגות בלתי תקינה, בוודאי בארגון ציבורי. בראש הוועדה תעמוד השופטת בדימוס איילה פרוקצ'ה, ולצדה יכהנו פרקליט המדינה לשעבר משה לדור וכן העורכת כרמית גיא. הוועדה תחויב להגיש את המלצותיה תוך מקסימום חודשיים.

בתחקיר נכתב בין היתר על ראש מחלקת התוכן בדיגיטל של כאן מתן דרורי כי "לא יכול להיות שהדבר הזה הגיע להנהלה והכל כרגיל... למשל שהבנאדם אומר לעובדת שמעניין אם הגינקולוג שלה מרכל עליה בערב עם אשתו ואומר שאיבר המין שלה מסריח. שהוא והסגנית שלו אומרים על המפיקה הראשית שהיא היסטרית וצריכה זין. זה להגיד למישהי בראיון עבודה, בנוכחות אנשים נוספים, בואי נעשה סימולציה שמישהו מטריד אותך בטלפון. לשאול עובד אם אחת מכוכבות הדיגיטל יודעת שצופים מאוננים על הסרטונים שלה. זה בנאדם שמתעסק באובססיביות באיברי המין או בהרגלי האוננות של העובדים שלו. שתהה באוזניי אם לעובד מסוים יש זין גדול או קטן וכמה הוא מאונן, אמר שאפשר להסיק על גודל הזין מההתנהגות שלי. אדם שאומר בלי בושה שהוא חושב שאין אישה במחלקה שהוא לא גרם לה לבכות. שמתגאה בזה".

על השדרן אבנר נעים נכתב: "נגד אבנר נעים הוגשה תלונה חמורה בטענה שהצמיד את המפשעה שלו אל לחיה של אחת העובדות. על פי העדויות, העובדת הייתה מזועזעת והלומה, קמה מיד ממקומה, התרחקה והחלה לבכות. כששהיא פנתה למחלקת האבטחה, לא ניתן לה לצפות בהקלטת האירוע".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הקמת הוועדה עוררה הבוקר לא מעט זעם בהנהלת התאגיד, שכלל לא עודכנה במהלך. כזכור, מיד עם פרסום התחקיר, הוציאה מועצת תאגיד הודעה לפיה היא "מייחסת חשיבות רבה לנושא התרבות הארגונית בתאגיד בכלל וליחס ענייני, הוגן ומכבד לעובדות ועובדי התאגיד בפרט", והודיעה שמינתה את פרוקצ'יה "לבחון את הנושא לעומקו, ולוודא כי ייעשה כל הנדרש, ללא פשרות, על מנת להבטיח שהתאגיד מהווה סביבת עבודה ראויה ומכבדת לכל עובד ועובדת". ואולם, היום התווספו לפרוקצ'ה גם לדור וגיא - במה שהפך רשמית לועדת בדיקה. בהנהלה מעריכים כי הסיבה למהלך היא שבמועצה הבינו כי גם עומר עצמו צריך להיבדק, שכן ידע על חלק מממצאי התחקיר, ו"יועצת" בלבד לא תספק את הבדיקה הדרושה.

תאגיד ירושלים. יחצ,
הטרדות, התעמרות ועכשיו גם עקיפה. תאגיד השידור/יחצ
עוד נודע כי מאז פרסום התחקיר נפגשו חברי המעצה עם עובדים, זאת מבלי לעדכן את ההנהלה - מהלך שעורר לא מעט תסכול בצמרת כאן, שאף שלחה את סמנכ"לית משאבי האנוש למחות על הדברים

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי מאז פרסום התחקיר נפגשו חברי המועצה עם עובדים, זאת מבלי לעדכן את ההנהלה ואת המנכ"ל אלדד קובלנץ - מהלך שעורר לא מעט תסכול בצמרת כאן, שאף שלחה את סמנכ"לית משאבי האנוש למחות על הדברים.

היחסים בין מועצת תאגיד השידור להנהלת התאגיד רעועים מזה זמן רב. רק לפני 3 חודשים האשים קובלנץ את המועצה על החלטתם לבחון את התרבות התאגידית של הארגון בעקבות דוח המבקר שמצא ליקויים בו, ואמר כי "החלטתם סותרת כללים בסיסיים של ממשל תאגידי ומהווה התערבות בלתי ראויה בניהול היבטי כוח-אדם... אינני מעלה בדעתי כי חברי המועצה קיבלו בעיניים פקוחות החלטה העומדת בניגוד לביקורת המפורשת של מבקר המדינה ביחס למועצה עצמה. ובאופן כה אירוני - ההחלטה התקבלה בדיון שעסק בדוח מבקר המדינה ובתיקון הליקויים בו".

בתאגיד השידור בחרו שלא להגיב לדברים.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה על החלטת מועצת התאגיד: "אנו מברכים על כך שמועצת התאגיד קיבלה את המלצתנו והחליטה על הקמת ועדת בדיקה בלתי תלויה בראשותה של השופטת איילה פרוקצ'ה. אנו מקווים שהוועדה תבצע עבודה יסודית ומעמיקה ותרד לחקר האמת של אירועי ההתעמרות וההטרדות המתוארים בכתבה ואירועים נוספים שלא פורסמו. אנו מקווים שהמלצות הוועדה יתניעו תהליך של תיקון לעבר סביבת עבודה בריאה יותר וחפה מהתעמרות והטרדות בתאגיד השידור. בכוונתנו להופיע בפני הוועדה ולהציג את עמדתנו כפי שהוצגה גם בפני מועצת התאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully