וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התחקירים על פרץ והתאגיד: ארגון העיתונאים יטפל בהתעמרות בעבודה

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 15:46

סביבה רעילה זה כאן: בעקבות פרסום העדויות על התעמרות כנגד עורכת גלריה של עיתון הארץ, וכן אלו נגד בכירים בתאגיד, הודיע ארגון העיתונאים על הקמת צוות מומחים לטיפול בנושא

לאור פרסום התחקיר של אבנר הופשטיין ב"זמן ישראל", שבו הובאו כעשרים עדויות של אנשים שסיפרו כי עורכת מוסף גלריה של הארץ ליסה פרץ התעמרה בהם, הודיע היום (שני) ארגון העיתונאים על הקמת צוות מומחים לטיפול בהתעמרות בעבודה. ההחלטה על הקמת הצוות באה גם לאור פרסומים נוספים מהעת האחרונה שחשפו התעמרויות והטרדות של עיתונאים במקומות עבודתם, כדוגמת תחקירים על עורכת התרבות של מאקו לשעבר צליל הופמן ועל ראש מחלקת החדשות בגלי צה"ל אמיר איבגי וכן כתבה על הטרדות לכאורה בתאגיד השידור כאן.

בתחקיר נחשפו כאמור עדויותיהם של עובדים רבים שסיפרו כי עורכת התרבות בעיתון פרץ קידמה סביבת עבודה רעילה, זלזלה, הפעילה אלימות מילולית, התעלמה והתעמרה בהם. בתגובתו מסר "הארץ": "התנהגות של מנהל כלפי עובדיו, כפי שתוארה בתחקיר, אינה מקובלת עלינו". פרץ עצמה הביעה חרטה והתנצלה בפני כל עובד ועובדת שנפגעו.

ליסה פרץ בהלוויתו של אלבר אלבז בבית העלמין בחולון , 28 באפריל 2021. ראובן קסטרו
הביעה חרטה. פרץ/ראובן קסטרו

יו"ר ארגון העיתונאים נורית קנטי מסרה "אנו פועלים באופן נחרץ על מנת לעקור מן השורש את תופעות ההתעמרות ולשנות את התרבות הארגונית הנהוגה בחלקים משמעותיים בענף. ארגון העיתונאים, ביחד עם ועדי העיתונאים בכלי התקשורת השונים, פועל לקידום נורמה של אפס סובלנות להתעמרות ולמתעמרים. בין השאר, גיבשנו לטובת העניין צוות מומחים בנושא הטיפול בהתעמרות בעבודה, ויחד נוביל מהלך רוחבי ועמוק לשינוי הנורמות הנהוגות בענף, בד בבד עם טיפול חסר פשרות בתופעות אלה".

חברי צוות המומחים: ד"ר אורית קמיר, איתן מאירי, ענת סרגוסטי, עו"ד ד"ר מורן סבוראי. זיו ברקוביץ', רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים המלווה את ועד עובדי התאגיד תרכז את עבודת הצוות.

  • עוד באותו נושא:
  • ליסה פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully