וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדים בהארץ דורשים: לפטר את ליסה פרץ

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 19:18

"חלקנו שמע בעבר על כך שפרץ נוהגת להשפיל עובדים, לנהוג בהם בזלזול ולעלוב בהם, אך רובנו לא היינו מודעים להיקף התופעה", כתבו למעלה מ-20 עובדים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. פרץ יצאה בינתיים לחופשה מהעיתון - האם תשוב ממנה?

"אנחנו סבורים שהפתרונות שהציגה ההנהלה בתגובתה לתחקיר אינם מספקים, ודורשים להעביר את פרץ מתפקידה - ולכל הפחות לא לאפשר לה לנהל עובדים שוב בעיתון", נכתב במכתב

עובדים בהארץ דורשים לפטר את עורכת התרבות של העיתון ליסה פרץ בעקבות העדויות להתעמרות בעבודה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. דסק החדשות של העיתון הוציא היום (רביעי) מכתב להנהלה בדרישה מפורטת. עוד נודע כי בינתיים יצאה פרץ לחופשה לא מתוחמת בזמן מהעיתון, שיש מי שטוען שלא הייתה ביוזמתה.

במכתב מבקשים העובדים את מה שנדרש בעיניהם וראוי: שיעשו לפרץ שימוע, "כמו לכל עובד אחר" ושההנהלה תשקול להעביר אותה לתפקיד לא ניהולי. עוד דורשים העובדים שייצא מכתב לציבור בנושא פעילות ההנהלה נגד התעמרות בעובדים, בשקיפות כפי שזו דורשת מאחרים.

"אנחנו, עובדי עיתון הארץ ו-TheMarker, קראנו בכעס ובצער את עשרות העדויות שפורסמו ב'זמן ישראל' על שיטות הניהול של עורכת מוסף "גלריה" שישי ליסה פרץ, לצד התעלמות ההנהלה לאורך השנים מהתלונות שהובאו לידיעתה. חלקנו שמע בעבר על כך שפרץ נוהגת להשפיל עובדים, לנהוג בהם בזלזול ולעלוב בהם, אך רובנו לא היינו מודעים להיקף התופעה.

ליסה פרץ. צילום מסך, צילום מסך
ליסה פרץ/צילום מסך, צילום מסך

"כעת, כשכולנו מודעים, אנחנו רוצים להבהיר שלא נסכים לקבל התנהגות מתעמרת במקום העבודה שלנו ולא נשתף פעולה עם השתקה שלה. "הארץ" מחזיק במסורת ארוכת שנים של יציאה נגד עוולות, בהם התעמרות בעבודה בתחקירים על גופי תקשורת מתחרים, ואין זה מוסרי שדווקא אצלנו תתאפשר פגיעה בעובדים.

"אנחנו סבורים שהפתרונות שהציגה ההנהלה בתגובתה לתחקיר אינם מספקים, ודורשים להעביר את פרץ מתפקידה - ולכל הפחות לא לאפשר לה לנהל עובדים שוב בעיתון", נכתב במכתב.

עד כה חתמו על המכתב למעלה מ-20 עובדים מהעיתון.

ליסה פרץ. איליה מלניקוב, באדיבות מגזין "את", מערכת וואלה! NEWS
עובדים רבים חתמו. פרץ/מערכת וואלה! NEWS, איליה מלניקוב, באדיבות מגזין "את"

תגובה רפה של הארץ

בתחילת השבוע פורסם באתר זמן ישראל תחקיר ובו כעשרים עדויות של אנשים שסיפרו כי עורכת מוסף גלריה פרץ התעמרה בהם. בתחקיר נחשפו כאמור עדויותיהם של עובדים רבים שסיפרו כי עורכת התרבות בעיתון פרץ קידמה סביבת עבודה רעילה, זלזלה, הפעילה אלימות מילולית, התעלמה והתעמרה בהם. פרץ עצמה הביעה חרטה והתנצלה בפני כל עובד ועובדת שנפגעו.

בהארץ הסתפקו בתגובה רפה ומסרו אז כי "התנהגות של מנהל כלפי עובדיו, כפי שתוארה בתחקיר, אינה מקובלת עלינו".

למחרת אף הודיע ארגון העיתונאים על הקמת צוות מומחים לטיפול בהתעמרות בעבודה. ההחלטה על הקמת הצוות באה גם לאור פרסומים נוספים מהעת האחרונה שחשפו התעמרויות והטרדות של עיתונאים במקומות עבודתם, כדוגמת תחקירים על עורכת התרבות של מאקו לשעבר צליל הופמן ועל ראש מחלקת החדשות בגלי צה"ל אמיר איבגי וכן כתבה על הטרדות לכאורה בתאגיד השידור כאן.

אלוף בן בהשקת ליברל. ניב אהרונסון
"בהתניה". בן/ניב אהרונסון

עורך הארץ אלוף בן מסר בתגובה לפניית וואלה! ברנז'ה את המכתב שהוציא לעובדים לאחר הפרסום, בו הוא גם רומז מדוע לשיטתו לא טיפל בדברים עד כה.

"ליסה פרץ סיכמה איתנו היום שתצא לחופשה, בעקבות התחקיר על התנהלותה כעורכת גלריה שישי וספרים, שפורסם ב'זמן ישראל'. אנחנו לוקחים ברצינות רבה את העדויות שפורסמו ואת חומרת הפגיעה בעובדים שצוטטו בכתבה. במהלך השנים הגיעו תלונות בודדות לאלוף בן ונורית דרנגר, בהתניה שלא נברר את הדברים עם ליסה. במקרים אחדים התקיימו שיחות בירור עם ליסה, וכמה עובדים עברו למחלקות אחרות. עתה, בעקבות הפרסום, נערוך בירור יסודי של סביבת העבודה ויחסי האנוש בכל מחלקות החברה...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully