וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורשת של ערוץ 20: שמחה על מותו של ח"כ ערבי ומלחמה בהפלות

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 14:59

אתר הערוץ פרסם אייטם הקורא לשמוח על מותו של ח"כ סעיד אל-חרומי (רע"מ), שמת מהתקף לב. באייטם מסבירים כי הוא "הביע לא פעם את תמיכתו במחבלים ונודע באמירותיו הקיצוניות". אחרי הסערה, האייטם ירד מהאוויר. במקביל מקדמים בימים אלו בערוץ קמפיין נגד הפלות

ערוץ 20. ערוץ 20, צילום מסך
"באבוד רשעים רנה". אתר ערוץ 20/צילום מסך, ערוץ 20
"כהרגלו בקודש ערוץ 20 מעלה ידיעות כאלה ולאחר שהן צוברות תאוצה על ידי צופיו ועוקביו, מסיר אותן ומאשים כתב בודד, במקרה זה יהונתן יפרח. ברור לכל שלא מדובר פה בכתבים סוררים אלא ברוח הנושבת בערוץ"

אולי זו ממשלת השינוי ואולי תקופת הקיץ הנחשבת דלת רייטינג, אבל בערוץ 20 נוקטים לאחרונה בקו קיצוני אפילו במושגים שלו.

הבוקר (רביעי) פורסם באתר הערוץ אייטם הקורא לשמוח על מותו של ח"כ סעיד אל-חרומי (רע"מ), שמת הלילה מהתקף לב. באייטם מסבירים כי הוא "הביע לא פעם את תמיכתו במחבלים ונודע באמירותיו הקיצוניות". בעקבות הסערה שקמה, האייטם ירד מהאוויר ובערוץ התנצלו.

החזית להגנת הדמוקרטיה פנתה בתלונה דחופה כנגד הערוץ בעקבות הידיעה: "כינויו של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת 'תומך טרור' והשימוש בפסוק 'באבוד רשעים רינה' על מותו של חבר כנסת בישראל היא הסתה גזענית פרועה, חילול כבוד המת ופגיעה במשפחתו וקהילתו. כהרגלו בקודש ערוץ 20 מעלה ידיעות כאלה ולאחר שהן צוברות תאוצה על ידי צופיו ועוקביו, מסיר אותן ומאשים כתב בודד, במקרה זה יהונתן יפרח. ברור לכל שלא מדובר פה בכתבים סוררים אלא ברוח הנושבת בערוץ זה שנולד בחטא, והיה לשרץ שהוכשר. אין מנוס מלקבוע סנקציות קשות כדי לוודא שהשידור בישראל לא יהפוך לכלי מניע של גזענות ואף אלימות פוטנציאלית"

יצוין כי לפי רישיון ערוץ 20 הוא אמור להתמקד בשידוריו במורשת ישראל. לפני מספר שנים קיבל הערוץ היתר לשדר גם מהדורות חדשות.

ערוץ 20. ערוץ 20, צילום מסך
מלחמה בהפלות. ערוץ 20/צילום מסך, ערוץ 20

ואולם, תקרית הידיעה אינה ניצבת לבד. רק לפני מספר שבועות הכתב הצבאי של הערוץ קובי פינקלר פוטר אחרי שהביע אכזבה שאזרחים ערבים לא נהרגו במטח טילים במהלך מבצע "שומר חומות". במקביל, מקדמים בימים אלו בערוץ קמפיין מיליטריסטי נגד הפלות תחת הסלוגן "כל תינוק שהופל הוא חייל שלא נולד". בערוץ מתכוונים לקיים משדר מיוחד בנושא. מדובר בנושא שעליו אפילו גורמים בערוץ הביעו היום ביקורת ותמיהה.

מערוץ 20 נמסר: "אנו מבקשים להבהיר כי הידיעה שהוצאה היום בעניין מותו המצער של חבר הכנסת סעיד אלחרומי הייתה על דעתו של הכתב ושלו בלבד והערוץ מסתייג נחרצות מהאמור בה. ערוץ 20 מביע צער על מותו של ח"כ אלחרומי ושולח את תנחומיו למשפחתו וקרוביו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully