קרן מרציאנו. ראובן קסטרו, ניר פקין
קרן מרציאנו/ניר פקין, ראובן קסטרו

בין המערכות: סקר העיתונאים הגדול. מי הפרשן הכלכלי האמין בישראל?

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 10:32

חודורוב, מרציאנו או בכלל ניר נאמן | כל הפרשנים הכלכליים זוכים לציון חיובי כמקצועיים ומאוזנים, אך רמת המוכרות של אלו שבפרינט נמוכה ביותר | מיוחד: וואלה! ברנז'ה בדקה באמצעות Direct Polls LTD את מי הציבור תופס כעיתונאי הישר בישראל. חלק א' - הפרשנים הכלכליים

הפעם החלטנו בוואלה! ברנז'ה שהסקר לא יבדוק מי צועק יותר חזק, מי מקבל יותר לייקים, מי שופר יותר גדול ומי מצייץ הכי טוב - ובחרנו לחזור לבסיס האם

עיתונאי חדשות 13 מתן חודורוב הוא הפרשן הכלכלי האמין בישראל - כך עולה מסקר מיוחד של וואלה! ברנז'ה. הסקר נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור וואלה! ברנז'ה, ובדק את רמת האמינות של עיתונאים מתחומי סיקור שונים ומפלטפורמות שונות. את כתבי וואלה! בחרנו להשאיר מחוץ לרשימה.

חזרה למדד המלא >>>

מי הפרשן הפוליטי האמין | מי הפרשן המדיני האמין | מי הפרשן המשפטי האמין

אבל ראשית, הקדמה: בשלוש השנים האחרונות נאלצה העיתונות הישראלית "להתמודד" עם 4 מערכות בחירות ומגפה עולמית שעדיין נותנת אותותיה. בתקופה הזו הצורך הציבורי לקבל עיתונות טובה, איכותית ובעיקר אמינה הפך בעינינו לחשוב מאי פעם.

כן, לכולם יש דעות - ושיח הפוזיציה הוא הדומיננטי: אבל הפעם החלטנו בוואלה! ברנז'ה שהסקר לא יבדוק מי צועק יותר חזק, מי מקבל יותר לייקים, מי שופר יותר גדול ומי מצייץ הכי טוב - ובחרנו לחזור לבסיס האם: מי הכי אמין. מי נתפס בפני הציבור ככתב הלא מוטה וכפרשן האובייקטיבי. בחלקים הבאים נבחן מיהו בעל הטורים ששווה לקחת בחשבון את דעתו, מי נתפס כטוב יותר בסיקור הקורונה ומיהו המגיש המהווה סמכות מקצועית ומהימנה בעיני הציבור.

ולסיום ההקדמה הארוכה, הסתייגות מתודולוגית: בדיוק כמו בסקרים פוליטיים - צריך לזכור שבסוף, גם סקרים הם דבר מוגבל, לעיתים שטחי, שלא בהכרח משקף נאמנה הכל - ובוודאי מוטה ממצב רוח ומאמת לשעתה. נזכיר גם כי פעמים רבות, בוודאי כשמדובר בעיתונאים - בעין הציבורית לא ממש קיים הבדל בין אמינות לפופולריות, שכן אנשים נוטים להעריך ולאהוד את מי שבעיניהם נתפס כאמין. נוסיף גם כי רשימת העיתונאים הורכבה על ידי וואלה! ברנז'ה ו-Direct Polls LTD וייתכן כי במקום אחר הייתה מתפתחת רשימה שמית אחרת. ועדיין, הקו שהנחה אותנו היה ניסיון לקבל הצצה לאופן בו נתפסת צמרת העיתונאים הישראלית בעיניי כלל הציבור.

הפרשנים הכלכליים: מה עומד מאחורי הנתונים?

בניגוד לתחום הפוליטי או המדיני, לפי הסקר, כל הפרשנים הכלכליים זוכים לציון חיובי כמקצועיים ומאוזנים, אך רמת המוכרות של אלו שבפרינט נמוכה ביותר. עם זאת, כידוע, קהל היעד של העיתונים הכלכליים הוא פעמים רבות הוא המגזר העסקי ומקבלי ההחלטות - כך שלא בטוח שמדובר בנתון מדאיג מבחינתם.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור וואלה! ברנז'ה, בין התאריכים 25 עד ה- 26 באוגוסט 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 540 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה דוברת עברית בישראל החשופה לתקשורת רדיו וטלוויזיה. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.5%+- בהסתברות של 95%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully