וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום להשקיע בשכר חיילים, משרד הביטחון שופך כסף על פרסום באתרים פלסטיניים"

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 13:49

משרד הביטחון וצה"ל מתקצבים במיליוני שקלים בשנה אתר בערבית, שכלל לא ברור מה רמת האפקטיביות שלו. גורם בטחוני בכיר: "מדובר בפרויקט שיצא מכל פרופורציה". מתפ"ש: "מדובר בכלי הסברתי דיגיטלי, שהינו חדשני, יעיל ומשפיע"

בווידאו: בני גנץ בטקס חילופי מפקד חיל הים והפרקליט הצבאי הראשי/צילום: תקשורת שר הביטחון
גורם ביטחוני: "הכוונה טובה, אבל הבזבזנות לא במקומה, ובוודאי לא בימי קורונה. עשרות מיליוני שקלים מוקצאים לשיח עם האוכלוסיה הפלסטינית וההשפעה של זה אפסית, אם בכלל"

משרד הביטחון וצה"ל מתקצבים במיליוני שקלים בשנה אתר בערבית שנקרא "אלמונסק" (המתאם), שכלל לא ברור מה רמת האפקטיביות שלו. מדובר בעמוד פייסבוק של מתאם הפעולות בשטחים, שהחל לפעול בתקופת פולי מרדכי (ששימש לפני כן כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, כראש המנהל האזרחי וכדובר צה"ל) כדירקטיבה של שר הביטחון דאז ליברמן בתקציב של כמה עשרות אלפי שקלים בחודש, וצמח בצורה שגורמים הבקיאים בפרטים מתארים כ"מופרעת" - להעסקה של אזרחים עובדי צה"ל, צלמים, גרפיקאים, אולפן וכיוצ'. בעמוד עוסקים בסקרי דעת קהל ומפרסמים קידום ממומן באתרים פלסטיניים.

הביקורת נוגעת בעיקר להוצאות הגבוהות שעל פי ההערכות מגיעות ל-10-15 מיליון שקל בשנה, אל מול ההשפעה הלא ברורה של העמוד על האוכלוסייה הפלסטינית, אם בכלל. כזכור, בצה"ל קיים כבר תקן לנושא - אותו מאייש אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, והוא דמות מוכרת ביהודה ושומרון בכל סלון. כיום מדובר בכמה עשרות תקנים המאיישים את תפעול העמוד, ואולם לוואלה! ברנז'ה נודע כי כעת ישנה כוונה להגדיל שוב את מספר התקנים בעמוד. כוונה אותה מכחישים ביחידה.

היחידה המפעילה את העמוד היא חצי צבאית וחצי אזרחית, אך תקציב פעילותה חוסה תחת מגבלות האיסור לפרסם את חלוקת תקציב משרד הביטחון.

כך או אחרת, לפי גורם בטחוני בכיר, "מדובר בפרויקט שיצא מכל פרופורציה. הכוונה טובה, אבל הבזבזנות לא במקומה, ובוודאי לא בימי קורונה. עשרות מיליוני שקלים מוקצאים לשיח עם האוכלוסיה הפלסטינית וההשפעה של זה אפסית, אם בכלל. במקום להשקיע את הכסף בשכר חיילים או מלגת מדים ללימודים, משרד הביטחון שופך כסף על פרסום באתרים פלסטיניים. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק".

העברת 20 טונות של חומרי חיטוי ממפעלים ישראליים אל מפעלים פלסטיניים לצורך התמודדות עם נגיף הקורונה 10 במרץ 2020. דובורת מתפ"ש, אתר רשמי
מעבר סחורות בין ישראל לרשות/אתר רשמי, דובורת מתפ"ש

"הפלטפורמה גוררת עניין רב בקרב קהל היעד הפלסטיני"

ממתאם הפעולות בשטחים (מתפ"ש) נמסר בתגובה: "דף הפייסבוק של מתפ"ש בערבית ("אלמונסק") הינו דף ארגוני, הדומה לדפים מקבילים של גופים ציבוריים ובטחוניים אחרים. בין יעדיו המרכזיים: הנגשת מידע לציבור הפלסטיני ביהודה ושומרון ורצועת עזה, העברת מסרים אזרחיים ומבצעיים בהתאם להערכת המצב הביטחונית וכן מתן שירותים דיגיטליים הקשורים לתחומי העיסוק של המתפ"ש, הצגת הפעילות של היחידה וגופיה השונים במגוון תחומים, לרבות מסחר וכלכלה, תנועה וגישה, חקלאות, איכות סביבה, תחבורה, תשתיות ועוד.

"הפלטפורמה הינה כלי נוסף וחלק אינטגראלי ממערך ההסברה והלגיטימציה הישראלי, אשר פונה לקהל היעד הפלסטיני, אליו שותפים גופים ממשלתיים, ציבוריים וביטחוניים, כגון מערך דובר צה"ל, משרד החוץ, משטרת ישראל וגופים נוספים.

"נדגיש כי מדובר בכלי הסברתי דיגיטלי, שהינו חדשני, יעיל ומשפיע. לדף הפייסבוק "אלמונסק" ישנם למעלה מ-700,000 עוקבים, רובם המכריע תושבים פלסטינים מיהודה ושומרון ורצועת עזה. הפלטפורמה גוררת עניין רב בקרב קהל היעד הפלסטיני, ולה מודעות והשפעה רבות בקרבו, לרבות עיסוק עתי בתקשורת הפלסטינית ובקרב מובילי דעה ומשפיעי דעת קהל.

"לעניין התקציב וכח האדם העוסק במלאכה, לאור העובדה כי מדובר בסעיף תקציבי הנגזר מתקציב משרד הבטחון, לא נוכל להתייחס לטענות העולות בפנייתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully