וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאגיד הציעו לדרוקר 10 מיליון שקל לשנה, ומאמינים שהעונה הבאה של "המקור" תשודר על מסך כאן

עודכן לאחרונה: 27.9.2021 / 12:11

חוזהו של דרוקר עם רשת יסתיים בדצמבר, ובתאגיד הגדילו את ההצעה הקיימת ל-400 אלף שקל לתוכנית - סכום המתקרב לתקציב "עובדה" בקשת. בתוך כך, מתגבר הלחץ לטובת המהלך בקרב עובדי התוכנית - ובתאגיד מאמינים שלסכום כזה דרוקר יתקשה לסרב

במקביל, מתכוונים בתאגיד לשדר מספר גדול יותר של תוכניות - עד 24 לשנה, כך שהסכום השנתי המוערך בהשקעה בתוכנית התחקירים יעמוד על כ-10-12 מיליון שקלים לשנה. לצורך ההשוואה, תוכניתה של אילנה דיין "עובדה" מוערכת בתקציב של 550 אלף שקל לתוכנית

בתאגיד השידור הישראלי כאן מאמינים שהעונה הבאה של תוכנית התחקירים "המקור" של רשת 13 תשודר על מסך כאן 11, והציעו לדרוקר סכום כמעט חסר תקדים כדי שיעבור - בטח במונחי השוק המקומי. לוואלה! ברנז'ה נודע כי לפני יומיים נערכה שיחה נוספת בין הצדדים, וכי בתאגיד מעריכים כי פניהם לקראת חתימה על הסכם.

ההסכם הנוכחי של דרוקר עם רשת 13 עומד לפוג בדצמבר 2021 ועל פי פרסום באתר "כסית" מתחילת החודש, בתאגיד חידשו והכפילו את ההצעה, והמשיכו כבר לפני מספר שבועות במשחק החיזור מולו. הסכום שהוצע לדרוקר, או למעשה לחברת ההפקות שרשומה על שמו, יעמוד על 400 אלף שקל לתוכנית כאשר כיום הוא מקבל עבור הפקת תוכנית בודדת ממוצע של 235 אלף שקל לתוכנית. ברשת 13 עולות מדי שנה סדר גודל של 20 תוכניות "המקור" - כך שכיום מתוקצבת מערכת התוכנית המונה כ-12 אנשים בכמחצית מהסכום (4.7 מיליון שקל). כזכור, בניגוד לתוכניות חברת החדשות, "המקור" שייכת מנהלתית לרשת 13, וזאת למרות שדרוקר משמש גם כפרשן של חדשות 13. לוואלה! ברנז'ה נודע כי חברי המערכת מפעילים לחץ על מעבר שכן התאגיד נתפס בעיניהם כמעטפת שיותר מתאימה לתכני "המקור". על פי ההסכם המתגבש עם התאגיד, כל חברי המערכת בהם חן ליברמן והעורך עידו תמרי יעברו כולם עם דרוקר.

הכוונה בתאגיד היא להעתיק את המודל מרשת 13, כאשר במקביל להגשת (והפקת) "המקור" דרוקר ישמש גם כפרשן בכיר בחטיבת החדשות של כאן 11. במקביל, מתכוונים בתאגיד לשדר מספר גדול יותר של תוכניות - עד 24 לשנה, כך שהסכום השנתי המוערך בהשקעה בתוכנית התחקירים עומד על כ-10-12 מיליון שקלים לשנה. לצורך ההשוואה, תוכניתה של אילנה דיין "עובדה" מוערכת בתקציב של 550 אלף שקל לתוכנית - שהיא מקבלת מתקציב קשת. עם זאת, ממוצע העונה האחרונה, שנחשבת אחת הגבוהות, עמד על 9.7% - רחוק מזה של המתחרה "עובדה".

דרוקר על ניר חפץ 17/11/2020, צילומי מסך רשת 13. ערוץ 13, צילום מסך
בדרך למסך כאן. דרוקר/צילום מסך, ערוץ 13

מחוזר תמידית

שמו של דרוקר כמועמד להצטרף לתאגיד עלה כבר עם הקמתו לפני כארבע שנים, שם ביקשו ממנו להצטרף - ונענו בשלילה. שמו עלה פעם נוספת לפני המיזוג בין רשת לערוץ עשר

"המקור" עלתה לאחרונה לכותרות עם הפרסום על כך שתשלם מאות אלפי שקלים לניר חפץ, עד המדינה בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עבור השתתפות בתוכנית. לפי הדיווח, התוכנית תלווה את חפץ במהלך המשפט והוא יתראיין בהרחבה. הפרסום זכה לביקורת מקיר לקיר שכן תשלום על ראיון הוא פרקטיקה עיתונאית שנויה במחלוקת וחריגה ביותר, ונעשית במקרים נדירים בלבד.

שמו של דרוקר כמועמד להצטרף לתאגיד עלה כבר עם הקמתו לפני כארבע שנים, שם ביקשו ממנו להצטרף - ונענו בשלילה. שמו עלה פעם נוספת לפני המיזוג בין רשת לערוץ עשר עם החשש - שבמידה רבה הצדיק את עצמו - לחילופי מנכ"לים ולהפיכה של רשת לערוץ הרבה יותר בידורי. במידה ודרוקר ינטוש את רשת 13, היא תיוותר ללא תוכנית תחקירים כעוגן מרכזי, כפי שהייתה רשת במשך שנים ארוכות אל מחול קשת בימי ערוץ 2. ההערכה בתעשיה והן בתאגיד היא כי דרוקר יתקשה לסרב להצעה, וכי כבר בקרוב ייחתם הסכם בין הצדדים.

מתאגיד השידור כאן נמסר בתגובה: "אין חדש בגזרת דרוקר. דלת התאגיד תמיד פתוחה בפניו בתנאים ובמסגרת התקציב המתאימה לשידור הציבורי". מרשת 13 נמסר: "אנו לא מתייחסים להסכמים עם טאלנטים ובטח לא להסכמים של גופי שידור אחרים". רביב דרוקר בחר שלא להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully