וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנו לעבוד, אבל לא בתקשורת: נתוני ההופעות של בנט נחשפים, ומחדדים את הדילמה המנהיגותית

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 15:38

דירוג של יפעת מחקרי מדיה לחודש החגים חושף כי למרות הראיונות שהעניק בנט, היקף הופעותיו בתקשורת נמוך ב-40% מהנתון המקביל של נתניהו בספטמבר שעבר. וגם, לאיזה מקום צנח נתניהו, ומה כדאי לשרה מרב מיכאלי לעשות עם פתיחת קבינט השוויון המגדרי שהקימה

הפער משקף במידה רבה את הדילמה בה נמצאת ממשלת בנט לפיד, כאשר מהצד האחד היא מנסה לעמוד מאחורי הססמא "באנו לעבוד", לשווק ענייניות ולהוריד את ווליום השיח הפוליטי. ומהצד השני, להוביל את סדר היום התקשורתי ולייצר את תחושת המנהיגות שהיא כה חסרה

על אף ההובלה הניכרת של ראש הממשלה בנט, היקף הופעותיו נמוך ב-40% מהנתון המקביל של נתניהו בספטמבר שעבר - כך עולה מדירוג "הדיבור הפוליטי" לחודש החגים (ספטמבר) של יפעת מחקרי מדיה. הדירוג מציג את 20 הפוליטיקאים הבולטים בהופעות בטלוויזיה וברדיו, בראיונות אולפן, ראיונות שטח, וכל סינק בתוך כתבה.

על פי הדירוג, בנט זכה ל-311 הופעות - זאת לעומת נתניהו שבתקופה המקבילה אשתקד זכה ל-515. למרות מוגבלותה, ההשוואה מתבקשת שכן שניהם נאמו באו"ם בחודש הזה והתמודדו עם גל תחלואה.

הפער משקף במידה רבה את הדילמה בה נמצאת ממשלת בנט לפיד, כאשר מהצד האחד היא מנסה לעמוד מאחורי הססמא "באנו לעבוד", לשווק ענייניות ולהוריד את ווליום השיח הפוליטי. ומהצד השני, להוביל את סדר היום התקשורתי ולייצר את תחושת המנהיגות שהיא כה חסרה. "מנהיגות שקטה" היא ככל הנראה פריביליגיה ששמורה למדינות רגועות יותר. כך או אחרת, נראה כי ההצלחה של בנט במשימה חלקית בלבד.

עם זאת, יצוין כי נראה שבנט כבר הכריע בסוגיה והבין כי הוא מצוי בבעיה, שכן כבר בחודש הקרוב ישתתף הן בוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט והן בוועידה של ידיעות אחרונות. הופעות מסוג זה מזמנות לרוב כותרות וכתבות פולו בכלי תקשורת נוספים. בנוסף, רק השבוע הממשלה אישרה את מינויו של אלעד טנא לראש מערך ההסברה הלאומי החדש, אחרי שנים שלא אויש - מה שעתיד בוודאי אף הוא לתרום לתדמיתו.

בנט, נתניהו במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תקשורת בונה? בנט ונתניהו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לפי הבדיקה, נתניהו שהיה רגיל לזכות במאות חשיפות לחודש ולככב בראש הרשימה מזה שנים בפער עצום מהשאר, צונח למקום הרביעי. לא הרבה מעל שר הבריאות ניצן הורביץ. במקום השני נמצא השר לבטחון הפנים עומר בר-לב, זאת בשל בריחת האסירים מהכלא שחייבה אותו להופעות תקשורתיות. במקום השלישי נמצא שר הבטחון בני גנץ הן בשל ההתפתחויות הבטחוניות והן בשל ראיונות חג שהעניק לחלק מכלי התקשורת.

דווקא ראש הממשלה החליפי - מי שראש האופוזיציה נתניהו מגדיר כ"ראש הממשלה בפועל", לפיד - נותר רחוק (באופן יחסי כמובן) מאור הזרקורים, אחרי שר הבריאות.

לפי יפעת, הקואליציה זוכה ל- 73% מההופעות, נתון המתקרב לדומיננטיות הממוצעת של הקואליציה הקודמת. ומי כמעט ונעלם מהמסכים שלנו החודש? שרת התחבורה מרב מיכאלי, קודמתה בתפקיד מירי רגב וחבר הכנסת עמיחי שיקלי שהיה כוכב תקשורתי לפני שנטש את חבריו מימינה. והנה נתון נוסף שאולי יעניין את השרה מיכאלי שהכריזה רק השבוע על הקמת קבינט לשוויון מגדרי: 86% מההופעות הן של פוליטיקאים גברים.

הופעות בתקשורת. יפעת מחקרי מדיה,
הופעות בתקשורת/יפעת מחקרי מדיה

"קושי לייצר סדר יום"

לדברי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מני אברהמי, "בחינת ההופעות של השרים וחברי הכנסת בחודשי החגים מבליט את העובדה כי בנט ממעט להתבטא ועדיין יש לו קושי לייצר סדר יום. מספר ההשמעות של בנט ביחס לנתניהו בתקופת החגים בנה שעברה נמוך בכ-40%. להוציא את הנאום באום שזכה לחשיפה משמעותית בנט לא מנצל את התקשורת להעברת מסרים בקולו, לעומתו נתניהו השכיל לעשות שימוש בתקשורת ויצר סדר יום. נתניהו לא העניק ראיוניות לתקשורת והיא פיתחה "רעב" להתבטאויות של נתניהו בעיקר בפתח ישיבות הממשלה, באירועים פומביים וברשתות חברתיות והדהדה את הדברים בעוצמה גדולה".

  • עוד באותו נושא:
  • בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully