וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבחירה בדמבו אינה מקרית": גיא פלג תובע גולשים במאות אלפי שקלים. זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 13:16

עיתונאי חדשות 12 הגיש שתי תביעות לשון הרע בסכום כולל של 350,000 שקל כנגד מגיבי פוסט בעקבות הדיווח על רכישת הג'קוזי בבית ראש הממשלה לשעבר נתניהו במעונו בקיסריה. פלג: "בחירת הנתבעת בדמות המצוירת דמבו אינה מקרית". זו אינה התביעה הראשונה של פלג נגד גולשים

עיתונאי חדשות 12 גיא פלג הגיש שתי תביעות לשון הרע בסכום כולל של 350,000 שקל כנגד מגיבי פוסט בעניינו בפייסבוק - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אסף שרעף ורחל למברג.

מדובר בפוסטים שנכתבו בתגובה לחשיפתו של גיא פלג בתחילת יולי השנה בעניין מעון רה"מ, לפי הדיווח של פלג, נבדק חשד כי במסווה של עבודות שיפוץ לצורכי ביטחון, חלק מהכסף שימש לרכישת ג'קוזי בשווי 50,000 שקל. בהמשך הדיווח נכתב "בני הזוג נתניהו אינם חשודים בשלב זה". בתגובה לפירסום הועלה פוסט, בו נכתב לצד תמונתו של פלג "באמת כבר בלתי נסבל". אחד הנתבעים כינה את גיא פלג "קצין גסטאפו", והנתבעת השניה לעגה באלו המילים:
"דמבו בעיר
דמבו בכפר,
דמבו בגיא האופל
דמבו בתוך חמגשית
"דמבו בג'קוזי מלא שמפניה".


פלג טען בכתב התביעה, כי "בחירת הנתבעת בדמות המצוירת דמבו אינה מקרית, ומעידה על כוונת הזדון של הנתבעת. שכן, בסרטו של וולט דיסני משנת 1941 מופיעה דמות של גור פילים בעל אוזניים ענקיות שכולם לועגים לו וקוראים לו "דמבו" (Dumb = טיפש)".

גיא פלג. 103fm
גיא פלג/103fm

לפי כתב התביעה, "על פי מבחן האדם הסביר, אין מחלוקת כי כינויו של אדם בדמות של חיה, פיל עם אזניים ענקיות, הנו כינוי אשר שם אותו ללעג בפני הבריות מתוך מטרה לבזותו ולעשותו מטרה לשנאה, לעג ובוז - סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע לעיל".

זו אינה הפעם הראשונה בה פלג תובע צייצנים שכותבים עליו. לפני כשנה תבע פלג חצי מיליון שקל מאישה שפרסמה נגדו פוסטים משתלחים. לפי התביעה, האישה פרסמה פוסטים בהם האשימה את פלג בניסיון אונס. פלג ועורכי דינו הודיעו כי בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון יגישו תביעות דיבה גם נגד גולשים ששיתפו את הפוסטים. לבסוף הגיעו הצדדים להסכם מחוץ לכותלי בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully