וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת פריש ואפרת דובדבני: אין לכן את הפריבילגיה לשתוק

עו"ד כנרת בראשי

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 17:22

שתי הנשים החזקות שליוו את פרס לאורך שנים במסדרונות הפוליטיקה - בוחרות למלא את פיהן מים אודות ההתרחשויות האחרונות. הן מתארחות בפאנלים ואחת מהן אף בוחרת להורות לעורכי התוכנית לא להפנות אליה אף שאלה בנושא. ככה הן סותמות לקורבנות את הפה | טור אורחת

במשך שנים, התגאנו בכך שיש לבית הנשיא מנכ״לית ויועצת תקשורת. כמה התגאנו? עד כדי כך שלא הפסקנו להזכיר את זה בכל פורום פמינסטי כדי להלל את הנשים שהצליחו ואת האיש שמינה אותן

בחלום הפמינסטי אנחנו מפנטזות לא רק קידום נשים במקומות עבודה ושחרורן, אלא גם על ערבות הדדית ביניהן. האירועים האחרונים הובילו לתהות האם הפמיניזים זו תנועה אידיאולוגית או שמא מדובר באינטרס אישי כלכלי ופוליטי גרידא.

במשך שנים, התגאנו בכך שיש לבית הנשיא מנכ"לית ויועצת תקשורת. כמה התגאנו? עד כדי כך שלא הפסקנו להזכיר את זה בכל פורום פמינסטי כדי להלל את הנשים שהצליחו ואת האיש שמינה אותן. היום אנו עדים לתלונות, לא פורמליות, של נשים שעבדו תחת שמעון פרס ז"ל שמספרות לנו סיפור אחר. על כך שפרס הטריד אותן מינית. האחת מספרת בפנים גלויות, האחרת עדיין לא נחשפה.

חברות הכנסת נושאות הדגל הפמיניסטי הביכו אותנו באמירות כלליות וגם זאת רק לאחר ביקורת על שתיקתן, אבל את המקום הראשון במבוכה לוקחות בגדול שתי הנשים - אפרת דובדבני, כיום מנכ"לית מרכז פרס לשלום ובעבר מנכ"לית בית הנשיא, ואיילת פריש, מומחית לקמפיינים ולמיתוג מנהיגים - לשעבר יועצת תקשורת ואסטרטגיה של שמעון פרס ודוברת בית הנשיא.

שתי נשים חזקות, ובעלות השפעה. איילת פריש אף זכתה השנה לככב במקום ה-35 ברשימת הנשים המשפיעות של מעריב. דובדבני מנהלת את אחד המרכזים העשירים במדינת ישראל ובעל השפעה לא פחותה מזו של פריש, שתיהן - שליוו את פרס לאורך שנים במסדרונות הפוליטיקה והנשיאות בארץ ומסביב לעולם - בוחרות למלא את פיהן מים אודות ההתרחשויות האחרונות. 

איילת פריש. קשת 12, צילום מסך
פמיניזם לחוד ופרס לחוד. איילת פריש/צילום מסך, קשת 12

טעות בעידן מי-טו

בעניין שקרוב אליה, המתיחס למקומות בהן הייתה, היא בוחרת להורות לעורכי התוכנית לא להפנות אליה אף שאלה ו/או התייחסות

הגב' פריש יושבת באולפן קשת מידי בוקר ודעתה בנושאים רבים ומגוונים נשמעת. גם לא מעט ביקורת היא יודעת להשמיע על אירועים בהם לא נכחה ועל אישים עימם מעולם לא נפגשה, אבל בעניין שקרוב אליה, המתיחס למקומות בהן הייתה, היא בוחרת להורות לעורכי התוכנית לא להפנות אליה אף שאלה ו/או התייחסות. פה הגברת פריש, מס' 35 ברשימת הנשים המשפיעות במדינת ישראל - כך על פי הפרסומים, בוחרת להתעלם מהמציאות, אסטרטגיה נפלאה לחשוב שכך העניין ירד מתחת לרדאר, אבל אולי גם טעות בעידן מי-טו. 

כך גם אפרת דובדבני האישה שנושאת במשרה רמה, משכורת תנאים שאינם מביישים אף גבר. אישה חזקה שיש לה את כל הכלים להביע עמדה ודעה מבלי לחשוש כמו שעשתה בנושאים רבים אחרים.

זה הזמן גם של התקשורת לקחת חלק ולהגיד לאותן נשים: אין לכן את הפריבילגיה לשתוק כי בכך אתן סותמות לקורבנות את הפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully