וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של תפקיד "ראש המערכת החדשות": הפרינט רושם עוד נקודת ציון בדרך להיעלמות

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 15:07

בקבוצת ידיעות אחרונות מתרגלים (ומרגילים) את העובדים לשינוי המבנה הארגוני ולעובדה שמעתה ישנן שתי זרועות - דיגיטלית ומודפסת, ולפיכך ישנם שני בוסים. תפקיד ראש מערכת החדשות שהיה מהחשובים בעיתון ירד אל הדפוס ולא יודפס יותר

לא עוד מבנה היררכי ברור כמו שהיה בעיתון מיום הקמתו, של עורך שכפוף למו"ל. בקבוצת ידיעות אחרונות מתרגלים (ומרגילים) את העובדים לשינוי המבנה הארגוני ולעובדה שמעתה לקבוצה יש שתי זרועות - דיגיטלית ומודפסת

מייל שנשלח לעובדי קבוצת ידיעות הבוקר (שלישי) מסגיר את השינויים הטקטוניים העוברים על העיתון דווקא במה שלא כתוב בו. אבל ראשית במה שכן:

"אנחנו שמחים להודיע על הקמת חטיבת החדשות המאוחדת של "ידיעות אחרונות" ו-ynet. בראש החטיבה, שתאחד ותאגד את מערכות החדשות של העיתון והאתר, יעמוד מעתה ניר (שוקו) כהן, שהיה עד כה סגן עורך האתר... תחת החטיבה יוקם באופן רשמי ריכוז הכתבים המשותף של הקבוצה. בראשו תעמוד שרון ליס, שהיתה עד כה רכזת הכתבים הראשית של העיתון" - נכתב.

את הבשורה, שהייתה ידועה כבר ופורסמה, חותמת שורה לקונית: "חטיבת החדשות המאוחדת תפעל בכפיפות לעורכי ידיעות אחרונות ו-ynet. נטע ליבנה ודרור עמיר. בהצלחה!".

במילים אחרות: לא עוד מבנה היררכי ברור כמו שהיה בעיתון מיום הקמתו, של עורך שכפוף למו"ל. בקבוצת ידיעות אחרונות מתרגלים (ומרגילים) את העובדים לשינוי המבנה הארגוני ולעובדה שמעתה לקבוצה יש שתי זרועות - דיגיטלית ומודפסת, ולפיכך ישנם שני בוסים.

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
שינוי ארגוני. ידיעות אחרונות/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו
בפועל, האיחוד המשותף הוא סגירת מערכת החדשות והכפפתה ל-ynet

מאוחר יותר, שלח עורך העיתון המודפס נטע ליבנה הודעה מפורטת יותר בה הודיע על מינויו של ראש דסק החדשות החדש של העיתון שיכלול אחריות על ראשי הדסק, העורכים, המעצבים, המפיקים, אנשי אינפו וכל מי שעוסק באופן יום יומי בעמודי החדשות - אסף מונד. יואב ריבק, שמסיים 3 שנים בתפקיד ראש מערכת החדשות של העיתון, יעבור לתפקיד חדש "מנהל התוכן הדיגיטלי", שיכלול לפי ליבנה "מבט קדימה אל הצורך והחובה להפיח חיים דיגיטליים במוצרים העיתונאיים ולהצעיד את העיתון אל העתיד".

בפועל, כך לפי מצבת כוח האדם המתדלדלת ומבט חטוף לאופן בו נראים עמודי העיתון הראשונים המכילים יותר ויותר מאמרי דעה ופרויקטים יזומים - האיחוד המשותף הוא סגירת מערכת החדשות, לפחות בתצורה בה הכרנו, והכפפתה ל-ynet.

הפך לתפקיד בובה

תפקיד ראש מערכת החדשות בעיתון הוא תפקיד שפעם היה מחשובי המערכת העיתונאית. הוא גם היה מקפצה לעריכת העיתון או לתפקידים בכירים אחרים בענף התקשורת, כמו במקרה של נטע ליבנה עצמו. כך או אחרת, כפי שאומר גורם בכיר בעיתונות הבקיא במתרחש במסדרונות הקבוצה בראשל"צ: "התפקיד הפך בשנים האחרונות לתפקיד בובה וללא רלוונטי - ומת סופית עכשיו".

תפקיד ראש דסק החדשות בעיתון נוסד אי שם ב-1996 ועד לפני כן נקרא פשוט "ראש הדסק". בידיעות אחרונות, מי ששימש בו לרוב היה ראש הדסק הכי ותיק, ועיקר סמכותו הייתה טיפל במנהלות של העורכים.

התפקיד החשוב יותר היה אז בכלל רכז כתבים, או "מרכז מערכת" בתקופת יודקובסקי. בשנות ה-90, בתקופה שבה העורך משה ורדי נעדר בגלל משפט האזנות הסתר ואלון שליו היה העורך, התפקיד נוסד ומיקי רוזנטל היה הראשון לכהן בו. אחריו שימשו בתפקיד מי שמשמש היום כיו"ר מועצת תאגיד השידור גיל עומר, עורך אולפן שישי ועורך ידיעות אחרונות לשעבר רון ירון, עורך וואלה! (כיום) ועורך ynet לשעבר ערן טיפנברון, גיא בניוביץ' שהודח מהר מאוד, הדס להב וכאמור ליבנה עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully