וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני ימין ביקשו לפרסם מודעה ב"מקור ראשון" נגד שקד - בעיתון סירבו

עודכן לאחרונה: 29.10.2021 / 11:26

על המודעה שנכתבה בשתי שפות, עברית וערבית, מתנוססות תמונותיהם של שרת הפנים שקד ויו"ר רע"מ, מנסור עבאס ובה נכתב: "ברוך שומר הבטחתו", וכן "תודה על התמיכה, התקצוב והסיוע". בעיתון אמרו כי מדובר ב"הטעיית הקוראים"

ארגוני ימין ביקשו לפרסם מודעה ב"מקור ראשון" שיצא לאור הבוקר (שישי) זאת כדי להביך את שרת הפנים, איילת שקד, לאחר שזו דאגה בשבוע האחרון לרשויות ערביות ברחבי הארץ, אולם בעיתון סירבו לכך בטענה כי מדובר ב"הטעיית הקוראים".

את המודעה ביקשו הארגונים לפרסם תחת לוגו רשמי של הרשויות טייבה, כפר קאסם ורהט, מבלי ששמם של הארגונים האחראים על הפרסום בפועל מופיעה בה. על המודעה שנכתבה בשתי שפות, עברית וערבית, מתנוססות תמונותיהם של שקד ויו"ר רע"מ, מנסור עבאס ובה נכתב: "ברוך שומר הבטחתו", וכן "תודה על התמיכה, התקצוב והסיוע ביישום תוכנית נהאדה של התנועה האיסלאמית". עוד נכתב לשקד: "שרת הפנים הנכבדה, תודה על התחלת תיקון פשעי הנכבה", ונוסף לכך "תודה" על שורה של צעדים שבהם נקטה בתפקידה לטובת אותם רשויות, בהם, "סגירת חובות של 44 מיליון שקלים לעיריית טייבה" ועל "הפיכת הישוב של חברינו ומנהיגנו, מר מנסור עבאס הנכבד, לעיר כדי לגמול לו על כניסתו לקואליציה והפיכת בנט לראש ממשלה".

מודעה של ארגוני ימין נגד איילת שקד. צילום מסך, צילום מסך
מודעה של ארגוני ימין נגד איילת שקד/צילום מסך, צילום מסך

"שומרים על טעם טוב"

סגל: "כמו כל עיתון המכבד את קוראיו, אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לשמור על טעם טוב גם במודעות"

הארגונים, כאמור, ביקשו לפרסם את המודעה בתשלום, זאת באמצעות משרד פרסום. המטרה, כך מתברר, נועדה להביך את השרה שקד שעושה מאמצים מאז כניסתה לממשלה להראות שלא נטשה את השקפתה האידיאולוגית בימין.

למרות זאת, ב"מקור ראשון" שאף ספג ביקורת בתקופה האחרונה בחלקים מסוימים בימין על כך שמעניק לגיטימציה לממשלה, סירבו לפרסם את המודעה. עורך העיתון, חגי סגל, הסביר בתגובה לוואלה! ברנז'ה כי הסיבה לכך נובעת "בעיקר בגלל חשש ההטעיה של קוראים רבים, בגלל הבעיה המשפטית הכרוכה בהתחזות לגופים שכביכול עומדים מאחוריה (עיריות טייבה, כפר קאסם ורהט), וכן בגלל האנונימיות של הגוף שביקש לפרסם את המודעה ונמנע מלקבל עליה אחריות פומבית". לטענת סגל, "לפרסומאי שתיווך בינו לעיתון הוצע לפרסם את המודעה בשינויים מסוימים שלא נגעו לתוכן ולמסר, אך הגוף האנונימי סירב". סגל הוסיף כי "כמו כל עיתון המכבד את קוראיו, אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לשמור על טעם טוב גם במודעות המתפרסמות אצלנו, ולא רק באגף התוכן המערכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully