וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר השחור: שפל של שנתיים בצפייה בחדשות 12

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 17:05

חדשות 12 רושמת בחודש אוקטובר האחרון את ממוצע הצפייה הנמוך ביותר בשנתיים האחרונות - 14.7% בלבד. איפה עומדים המתחרים ומה עומד מאחורי הנתונים?

גם במבט רב שנתי, בטווח של שני עשורים מאז הקמתה, מדובר בנתון שפל. אך מובן שקשה להשוות את מצב השוק בשנתיים האחרונות לזה שהיה תחת מונופול ערוץ 2

הצפייה בחדשות בישראל בירידה - כך עולה מנתוני ועדת המדרוג, כאשר חדשות 12 רושמת בחודש אוקטובר האחרון את ממוצע הצפייה הנמוך ביותר בשנתיים האחרונות - 14.7% בלבד. מדובר בנתון שפל כמותו היה רק ביוני 2020, אז היה מדובר בעונת הקיץ הנחשבת נצפית פחות בהרבה. מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז אז האיחוד בין קשת לחדשות 12 בינואר 2019, כאשר לפני כן חברת החדשות הייתה תחת בעלות משותפת של קשת ורשת - ותחת מסך ערוץ 2. כזכור, בסוף 2018 שילמה קשת כ-120 מיליון ש"ח עבור מחצית החברה, והפכה לבעלת השליטה היחידה בה.

גם במבט רב שנתי, בטווח של שני עשורים מאז הקמתה, מדובר בנתון שפל, אך מובן שקשה להשוות את מצב השוק בשנתיים האחרונות לזה שהיה תחת מונופול ערוץ 2. כך או אחרת, דווקא המתחרה המרכזית חדשות 13, שבהגדרה תופסת רק כמחצית מהנתח של 12, רושמת גם היא ירידה, אך פחות דרמטית, וניצבת על ממוצע נמוך יחסית של 7.8%, כמותו כבר פגשה בעבר. השיא השלילי של חדשות 13 אגב, היה ביוני ואוגוסט 2019, אז השיגה החברה 7.1% ו-7.5% צפייה בהתאמה. עם זאת, כאמור, הפערים בין חדשות 12 ל-13 (יחס של 1:3) עדיין נשמרים עם נתח צפייה של 65% ל-12.

סקר העיתונאים הגדול: מיהם העיתונאים הפופולריים בישראל >>>

יונית לוי. חדשות 12, צילום מסך
מגמת ירידה עקבית. יונית לוי/צילום מסך, חדשות 12

חדשות זולות וריגושים

קשה לשים את האצבע על סיבה אחת לירידה בהיקפי הצפייה, אבל קל לקבוע כי היא ברורה ומובהקת, וכי היא מאפיינת את החולשה ההולכת וגוברת של הטלוויזיה המסחרית הליניארית אל מול פלטפורמות הסטרימינג וה-VOD.

לכך מתווספת סיבה נוספת והיא ההתארכות של רצועות האקטואליה, בראשן התארכות מהדורת החדשות לשעה וחצי. הרצועות הללו שמתחילות ב-15:00 ומגיעות עד לפריים טיים אמנם זולות להפקה ועל כן רווחיות, אבל ככל הנראה יוצרות גודש ושחיקה אצל הצופים.

יש מי שקושר את הירידה גם לחוסר ב"ריגושים": פוליטיים כדוגמת אלו שסיפקו נתניהו וטראמפ, בכהונתם, זאת אל מול ה"יובש" בפרובוקציות בממשלים החדשים. בתקופת טראמפ רשתות השידור האמריקאיות הגדולות רשמו שיאי צפייה, וגם ה-NYT נהנה משיא של מנויים חדשים.

לכל אלו מצטרף גם המשכו של אפקט הירידה הכוללת בצפייה בטלוויזיה של אחרי הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully