וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזין שפרסם על האייקיו הגבוה של נתניהו מתנצל: "לא עומד בסטנדרטים עיתונאיים"

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 14:15

כתבה במגזין הנחשב "האינסיידר" הובילה במהלך השנים לפרסום ידיעות רבות בעולם בהן צוינה מנת המשכל של נתניהו ועליו נכתב כי הוא בין האנשים החכמים בעולם. מייל עקשן של עיתונאי ישראלי הוביל להודאה חסרת תקדים של המגזין

אינסיידר. צילום מסך, צילום מסך
ההערה חסרת התקדים. "האינסיידר"/צילום מסך, צילום מסך
השבוע חזר לברק עורך המגזין ניקולס קרלסון והשיב כי החליט להוסיף את הפתיח הבא בתחילת הידיעה: "ידיעה זו פורסמה לראשונה ב־6 באפריל 2011 ולא עומדת בסטנדרטים העיתונאיים הנוכחיים של 'אינסיידר'"

עשור אחרי שהמגזין הנחשב "ביזנס אינסיידר" פרסם כתבה בה נטען כי ראש הממשלה שלעבר בנימין נתניהו הוא בעל "מנת משכל של 180", במגזין מעדכנים כי "הכתבה לא עומדת בסטנדרטים העיתונאיים העדכניים שלנו".

המגזין פרסם ב-2011 כתבה תחת הכותרת "18 האנשים החכמים בעולם", מה שעורר תמיהה בקרב העיתונאי הישראלי רועי ברק, שהחל לבדוק את הנושא ולפני כשנתיים החליט לפנות ישירות לגוף שאחראי על בדיקות ותיקונים במגזין. ברק מצא כי שני הפרסומים שעליהם ה"ביזנס אינסיידר" הסתמך בפרסום הזה - "ניו סטייטסמן" וכן על טור של הפובליציסטית קרוליין גליק - נמחקו מהאינטרנט וכבר אינם קיימים. במייל שכתב ברק הוא ציין כי מעולם לא ב פורסם אם נתניהו באמת עבר מבחני מדידה.

השבוע חזר לברק עורך המגזין ניקולס קרלסון והשיב כי החליט להוסיף את הפתיח הבא בתחילת הידיעה: "ידיעה זו פורסמה לראשונה ב־6 באפריל 2011 ולא עומדת בסטנדרטים העיתונאיים הנוכחיים של 'אינסיידר'".

והנה השתלשלות הדברים המפתיעה

גם בעמוד הפייסבוק הרשמי של נתניהו עלתה הכתבה הזו ב-2013 (שנתיים אחרי הפרסום), ככל הנראה כדי לעשות בכך שימוש לפני הבחירות

ה"ביזנס אינסיידר" לא היו הראשונים לפרסם את הנושא, אבל הם היו ללא ספק האכסניה המכובדת ביותר, שנתנו לפייק ניוז הזה גושפנקא עיתונאית. מאז שהם פירסמו ב-2011, אינספור אנשים ואתרים ציטטו אותם כמקור, וגם עיתונים ישראלים כמו המרקר, גלובס, מאקו ואחרים נפלו בזה.

גם בעמוד הפייסבוק הרשמי של נתניהו עלתה הכתבה הזו ב-2013 (שנתיים אחרי הפרסום), ככל הנראה כדי לעשות בכך שימוש לפני הבחירות.

פייסבוק נתניהו. צילום מסך, צילום מסך
פייסבוק נתניהו/צילום מסך, צילום מסך
ביבי בדה מרקר. צילום מסך, צילום מסך
ביבי בדה מרקר/צילום מסך, צילום מסך
ביבי במאקו. צילום מסך, צילום מסך
ביבי במאקו/צילום מסך, צילום מסך
ביבי בגלובס. צילום מסך, צילום מסך
ביבי בגלובס/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully