וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכלוא את השמאלנים או לא? הפאדיחה של דה מרקר

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 9:20

סגן עורכת דה מרקר רותם שטרקמן פרסם כתבה על חה"כ דודי אמסלם שבה נטען שהוא קרא להכניס אנשי שמאל למכלאות, כאשר בפועל מדובר היה באנלוגיה שכלל לא דיברה על השמאלנים. במהלך השבת בחדשות 12 ציטטו את הדברים, מבלי שאיש בדק האם כלל נאמרו

לפי הידיעה שכתב שטרקמן, שהפכה לכותרת הכתבה - וצטוטה במהלך השבת במספר כלי תקשורת, אמסלם אמר בין היתר על השמאלנים כי "צריכים לכלוא אותם במכלאות"

תקלה חריגה של סגן עורך דה מרקר רותם שטרקמן הובילה הערב (שבת) להתנצלות. התקלה החלה בציטוט שגוי של ח"כ אמסלם משיחה שניהל בספייס עם גולשים בטוויטר בה פירט את תוכניותיו לימים שבהם הליכוד ישוב לשלטון.

לפי הידיעה שכתב שטרקמן, שהפכה לכותרת הכתבה - וצטוטה במהלך השבת במספר כלי תקשורת, אמסלם אמר בין היתר על השמאלנים כי "צריכים לכלוא אותם במכלאות".

הכותרת הפכה לדיון המרכזי באולפן שישי של חדשות 12 אמש, זאת כאשר איש מהעורכים או מהכתבים לא האזין לשיחה המקורית אלא הסתמכו על התמלול השגוי של העיתון. עם זאת יצוין כי שימוש בציטוטים ממקור אמין נחשב לפרקטיקה לגיטימית - אבל כאשר מדובר בראיון או כתבה. כאן כאמור מדובר במקרה אחר, של תמלול שיחות גולשים.

עם זאת, יצוין כי גם בניכוי הטעות, דבריו של חה"כ אמסלם חמורים. בין הדברים שאמר: "נדרוס את בג"ץ... כנופייה מטורפת, בולשביקית, אנטי-ציונית השתלטה על המדינה. ראש הממשלה נתניהו הוא שליחו של הקדוש ברוך הוא.. כל פקיד שממנים ישר מתהפך על הליכוד, זה לא יקרה יותר. רק אנחנו נמנה, פקיד שלא יעזור לנו נחתוך לו את המשכורת. מה אמסלם מתכנן עבור הקואליציה הנוכחית? אם אהיה יו"ר הכנסת, אני לא נותן להם להיכנס לשטח הכנסת", אמר.

בעקבות הדברים חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ פנתה במכתב ליו"ר ועדת האתיקה, יוראי להב-הרצנו, בדרישה לכנס בדחיפות את הוועדה במטרה לדון בהתבטאויות, זאת מאחר ולטענתה, יש בהן חשד להסתה ואלימות.

דודי אמסלם במהלך הוועדה המסדרת בכנסת 29 ביוני 2021. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
"מהנדסי התודעה". ח"כ דודי אמסלם/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

סליחה, טעות

יצוין כי ההתנצלות הגיעה אחרי שגולשים החלו לתהות אם הדברים אכן נאמרו, וכי ח"כ אמסלם עצמו לא הכחיש אותם - אלא דווקא התגאה בהם בראיון שנתן לחדשות הערב בכאן ביום שישי

שטרקמן כתב הערב: "התנצלות. אחרי שהפנו את תשומת לבי, הקשבתי שוב לדבריו של ח"כ דודי אמסלם. בניגוד למה שכתבתי לפני כמה ימים, אמסלם לא ביקש לכלוא את כל השמאלנים. אמסלם ככל הנראה דיבר בהקשר יועצים משפטיים וראשי המשטרה ואמר: 'אנחנו צריכים להיות מפוקחים ולהבין שמדובר כאן בזאבים שטורפים כל מה שזז ואם אנחנו לא נדע לרסן אותם ולהכניס אותם למכלאה בסוף הם יאכלו אותנו שוב פעם, ואז המדינה הזאת תלך לפי תהום. לא תהיה מדינה יהודית, כך אני מאמין. אתקן גם את האייטם באתר 'דה מרקר'".

יצוין כי ההתנצלות הגיעה אחרי שגולשים החלו לתהות אם הדברים אכן נאמרו, וכי ח"כ אמסלם עצמו לא הכחיש אותם - אלא דווקא התגאה בהם בראיון שנתן לחדשות הערב בכאן ביום שישי.

מוקדם יותר הערב, ח"כ אמסלם התייחס לדברים וכתב. "הבנתי שערוצי התעמולה ומהנדסי התודעה בתשקורת עבדו שעות נוספות בשבת", כתב אמסלם. "הרי אם בהקלטה מהספייס שומעים בוודאות שלא נאמרו המילים לכלוא אותם (השמאלנים) במכלאות, פשוט לא נביא אותה, ונתבסס על השקרים מ'דה מרקר', כמה פשוט...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully