וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם היינו מגיעים עם הסדרה הזאת בעוד שנה היינו מפסידים ל'משחק הדיונון'"

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 16:27

הניצחון ההיסטורי של "טהרן" באמי: עד כמה הגב והלובינג של אפל טיוי סייעו לזכייה ואיך כל זה קשור למשבר בערוצי החדשות שסובלים מירידה בצפייה. לשליח וואלה! ברנז'ה ללוס אנג'לס יגאל רביד הפתרונים

הוא שלנו. פרס האמי הבינלאומי לסדרת הדרמה הטובה ביותר הוענק הלילה לסדרה "טהרן" בטקס שהתקיים בניו יורק. יגאל רביד, שליח וואלה! ברנז'ה לאירועים חובקי עולם צפה בטקס מהחוף המערבי בלוס אנג'לס, מנסה להסביר איך הזכייה התקבלה בהוליווד ובכלל.

חגגו אצלכם?

"בעיקר הקהילה האיראנית הגדולה שחיה ומצליחה כאן באוטונומיה שמכנים "טהרנג'לס". כבשנו את טהרן, לא רק על פי מקורות זרים".

איך בעצם התאפשר הניצחון הזה?

"אך ורק דרך שיתופי הפעולה הבינלאומיים של גופי השידור הישראלים. את הסדרה "טהרן" קנו וליוו לכל אורך ההפקה אנשי ענקית הסטרימינג אפל טיוי פלוס. הם עצמם נעזרו בחברת סינפלקס מקנדה והם גם שעבדו לא רק על הפצה מסחרית והטמעת הסדרה באמריקה, אלא גם בלובינג מול פורום ענק של 600 שופטים מכל העולם שיושבים באקדמיה לפרסי הטלוויזיה של אמי".

בכל זאת לא רק "טהרן" משווקת בעולם.

"נכון, ויש לא מעט דוגמאות: התאגיד משווק את "שעת נעילה" באמצעות HBO, יס מפיצה את "על הספקטרום" דרך אמאזון פלוס, ונטפליקס משמשת אכסניה ליצירות ישראליות כמו המורדת ושטיסל".

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד כאן, והמפיקות דנה עדן ושולה שפיגל לאחר שהסדרה "טהרן" של כאן 11 בהפקתן זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האמי הבינלאומי לשנת 2021, שנערך בניו יורק. יח"צ,
שיווק נכון הוא גם שעזר לאדיר מילר בשעתו. מנכ"ל כאן והמפיקות/יח"צ

ההשפעה על הרייטינג

"המבט על טבלאות הרייטינג חייב לקחת בחשבון את הצפיות באמצעים אחרים שקלים מאד למדידה מדוייקת, וזאת נעשית כבר במקומות רבים"

לא ידענו בארץ שלסדרה היה כזה באזז בארה"ב.

"נקודה מצויינת. בסוף היום באזז הוא רק מרכיב אחד, לא בהכרח העיקרי. דוקא הסדרה פאודה שעשתה הכי הרבה רעש ישראלי בעולם לא הגיעה למעמד הזה. נעשתה עבודת שיווק גדולה לפני ומאחורי הקלעים וצריך להגיד את האמת, היא מדברת לצופה האמריקני במשמעות הפוליטית שלה יותר מאשר יחסי מחבלים ומשת"פים בשטחים וסוכני שב"כ. שיווק נכון הוא גם שעזר לאדיר מילר בשעתו שזכה בפרס הסדרה הקומית לפני כמה שנים".

הכיוון הוא שוב ושוב - סטרימינג.

"דיברנו על זה כבר בהקשר של המשבר בערוצי החדשות שסובלים מירידה מתמדת בצפייה, גם בערוצים המסורתיים שלכאורה הולכים ודועכים ומאבדים קהל צעיר בעיקר לרשתות החברתיות. זה נכון רק חלקית, רבים בוחרים להתנתק מערוצי הכבלים והלוויין ולצרוך הכל אונליין, דרך אפליקציות ואתרים, ופלטפורמות כמו יוטיוב וערוצי הסטרימינג. לכן גם המבט על טבלאות הרייטינג חייב לקחת בחשבון את הצפיות באמצעים אחרים שקלים מאד למדידה מדוייקת, וזאת נעשית כבר במקומות רבים".

משחק הדיונון. IMDB, צילום מסך
העיתוי שיחק תפקיד חשוב. "משחק הדיונון"/צילום מסך, IMDB

"מאות אלפי מנויים שייחשפו לתכנים נוספים"

"לתאגיד וקובלנץ אישית חשובים הפרסים בקרב על מקומו של התאגיד הנשען על מימון ציבורי ליצירה מקומית, לאפל טיוי זה יביא כניראה עוד כמה מאות אלפי מנויים שייחשפו לתכנים נוספים"

מה יוצא לתאגיד ואפל טיוי מהפרס?

"אנחנו בתעשייה הכי ייצרית ותחרותית. מעבר לכך המשמעות היא חוזי הפצה נוספים והפצה משנית. לתאגיד וקובלנץ אישית חשובים הפרסים בקרב על מקומו של התאגיד הנשען על מימון ציבורי ליצירה מקומית, לאפל טיוי זה יביא כניראה עוד כמה מאות אלפי מנויים שייחשפו לתכנים נוספים".

מנויים או מפצחים?

"נקודה רגישה שאי אפשר להתעלם ממנה. רבים מאד צופים בדרכים פיראטיות או חצי פיראטיות, לכן גם חבל שערוצים ישראלים וה-VOD שלהם חסומים לצפייה בחו"ל. צופי אפל טיוי בארה"ב לא מחפשים את "טהרן" באתר של "כאן". יש מיליון דוברי עברית בכל רגע נתון בעולם, בעיקר בארצות הברית, והם יודעים להסתדר עם אתרים כמו "סדרות". הייתי פותח להם את הצפייה ומרוויח יוניקים".

טיפ ליוצר הישראלי הבא?

"מזל ותזמון. אם היינו מגיעים עם הסדרה הזאת בעוד שנה היינו מפסידים ל'משחק הדיונון', שהפכה השנה לתופעה עולמית שלא ראינו מגיעה. בהצלחה למי שיתמודד מולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully