וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל"צ: ראש מחלקת חדשות יש, מינוי קבוע למפקדת - עדיין לא

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 15:39

מינויו של אילן ליאור במקום אמיר איבגי שעזב לאחר לא מעט חיכוכים עם מ"מ מפקדת גל"צ והעורכת הראשית של התחנה גלית אלטשטיין, מעלה לא מעט סימני שאלה - בראשם: מה קורה עם ועדת איתור עבור התפקיד בו היא עצמה מכהנת

מה קורה עם ועדת איתור עבור התפקיד בו היא עצמה מכהנת. ראש מחלקת חדשות הוא תפקיד מפתח, וישנו טעם לפגם בהחלטת מפקד זמני למנות תפקיד כה בכיר במינוי קבע

העיתונאי אילן ליאור מונה לראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל - כך מודיעים היום (ראשון) בתחנה הצבאית. ליאור, עיתונאי ותיק עם ניסיון מצטבר של שני עשורים בעולמות העיתונות והתקשורת האלקטרונית והכתובה, שימש בשנים האחרונות כעורך הראשי של מהדורת "השבוע" בכאן 11 וכן ערך תוכניות רדיו.

קודם לכן שימש עורך תוכניות בערוץ 10 (כיום 13) והיה כתב ב"הארץ" וברשות השידור. את שירותו הצבאי עשה בגלי צה"ל ככתב.

ואולם, מינויו של ליאור הבוקר, במקום אמיר איבגי שכזכור עזב לפני מספר שבועות לאחר לא מעט חיכוכים עם מ"מ מפקדת גל"צ והעורכת הראשית של התחנה גלית אלטשטיין, מעלה לא מעט סימני שאלה - בראשם: מה קורה עם ועדת איתור עבור התפקיד בו היא עצמה מכהנת. ראש מחלקת חדשות הוא תפקיד מפתח, וישנו טעם לפגם בהחלטת מפקד זמני למנות תפקיד כה בכיר במינוי קבע.

כזכור, אלטשטיין מונתה לפני כמעט שלושה חודשים לתפקיד ממלאת מקום שמעון אלקבץ שסיים את כהונתו. עם המינוי, ההערכות סברו שההחלטה התקבלה על מנת לתת לגנץ שהות פוליטית לקבל החלטה בעניין סגירת התחנה, ולנצל את החלון שמתיר לו החוק למנות מחליף לשמעון אלקבץ שעתיד היה לעזוב בסוף אוגוסט. במקביל, כך ע"פ ההערכות, גנץ יוכל היה להפטר באמצעות הפרוקסי החדשה בתחנה משנוא נפשו - יעקב ברדוגו.

בינתיים, אכן תכניתו של ברדוגו - הנחשבת בין הפופולריות בתחנה, קוצרה בחצי שעה, ותחת הנחיות כלליות חדשות אף התבקשה שלא לעסוק בעתיד התחנה עצמה.

אילן ליאור. יח"צ,
אילן ליאור/יח"צ

ועדת איתור? אין תגובה

אולם, פרט קטן ששכחו לספר בהודעה של שר הביטחון הוא שהמינוי של אלטשטיין לתפקיד ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל הוא ל-3 חודשים בלבד. מבקרי המהלך תהו האם אלטשטיין ויתרה על תפקיד יוקרתי בכלכליסט בשביל 3 חודשים בגל"צ בלבד? לא מעט גורמים העריכו שאלטשטיין קיבלה הבטחה בעל פה לשמש כמפקדת, וההגדרה נוסחה כך שתוכל לעקוף מנהל תקין של ועדת איתור.

כזכור, הקמת ועדת איתור - כפי שהיה בבחירת כל מפקדי התחנה - היא הליך מכרזי המאפשר לאנשים להציע עצמם לתפקיד. עד כה, היחידים ששימשו כממלאי מקום מפקד גל"צ היו גיל עומר ויצחק טוניק, בנסיבות אחרות לחלוטין: טוניק כיהן פעמיים בתפקיד. ב-2000-2001 שימש למעלה משנה וחצי כממלא מקום, ורק אז מינה שר הבטחון ועדת איתור בראשותו של אלוף במיל רן גורן. לגמר הגיעו אבי בניהו, גיל עומר וטוניק, ואחרי למעלה משנה וחצי כממלא מקום, שר הבטחון בחר באבי בניהו וטוניק נאלץ לעזוב. בפעם השנייה שימש טוניק כמפקד גל"צ מ-2007 עד 2012. שר הבטחון שוב היה ברק וראש הועדה היה אלוף במיל עמוס ירון. השלושה שהגיעו לגמר היו הוא, אלדד קובלנץ ואלי קמיר.

בני גנץ, צנטריפוגות. מרק ישראל סלם ואבשלום ששוני, רויטרס
שר הבטחון גנץ/רויטרס, מרק ישראל סלם ואבשלום ששוני

כך או אחרת, בימים הקרובים עומד לפקוע המינוי של אלטשטיין, וועדת איתור כפי שדורש החוק טרם נראית באופק. ההערכה היא כי גנץ יאריך את המינוי בשלושה חודשים נוספים.

גלית אלטשטיין, סירבה להגיב בנושא ועדת האיתור או תקינות המהלך, ומסרה בתגובה: "אני שמחה לבשר על הצטרפותו של אילן לצוות ההנהלה של גלצ ובטוחה כי ניסיונו הרב יאפשר לו להוביל בבטחה את מחלקת החדשות של גלצ לעבודה עיתונאית מקצועית והישגית".

אילן ליאור: "אני נרגש לחזור לגלי צה"ל, המקום שבו התחלתי את דרכי בעיתונות והיה לי תמיד בית. אוביל בגאווה את מחלקת החדשות תוך מתן דגש על ערכי השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully