וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו: האם המשטרה הדליפה את אייטם "פסי הרכבת" כדי ללחוץ על חפץ?

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 15:05

חקירתו הנגדית של עד המדינה בתיק 4000, הפכה לחקירה על המקור לתחקיר של עיתונאית חדשות 13 אילה חסון. פרקליטו של נתניהו האשים את המשטרה כי הדליפה את החומרים כדי ללחוץ על חפץ לחתום על הסכם עד מדינה

בוןוידאו: ניר חפץ על דוכן העדים במהלך חקירתו הנגדית במשפט נתניהו/מערכת וואלה!
בן צור: "אני אומר שהחומר נועד ללחוץ אותך, הוציא מי שהוציא את החומר הזה לתקשורת לפני שהתקשרת בהסכם עד המדינה"

חקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ בתיק 4000, הפכה לחקירה על המקור לתחקיר של עיתונאית חדשות 13, אילה חסון.

במהלך החקירה בבית המשפט, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, עו"ד בועז בן צור שאל שוב ושוב בנוגע לדימויים בנוגע לרכבות שהעלו החוקרים במהלך החקירות, כמו "הרכבת יצאה מהתחנה", כחלק מהלחצים על חפץ להפוך לעד מדינה, אך חפץ אמר שאין לו מושג מדוע הם השתמשו בביטוי, ושמתחת לחלון חדר החקירות עברו רכבות רבות, מספר פעמים ביום, והוא שיער שהדימוי הגיע משם.

בן צור ציטט בתגובה מתוך כתבה שפורסמה ב"עין השביעית", לאחר שאילה חסון פרסמה תחקיר בחדשות 10, בנוגע לפרשה מעברו של חפץ, בה חברו לניווט הרג בתאונת רכבת, כעשרה ימים לאחר שחפץ שוחרר ממעצר.

חסון פרסמה במרץ 2018 תחקיר על אירוע משירותו הצבאי של חפץ, בו נהרג חברו לניווט רונן ילין ז"ל, לאחר שנדרס למוות על ידי רכבת. לפי התחקיר, בשנת 1984 חפץ וחברו לקורס הקצינים יצאו לניווט לילי בתל שוקת שבנגב. מספר דקות לפני חצות רכבת משא דרסה את ילין, שהיה ללא האפוד האישי והנשק שלו. האירוע המסתורי נחקר על ידי מח"ש, ועלתה טענה כי ילין ניסה להתאבד, אך משפחתו דחתה את הטענה כי הוא היה אהוב ומלא חיים. התחקיר חשף כי בשנת 1987 החקירה נפתחה מחדש בעקבות החשד כי ילין נהרג מפליטת כדור וחפץ נחקר על כך ונמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף, אך התיק נסגר.

הכחשה גורפת. מנכ"ל חדשות 10 לשעבר יוכפז

איילה חסון גולן יוכפז. 103FM,
יוכפז וחסון/103FM

"יודע מידיעה אישית"

התחקיר פורסם עשרה ימים לאחר שחפץ שוחרר ממעצר וחתם על הסכם עד מדינה, וחפץ הסביר כי הוא סבר שההדלפה הגיעה מסביבתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו.

בן צור האשים את המשטרה כי הדליפה את החומרים לחסון: "אני אומר שהחומר שנועד ללחוץ אותך, הוציא מי שהוציא את החומר הזה לתקשורת לפני שהתקשרת בהסכם עד המדינה כדי ללחוץ אותך, ואז כל השיח על הרכבות מקבלת את ההבהרה הפשוטה הזו".

חפץ הגיב: "בוא נגיד שבנו (יאיר נתניהו, י.פ) התייחס לזה בחקירתו, לפי פרסומים בתקשורת, בדרכו העדינה".

השופט משה בר עם שאל את בן צור: "יש לנו משהו מעבר להערכה של אדוני, מעבר לזה שאדוני אומר אני יודע?" ובן צור השיב "אני יודע מידיעה אישית".

זמן קצר לאחר מכן, גולן יוכפז, לשעבר מנכ"ל חדשות 10, צייץ הכחשה: "טענתו של עו"ד בן צור היא שקר מוחלט".

  • עוד באותו נושא:
  • ניר חפץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully