וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט יפצה יועץ שטען שלקח לו רעיונות במהלך קמפיין הבחירות

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 21:07

ראש הממשלה ישלם פיצוי כספי ליועץ הפוליטי אודי רייטר שטען כי בנט עשה שימוש ברעיונות שלו במהלך קמפיין הבחירות האחרון לכנסת ה-24 מבלי לשלם לו על כך או לתת לו קרדיט - כך הוסכם בין הצדדים. סכום הפיצוי חסוי

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ישלם פיצוי כספי ליועץ הפוליטי אודי רייטר שטען כי בנט עשה שימוש ברעיונות שלו במהלך קמפיין הבחירות האחרון לכנסת ה-24 מבלי לשלם לו על כך או לתת לו קרדיט - כך הוסכם היום (שני) בין הצדדים. בין בנט לרייטר, באמצעות עורכי דינם, התנהל מו"מ בחודשים האחרונים, ועל פי ההסכם, סכום הפיצוי יישאר חסוי. בעבר הציעו עורכי דינו של בנט סכומים שונים לרייטר כמו 30 אלף שקלים ויותר אך האחרון דחה זאת. מאוחר יותר, חודשו המגעים בין הצדדים והיום הם הגיעו להסכם. הסכם הפשרה נחתם בין הצדדים לאחר שרייטר איים לפנות לבית המשפט בתביעה נגד ראש הממשלה.

רייטר טען בעבר כי העביר לבנט את שתי התכניות שהיו מרכז קמפיין הבחירות שלו. הראשונה, התכנית הכלכלית סינגפור, שיו"ר ימינה התחייב לא להיכנס לאף ממשלה בלי לדרוש את מימושה, אך לבסוף לא קיים את הבטחתו ואת עיקרי תכנית היציאה מהקורונה שהציג במהלך הבחירות. היועץ טען כי הדגיש שהוא בעל זכויות יוצרים בחומרים שהעביר לבנט ואין לעשות בהן שימוש ללא רשות, ללא תשלום או קרדיט. למרות זאת, כך הוסיף, בנט עשה שימוש נרחב בתכנית, מבלי לקבל את רשותו והחומרים הוצגו ככאלה שנהגו על ידי ראש הממשלה, בניגוד למציאות העובדתית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט בנקודת תצפית על העיר רהט,6 בדצמבר 2021. שי מכלוף, צילום מסך
ראש הממשלה, נפתלי בנט בנקודת תצפית על העיר רהט,6 בדצמבר 2021/צילום מסך, שי מכלוף

מול הטענות שהעלה, טען אתמול בנט באמצעות עורך דינו כי הובהר לרייטר שלא יועסק בתשלום או יקבל משרה בקמפיין כפי שדרש. עורך הדין הציג הודעה של רייטר עצמו שבה כתב לבנט כי "זה ניצול למרות שלא הבטחת שכר ולא הבטחת כלום", ממנה ניתן ללמוד כי לא הובטח לו שכר. בנוסף, כתב כי "מבדיקה של החומרים הרלוונטיים עולה בבירור, כי 'התכניות' אשר הציג רייטר למפלגה או למי מטעמה הן לא יותר מאסופה ממוחזרת של רעיונות - גנריים יש לציין - שכידוע אינם זוכים להגנה בדין, או אפילו חמור מכך לכאורה העתקה, של אחרים".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully