וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15,000 שקל נאספו ביממה לטובת העיתונאי לשעבר אבי אשכנזי. מי בתורמים?

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 14:05

נתנו כתף: מסע גיוס התרומות להגנה המשפטית בפני תביעת הדיבה של אשכנזי הוביל לא מעט עיתונאים לתרום את חלקם. רביב דרוקר נתן 500 שקל, רזי ברקאי 200 ועורכו לשעבר ינון מגל 100 שקלים. ויש עוד כמה שמות, חלקם מפתיעים

אבי אשכנזי. ראובן קסטרו
אבי אשכנזי/ראובן קסטרו

נותנים כתף: לא מעט עיתונאים תרמו את חלקם להשתתפות בהוצאות ההגנה המשפטית של עיתונאי מעריב לשעבר אבי אשכנזי, זאת במסגרת מסע התרמה של ארגון העיתונאים שהחל אתמול (שני). לפי הארגון, תוך יממה נאספו 15,000 שקלים והם מאמינים כי בימים הקרובים ייאסף כל הסכום הדרוש לכיסוי ההוצאות.

אשכנזי, כתב מעריב לשעבר, נדרש לשלם 25 אלף שקל, בתביעת לשון הרע שהוגשה נגדו, לאחר שפרסם לפני כ-11 שנים בעיתון מידע מוטעה מתדרוך משטרתי. העיתון החליף בעלים וכך אשכנזי נאלץ להתמודד לבד מול התביעה.

הכתבות עסקו בגור פינקלשטיין, עורך-דין לשעבר אשר ישב בכלא בעקבות הרשעה בשורה של עבירות קשות, וייחסו לו מעורבות בתוכנית לרציחת איש דת מוסלמי ופיצוץ מסגד חסן בק בתל-אביב. בסופו של דבר הסתבר שמידע מוטעה הגיע לידי כתבי המשטרה ובהם אבי אשכנזי בעת תדרוך משטרתי ובתביעת לשון הרע נקבע פיצוי נמוך יחסית לתובע, משום שהתביעה הוגשה מספר ימים לפני התיישנות המקרה ולא נעשה כל ניסיון להתייחס לפרסומים במועדם.

בחן את עצמך: כמה אתה סולידרי

בין התורמים הבולטים: עורך ידיעות אחרונות נטע ליבנה ועיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר שתרמו 500 שקל כל אחד. מנכ"ל מאקו אורי רוזן שתרם 300 שקל.

מנכ"ל חדשות 13 כיום אבירם אלעד והמגיש רדיו 103 ינון מגל, ששימשו כעורכיו בוואלה! הסתפקו ב-200 שקלים. גם הכתב המשפטי של חדשות 13 ברוך קרא וכתב הפלילים הטרי של החברה אלי סניור תרמו 200 שקל כל אחד. כך גם מגישי גל"צ רזי ברקאי ורינו צרור ומנכ"ל חטיבת החדשות של כאן 11 ברוך שי.

יו"ר ארגון העיתונאים נורית קנטי: "עיתונאי לשעבר נתבע שנים אחרי הארוע נשוא התביעה, העיתון בו כתב החליף ידיים והוא נותר לבד, ללא ייצוג ללא סיוע וללא גב של מו"ל. אנחנו כאן, בדיוק בשביל לתת גב לעיתונאים, שלא יהיו לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully