הלוביסט והמהומה: מדוע בחדשות 12 התעלמו מהסיפור הכלכלי המרכזי שאירע בכנסת?

בניגוד לכלי תקשורת רבים, בהם רשת 13 ותאגיד השידור, חדשות 12 התעלמה מהתחמקותו של פרופ' רובינשטיין מגילוי נאות בועדת הכספים שהוא יועץ של החברה למשקאות קלים, שהיא גם בעלת השליטה בקשת. מחדשות 12 לא נמסרה תגובה

08/12/2021
דיון בוועדת הכספים ערוץ כנסת (ערוץ הכנסת)
דיון בועדת הכספים שעסק בנושא מס שהמדינה מנסה להטיל על משקאות ממותקים והתרכז בשאלה אם להטיל מס גם על משקאות הדיאט, עורר סערה בתקשורת וברשתות

האם חדשות 12 התעלמו מהסיפור הכלכלי המעניין ביותר שהתרחש אתמול בגלל שהוא עלול להאיר באופן שלילי את החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, בעלת השליטה בקשת?

דיון בועדת הכספים אתמול (שלישי), שעסק בנושא מס שהמדינה מנסה להטיל על משקאות ממותקים והתרכז בשאלה אם להטיל מס גם על משקאות הדיאט, עורר סערה בתקשורת וברשתות. הסיבה לכך היא הופעתו המוזרה בדיון של פרופ' ארדון רובינשטיין, מומחה לרפואה פנימית ולשעבר נשיא האגודה הישראלית לסוכרת וכיום מנהל מרפאה נגד סוכרת לפליטים. יו"ר הועדה, ח"כ אלכסנדר (אלכס) קושניר, ביקש מפרופ' רובינשטיין לתת גילוי נאות אם מישהו משלם לו על חוות דעתו בועדה. בהתחלה השיב באופן מעורפל "אני מקווה שאקבל שכר בסוף בשביל מה שאני עושה". יו"ר הועדה הבהיר לו שזו לא תשובה ושאל אותו מפורשות אם יש לו קשר עסקי לחברות יצרניות שלך משקאות ממותקים או ליבואניות? פרופ' רובינשטיין ענה מפורשות: "לא" מספר פעמים, והוסיף שאינו מקבל שום שכר.

"אז למה אתה רשום תחת החברה המרכזית לייצור משקאות קלים?", שאל היו"ר קושניר. לאחר שהתחמק זמן ממושך ורק לאחר שחברי הכנסת לא וויתרו לו, בסופו של דבר הודה פרופ' רובינשטיין שהוא יועץ בתשלום לקוקה קולה ישראל. נציין כי קוקה קולה נאבקת במרץ כדי לנסות למנוע את המס שהמדינה מנסה להטיל על משקאות ממותקים, במטרה להשאיר את משקאות הדיאט מחוץ למס, שעשויי להוריד את צריכת המשקאות של קוקה קולה.

עוד בוואלה!

למה הופר האמברגו של גוגל ומה אפשר ללמוד מזה על המדיניות של ענקית הטכנולוגיה

לכתבה המלאה

מס שליטה?

ההתחמקות לכאורה של פרופ' רובינשטיין מלהודות שהוא מקבל תשלום מקוקה קולה עוררה כאמור עניין רב בתקשורת. היא סוקרה בהרחבה בתכנית הכלכלה "משחקי הכיס" בכאן 11 שבה שאול אמסטרדמסקי הגדיר זאת כ"אירוע הכלכלי המעניין של היום", הביע את התמיהות שלו בנושא וגם ניתנה זכות התגובה לפרופ' רובינשטיין שאמר לתכנית שהוא כבד שמיעה ולכן לא שמע את השאלה. הסיפור גם פתח את התכנית "לפני החדשות" בהגשת ליאור קינן רשת 13 שגם אירחה את יו"ר וועדת הכספים קושניר, וסוקר גם בכלי תקשורת נוספים. ומי התעלם מהסיפור? חדשות 12, שלא דיווחה עליו ב"תכנית חיסכון" ולא במהדורה המרכזית. הסיפור נפקד גם גם משאר תכניות האקטואליה של קשת לאורך היום והלילה. עולה התהיה אם חברת החדשות של קשת התעלמה מסיפור מעניין ומתוקשר כי הוא עלול להאיר באופן שלילי את החברה המרכזית למשקאות, שהיא בעלת השליטה בקשת.

מחדשות 12 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully