וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: המהדורות יקוצרו בחצי שעה; גורמים בחדשות: "אינטרסים פוליטיים"

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 21:29

מועצת הרשות השנייה החליטה על קיצורן של מהדורות החדשות בטלוויזיה. בשלב הראשון המהדורות יקוצרו ב-9 בינואר עד השעה 21:15, ובשלב השני, ב-1 באפריל יקוצרו עד לשעה 21:00. בחדשות אומרים כי ההחלטה תועיל לערוץ 14

ההחלטה לקצר, לפחות באופן רשמי, נבעה ממחאת רשת נרחבת בנושא, ומירידה בנתוני הצפייה במהדורות

מועצת הרשות השנייה החליטה הערב (חמישי) על קיצורן של מהדורות החדשות בטלוויזיה, זאת על אף התנגדות קשת ורשת. בשלב הראשון המהדורות יקוצרו ב-9 בינואר עד השעה 21:15, ובשלב השני, ב-1 באפריל יקוצרו עד לשעה 21:00. ההחלטה לקצר, לפחות באופן רשמי, נבעה ממחאת רשת נרחבת בנושא, ומירידה בנתוני הצפייה במהדורות.

ברשות אומרים כי "המועצה קיימה דיונים ארוכים אשר במסגרתם הגיעו בכירי הערוצים המפוקחים וכן דירקטורים מטעם הציבור בחברות החדשות, להשמיע את טענותיהם והצעותיהם. מרבית הדירקטורים מטעם הציבור בחברות החדשות הביעו קושי וחלקם אף התנגדו באופן גורף לאורך המהדורה. כמו כן, שמעה המועצה גם גורמים מן הציבור ואת עמדת הנהלת הרשות השנייה. עוד אומרים כי המועצה ביצעה, בין היתר, סקרים וקבוצות מיקוד אשר שימשו ככלי עזר להבין את רחשי לב הציבור וכן שמעה את נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, אשר דיווח בפניה על אלפי תלונות שהגיעו אליו. כל אלה העלו כי הציבור דורש את קיצור המהדורות".

כזכור, חדשות 12 רשמה באוקטובר האחרון את ממוצע הצפייה הנמוך ביותר בשנתיים האחרונות - 14.7% בלבד. מדובר בנתון שפל כמותו היה רק ביוני 2020, אז היה מדובר בעונת הקיץ הנחשבת נצפית פחות בהרבה. בחדשות 13 המצב גרוע בהרבה משום שנתוני הצפייה בהן עומדים באופן עקבי על כמחצית.

יונית לוי , תמר איש שלום. יח"צ, עיבוד תמונה
יונית לוי , תמר איש שלום/עיבוד תמונה, יח"צ

"מקרי? לא ממש"

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "החלטת הרשות השנייה הינה התערבות מיותרת בשיקולים מקצועיים של גופי השידור"

החלטה על קיצור החדשות משמעותה הפסדים של מיליונים בשנה לקשת ורשת. הסיבה: הפקת חדשות לרוב זולה יותר מאשר מגה-ריאליטי או דרמה.

בשבועות האחרונים גורמים רבים הביעו את חששם כי ההחלטה המסתמנת של הרשות נובעת ממניעים פוליטיים, שכן החלטה על קיצור המהדורה עשויה להיטב עם ערוץ 14 שממתג את עצמו כערוץ חדשות. בנוסף, כלל לא בטוח אם ההחלטה תעמוד בבג"ץ, במידה וחברות החדשות יעתרו.

גורמים בחברת החדשות אמרו הערב: "תמוה שאותה מועצה שמתעקשת לקצר את מהדורות החדשות של הערוצים המרכזיים - מעלימה עין מערוץ מורשת שבפיקוחה שהופך לערוץ חדשות ללא שום אישור המועצה. מקרי? לא ממש. אולי כי כמה שפחות חדשות ב-12 ו-13 יועילו לערוץ 14".

עוד הוסיפו הגורמים כי "הנתונים שהביאו להחלטה אינם גלויים ועד היום לא נמסר לחברת החדשות הסקר שלכאורה על בסיסו התקבלה ההחלטה. לאורך כל הדרך ההחלטות נעשו תוך הסתרת 'הסקרים' שערכה המועצה והתעלמות מהנתונים ומהדרג המקצועי ברשות השנייה. חבל שאינטרסים פוליטיים משתלטים על שיקולים מקצועיים".

מעכשיו 14 נמסר בתגובה: "החלטת הרשות השנייה הינה התערבות מיותרת בשיקולים מקצועיים של גופי השידור. במקום לעסוק בסיוע לערוצים, אחרי הנזקים שספגו בתקופת הקורונה, בוחרת הרשות השניה להחליף את מנהלי התוכן ולקבוע את לוח השידורים".

מנגד, מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה איתמר אביטן בירך על ההחלטה ואמר: "הרשות השנייה קיבלה הערב את עמדתנו, לצד גופים נוספים. זהו צעד מבורך שישמור על התרבות הטלוויזיונית בישראל. סוף סוף הרשות עושה את תפקידה ושומרת על המשאב הציבורי לטובת הציבור, כדי שאולי כולנו נזכה כמו פעם לשבת בשעה תשע בערב לראות תכניות והפקה ישראלית שהן לא חדשות".

יוליה שמאלוב בחתונתו של אלעד תשובה בנו של איש העסקים יצחק תשובה, מאי 2011. נמרוד סונדרס
"הגיע הזמן". יוליה שמאלוב/נמרוד סונדרס

"הציבור אמר את דברו"

יוליה שמאלוב ברקוביץ, יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו: "לאחר דיונים ארוכים, מועצת הרשות השנייה, קיבלה היום החלטה חשובה מאוד למען הציבור - השבת המהדורות לאורכן המקורי, עם זאת, לא התעלמה מצרכי הערוצים המפוקחים. לצערי, בשנתיים האחרונות מצב החירום הפך לשגרה במדינת ישראל, התפרצות נגיף הקורונה, סבב לחימה וארבע מערכות בחירות, הביאו אותנו להיענות לבקשתם של הערוצים המפוקחים ולהאריך באופן זמני את מהדורת החדשות.

"אין ספק כי הציבור אמר את דברו ובהחלט הגיע הזמן להשיב את זמן החדשות לקדמותו, לפנות מקום לתוכן נוסף ולחזק את היצירה הישראלית. טובת הציבור היא העומדת לנגד עיינינו ואני שמחה לבשר כי הבנו את הצורך העולה מן הציבור וקיבלנו החלטה להחזיר עטרה ליושנה - המהדורה תחזור לאורכה המקורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully