וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרה בתקשורת החרדית? הנשים מכריזות מלחמה

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 9:33

אתר האינטרנט "בחדרי חרדים" טשטש את פניהן של נשים שהשתתפו בפגישה עם נשיא המדינה - וכעת הן דורשות מהאתר פיצוי של 50 אלף שקלים לכל אחת תוך פרסום התמונה המקורית ללא טשטוש. בחדרי חרדים: "איננו רואים בכך כל פגיעה"

נרוב הזכיר בית המשפט חייב את תחנת הרדיו החרדית קול ברמה להשמיע קולות של נשים

בשבוע שעבר פורסמה באתר ידיעה על פגישה של נשיא המדינה וחברי כנסת עם נציגי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות. בידיעה הופיעה תמונה של הפגישה שצולמה בידי דובר בית הנשיא, יחד עם כל המשתתפים. בתמונה שהוצגה באתר טושטשו פניהן של הנשים שהשתתפו בפגישה - אנה קיסלנסקי מנכ"לית התנועה הרפורמית, אורלי ארז- לחובסקי מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, רקפת גינסברג מנכ"לית התנועה הקונסרבטיבית, יוכי רפפורט מנכ"לית נשות הכותל ותמר גוטליב, סיו"ר נשות הכותל והיועצת המשפטית של הנשיא, עו"ד אודית קורינלדי סירקיס. פניהם של הגברים שהשתתפו בפגישה- נשיא המדינה, מנכ"ל בית הנשיא ועוזריו, יזהר הס וחברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל - לא טושטשו.

בעקבות הפרסום פנה לאתר בשם הנשים שטושטשו עו"ד אורי נרוב, מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, ודרש תיקון של הטשטוש ופיצוי של 50 אלף שקל לכל אחת מהנשים. נרוב הזכיר בית המשפט חייב את תחנת הרדיו החרדית קול ברמה להשמיע קולות של נשים. "טשטוש דמויותיהן של מרשותיי אך על רקע היותן נשים בנוסף לכך שהוא מעביר מסר שלילי אודות מעמד הנשים בחברה אף גרם למרשותיי להשפלה וביזוי ולפגיעה עמוקה בזכויותיהן לכבוד ולשוויון".

טשטוש בחדרי חדרים. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
התמונה המטושטשת/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא
בחדרי חרדים. צילום מסך, צילום מסך
הצילום המקורי/צילום מסך, צילום מסך

"הרגשתי השפלה עמוקה"

"כמי שאמונים על דרישות הקוראים שלנו, אנחנו ממלאים את רצונם ולא מדירים נשים. דווקא מי שדוגל בעקרון המקודש של 'חיה ותן לחיות' צריך להבין שזו התקשורת החרדית, וזה אורח החיים שלנו"

אורלי ארז-לחובסקי, מנהל המרכז הרפורמי לדת ומדינה ואחת הנשים המטושטשות, מסרה לוואלה! ברנז'ה: "טשטוש ומחיקה של דמויות נשים הינו החמרה של השנים האחרונות שלא היתה מקובלת בציבור החרדי בעבר. כפי שצוין לגבי העלמת נשים בתחנת רדיו חרדית, העלמה כזו היא בלתי חוקית שכן היא מעבירה מסר של נחיתותן של נשים, שיש פסול בהצגת דמות אשה ולכן יש לייצר מרחב נטול נשים.

"כמי שנאבקת בהדרת נשים מזה למעלה מעשור הרגשתי השפלה עמוקה כשלראשונה הפכתי גם אני למושא ההדרה והמחיקה. לא ניתן להגזים בחומרת העלבון שנגרם כתוצאה מהעלמה שכזו. אנו לא מוכנות להשלים עם מצב זה ונפעל כדי לשנותו".

מאתר "בחדרי חרדים" נמסר בתגובה: "אין לנו שום חלילה כוונה לפגוע בנשים. כמו ברוב העיתונות והתקשורת החרדית גם אנחנו לא מעלים תמונות של נשים, כדרישת הקוראים המבקשים לשמור על כבודן של הנשים.

"במסגרת הסיקור הנרחב על נושא הכותל, דיווחנו על הביקור אצל נשיא המדינה, במסגרתו טשטשנו את התמונות שבהן מופיעות נשים, ואיננו רואים בכך כל פגיעה".

"כמי שאמונים על דרישות הקוראים שלנו, אנחנו ממלאים את רצונם ולא מדירים נשים. דווקא מי שדוגל בעקרון המקודש של 'חיה ותן לחיות' צריך להבין שזו התקשורת החרדית, וזה אורח החיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully