וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה משלמים על טור בעד נתניהו? אמילי עמרוסי: פוטרתי מ"ישראל היום" כי ביקרתי את רה"מ לשעבר

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 14:16

העיתונאית אמילי עמרוסי תובעת את "ישראל היום" בטענה שפוטרה כי הביעה תמיכה בבנט ומתחה ביקורת על נתניהו בתכניתה בכאן ב'. כתב התביעה חושף כמה הרוויחה עמרוסי בעיתון, הנחשב בשנים אלו להפסדי

העיתונאית אמילי עמרוסי תובעת כ-270 אלף שקלים מעיתון "ישראל היום" בטענה כי פוטרה לאחר שמתחה ביקורת על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ותמיכה בזה הנוכחי נפתלי בנט. על התביעה פורסם לראשונה באתר News1.

לפי אתר "העין השביעית", עמרוסי טוענת כי סיום העסקתה נבע משיקולים פוליטיים זרים. לטענתה, ב-11.12.2020, בתוכנית שהגישה בכאן ב' בשם "אמילי והפרופסור" לצד פרופ' יובל אלבשן, העזה לראשונה למתוח ביקורת ישירה על ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ובעיתון לא אהבו זאת. לדברי עמרוסי, שבוע לאחר מכן, "הביעה דעה כנגד מר בנימין נתניהו תוך שהיא חושפת תמיכה חד-משמעית במר נפתלי בנט, ראש הממשלה היום ואז ראש מפלגת 'ימינה'".

לטענתה כעבור חמישה ימים, ב-23.12.20, הוזמנה לשיחת שימוע שלאחריה פוטרה.

עמרוסי פוטרה ב-2019, לאחר עשור בעיתון, שם הייתה בעלת טור קבוע במוסף השבועי. כתב התביעה חושף גם את משכורתה החודשית הגבוהה של עמרוסי. כזכור, בשנים אלו נחשב ישראל היום להפסדי, ועל פי פרסומים אדלסון הפסיד מאז הקמתו ועד לשנת 2014 כ-730 מיליון שקל - שקל לכל עותק שהודפס. לאחר הפרסומים בנושא, עמרוסי הוציאה חיסיון על פרטי השכר.

אמילי עמרוסי. איתן טל,
אמילי עמרוסי/איתן טל

הקשר החזק שבין ביסמוט ונתניהו

בין היתר עמרוסי גם מצביעה על הקשר החזק שבין עורך העיתון לבין רה"מ לשעבר, ובין השניים למו"ל ישראל היום - קשר שסוקר בהרחבה על ידי מדורי התקשורת, ואף עלה כחלק מפרשות האלפים בהן מואשם נתניהו. "בין שידור התוכנית בה ביקרה התובעת את מר נתניהו לבין מועד ההודעה על השימוע, עסקו יחד בצמידות מר בנימין נתניהו, הגברת מרים אדלסון בעלת העיתון, ומר בועז ביסמוט עורך העיתון, בסוגיית הבאת ג'ונתן פולארד לישראל. פולארד הובא לבסוף במטוסו הפרטי של שלדון אדלסון (ולראיה בסוף חודש דצמבר 2020 טסו יחד בכדי להביא את מר פולארד לישראל), עורך העיתון בועז ביסמוט היה על המטוס, ומי שקיבל את פני פולארד היה מר נתניהו. למעשה, פיטוריה של התובעת לאחר תקופת עבודה ארוכה כעיתונאית מוערכת אצל הנתבעת, נבעה מתוך שיקולים פוליטיים היות והתבטאה כנגד נתניהו כפלטפורמה תקשורתית אחרת (בסמוך לפיטוריה) - ולמעשה בשל התבטאויותיה אלה הנתבעת 'הראתה לה את הדרך החוצה', בפיטורים מכוערים שנעשו בחוסר תום לב".

"לא רק שההחלטה על זימונה לשימוע ועילת השימוע הפתיעו אותה והיו לא צפויים וכאמור נבעו אך ורק מגחמות אישיות ופוליטיות", טוענת עמרוסי, "אלא שגם ההחלטה על פיטוריה והחיפזון בפיטוריה שנעשו 'מעכשיו לעכשיו', כאילו הייתה התובעת אחרונת העבריינים היו מפתיעים וכואבים - בייחוד עת מדובר בעובדת שעבדה בעיתון משך למעלה מ-11 שנים לשביעות רצון הממונים עליה וללא רבב".

לפי העין השביעית, נעשה גם "ניסיון להשתיק" את עמרוסי, כשקיבלה לחתימה כתב ויתור וסילוק ולפיו תמורת תשלום של 50 אלף שקלים של "מענק הסתגלות" היא מתחייבת לסודיות מלאה ולהימנעות מהגשת תביעה. עמרוסי סירבה לחתום ותחת זאת הגישה את תביעתה.

עמרוסי הפנתה לעורכת דינה עו"ד לוטם מסיקה, שסירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully