וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה התעלמה מהטכנולוגיה - ואמני ישראל יקבלו עשרות מיליוני שקלים כפיצוי

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 13:56

לאחר מאבק ממושך בג"צ הכריע כי יורחב חוק הקלטות הריקות, המעניק לבעלי זכויות המבצעים גמול וזאת כפיצוי בגין אובדן הכנסה ופגיעה בזכויות הנגרמת להם בשל העתקות פרטיות לשימוש פרטי וביתי

ריטה מצעד גלגלצ וואלה. ראובן קסטרו
ריטה מצעד גלגלצ וואלה/ראובן קסטרו

לאחר מאבק ממושך בבתי המשפט הכריע בג"צ - יורחב חוק הקלטות הריקות, המעניק לבעלי זכויות המבצעים גמול וזאת כפיצוי בגין אובדן הכנסה ופגיעה בזכויות הנגרמת להם בשל העתקות פרטיות לשימוש פרטי וביתי.

"אשכולות" - החברה לזכויות המבצעים של אמני ישראל - הגישה לאחרונה באמצעות עו"ד ברק בר-שלום  עתירה לבג"צ כנגד שר התרבות והספורט, שר האוצר ושר המשפטים וטענה כי החוק מיושן ומתאים לשנה שבה נחקק - 1996. לפי העתירה הממשלה מתגמלת את היוצרים הישראלים רק על "קלטות" (טייפים וודיאו) שכבר נכחדו מהעולם ולא על שלל התקני ההקלטה הדיגיטליים המודרניים הקיימים בשנים האחרונות, כדוגמת: תקליטורים מסוגים הניתנים לצריבה או להטבעה לשימוש פרטי והתקני מדיה דיגיטליים שונים כדוגמת כרטיסי זיכרון נשלפים המיועדים לאחסון קבצי מידע, מוזיקה ווידיאו כמו נגני MP3, דיסק און קי והרשימה עוד ארוכה. בעקבות העתירה הודיעה הממשלה לבג"צ כי החליטה לפרש את המונח "קלטת" באופן מרחיב באופן שמונח זה יכלול אף אמצעי הקלטה דיגיטליים ובכך למעשה קיבלה את עמדת "אשכולות", דבר הצפוי להכניס לאמני ישראל עשרות מילוני שקלים מדי שנה. גובה הפיצוי שיקבלו בעלי הזכויות אמור להיקבע ע"י ועדה בינמשרדית שעתידה להתכנס בזמן הקרוב.

בפסק הדין של בית המשפט העליון נפסקו הוצאות משפט כנגד משרדי הממשלה לטובת "אשכולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully