וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד קשת ורשת: שידרו חסויות במאות אחוזים על המותר בחוק

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 12:33

מדובר בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה על ידי עו"ד ליאור שמעוני בה הוא טען כי שידור התשדירים הכניס לערוצים כ-1.5 מיליארד שקל

אבי בן טל, אבי ניר. ג'ף קרביץ,HBO, ינאי יחיאל, עיבוד תמונה
מנכ"לי רשת וקשת, אבי בן טל ואבי ניר/עיבוד תמונה, ג'ף קרביץ,HBO, ינאי יחיאל
התובע מציין כי לפי כללי הרשות השנייה הזמן המותר לתשדיר חסות הוא עד שש שניות ואילו הזמן המרבי שניתן להקצות להודעות חסות בכל שעה הוא 54 שניות זאת להוציא בשעות הלילה משידור המדורה

בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד קשת ורשת מפעילות הערוצים 12 ו-13 הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בלוד. הבקשה הוגשה על ידי עו"ד ליאור שמעוני בשמו של התובע ד"ר עמית קליין שטען כי שני הערוצים חרגו במאות אחוזים בזמן שידורי חסויות על פי המותר להן בחוק לפי כללי הרשות השנייה.

התובע מציין כי לפי כללי הרשות השנייה הזמן המותר לתשדיר חסות הוא עד שש שניות ואילו הזמן המרבי שניתן להקצות להודעות חסות בכל שעה הוא 54 שניות זאת להוציא בשעות הלילה משידור המדורה.

אמנם התובע מציין כי הרשות השנייה עדכנה בשנה האחרונה את הכללים לגבי שידור חסויות כדי להתאימה למציאות בשטח, אך לטענתו גם זאת נעשה גם זאת בניגוד "לתכליות החקיקה, ללא שימוע לגורמים המושפעים, ובמגמה הפוכה מזו הרצויה קרי קודם נקבעו עובדות בשטח, ולאחר מכן שונתה הרגולציה כדי להתאימה אליה".

התובע ניתח את זמני החריגות בשידור החסויות לפי נתונים של קבוצת יפעת. לטענתו, קשת חרגה ביותר מחצי מיליון שניות של שידור חסויות בעוד היא גובה סכום של כאלף שקל לשניית חסות, כך שהוא העריך את הכנסתה של מפעילת הערוץ בכ-623 מיליון שקל מהחריגות שבוצעו.

ביחס לרשת, התובע ציין כי החריגה שבוצעה על ידה בזמן שידור החסויות מוערכת בכ-720 אלף שניות, בעוד שרשת מוכרת גם היא בכאלף שקלים חדשים שניית חסות, כך שההכנסה שלה מוערכת בכ-863 מיליון שקל מחריגות.

לגבי הנזק שנגרם לו התובע מציין כי כי נגרם לו נזק של פגיעה באוטונומיה של הרצון וכן הפסד תוכן בדמי המנוי בחברת סלקום אליה הוא מנוי, זאת בשל החריגה בשידור החסויות.

  • עוד באותו נושא:
  • קשת
  • רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully