וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר הופשטיין תובע את פוליטיקלי קוראת וחדשות 13; "הוצגתי כטורף מיני"

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 14:46

מדיבורים - למעשים: הופשטיין תובע את אתר פוליטיקלי קוראת וחדשות 13 על סדרת אמירות בתחקיר על גל"צ, ואת חיים לוינסון אשר הידהד את הדברים - בסכום כולל של 360 אלף שקל. פוליטיקלי קוראת: "תביעת השתקה". לוינסון: "אני מאוד מקווה שהתביעה תתברר עד תום. הוא מתאבד"

התחקיר של האתר “פוליטיקלי קוראת" חשף לכאורה עשורים של הטרדות מיניות והתעמרות בחיילים ובחיילות בתחנת גלי צה”ל

עיתונאי "זמן ישראל" אבנר הופשטיין תובע את אתר "פוליטיקלי קוראת" וראשיו בשל כתבה שפרסם אודות הטרדות והתעמרויות לכאורה בגלי צה"ל בה הוזכר והוצג באופן שלטענתו דיבתי. בנוסף, תובע הופשטיין את חדשות 13 שעשו פולו אפ ואת עיתונאי הארץ חיים לוינסון שלדבריו "הדהד את הדברים בלעג ובזדון". מכל אחד מהצדדים תובע הופשטיין כ-120 אלף שקל.

התחקיר של האתר "פוליטיקלי קוראת" חשף לכאורה עשורים של הטרדות מיניות והתעמרות בחיילים ובחיילות בתחנת גלי צה"ל. על פי הנטען בו, המערכת התעלמה מתלונות גם ברמת התחנה וגם כאשר אלו הגיעו לרמות בכירות יותר בדרג הצה"לי. בין השמות שהועלו בתחקיר, גם מגישים בכירים ומוערכים כמו מולי שפירא, אבנר הופשטיין וגם של טכנאים ואחרים.

על הופשטיין, שהיה ראש דסק התחקירים של התחנה, נטען כי ב-2017 במה שנראה כמו פיטורים פוליטיים שלו (עליהם תבע את התחנה ואף זכה לפיצויים), התלוננה אישה בשם דנה (שם בדוי), שאמרה בכתבה: ""עבדתי עם אבנר הופשטיין כמפיקה לפחות פעם בשבוע... המפיקה והעורך יושבים קרוב זה לזה. הוא היה מניח יד על הגב התחתון, על הירך, מלטף את השיער… מעיר הערות לא לגיטימיות כמו 'אני מאונן על הקיר'. ממש מגעיל. ובכל משמרת, בצורה עקבית".

הופשטיין הכחיש מיד כי הדברים קרו.

אבנר הופשטיין. באדיבות המצולמים
"נזק חמור ביותר". אבנר הופשטיין/באדיבות המצולמים
מתוך כתב התביעה: ״הפרסומים כולם גרמו ומוסיפים לגרום לתובע נזק חמור ביותר לשמו הטוב, למשלח ידו, ולמקצועו כעיתונאי חוקר"

לפי כתב התביעה שהוגש הבוקר (חמישי), "בכתבה (של פולטיקלי) פורסמו דברי בלע שקריים אודות התובע… קרעי סיפור מרושע, מבחיל ומצוץ מהאצבע...בתוכנית הטלויזיה חזרו על השקרים ואף הוסיפו עליהם שקרים חמורים נוספים…לרבות הצגת התובע כטורף מיני לא פחות ולא יותר… הנתבעים 3 ו- 6 (מאיה רומן וחיים לוינסון) גם הפיצו ברשתות החברתיות את הטענות השקריות שהופיעו בכתבה ובתוכנית והדהדו אותן בזדון ובאופן נמרץ".

עוד טוען הופשטיין כי "הפרסומים כולם גרמו ומוסיפים לגרום לתובע נזק חמור ביותר לשמו הטוב, למשלח ידו, ולמקצועו כעיתונאי חוקר. הם םוגעים בו ומבזים אותו לעיני כל. עושים אותי מטרה לבוז וללעג וגובים ממנו מחיר אישי ומשפחתי, כספי ומקצועי כבד וכל זאת על לא עוול בכפו".

לפי טענותיו, באתר לא בדקו את העדויות, לא ביצעו כל הצלבה, לא טרחו לבדוק כלל מה נטען ומה נבדק בזמן אמת, לא פנו לרשויות לבדוק ועוד.. לדבריו, "הפרסומים כולם שקריים, ללא תום לב".

אבנר הופשטיין. סריקה
מתוך כתב התביעה/סריקה

פוליטיקלי קוראת: "תביעת השתקה בריונית"

מחיים לוינסון נמסר בתגובה: "אני מאוד מקווה שהתביעה תתברר עד תום. הוא מתאבד בעיני. אבל שיהנה".

מפוליטיקלי קוראת נמסר בתגובה: "היום נודע לנו, מכתבות במדיה החברתית, כי אבנר הופשטיין, עיתונאי שהוזכר בתחקיר גל"צ שלנו, החליט להגיש נגדנו תביעת דיבה. התביעה הוגשה נגד "פוליטיקלי קוראת", נגד מאיה רומן, מנכ"לית הארגון ונועה בורשטיין חדד, העורכת הראשית שלו, באופן אינדיבידואלי ונגד חדשות 13, מנכ"ל חדשות 13 ועיתונאי הארץ חיים לוינסון.

"בתגובה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו להגשת התביעה, טוען הופשטיין שהתביעה אינה תביעת השתקה, שכן היא הוגשה נגד גורמים בעלי כוח רב. הוא מוסיף ומציין כי הוא נאלץ להגיש את התביעה כדי להגן על משפחתו ושחבל לו שאנו פוגעות במאבק החשוב של מיטו שהוא כמובן תומך בו, רק לא הפעם.

"כדבריו של הופשטיין - "תביעת השתקה היא פעולה משפטית בריונית של גורם חזק מול גורם חלש שמטרתה אינה בירור העובדות אלא הטלת פחד ומורא בדיעבד ולמפרע. תובעי השתקה מנצלים את בתי המשפט ככלי להחניק כל ביקורת נגדם. וזאת כדי שיוכלו לפעול באופן חופשי כאדונים חזקים, ללא איזונים ובלמים של העיתונות והמרחב הציבורי".

"ואכן, למרות שהוא יודע להגיד את כל המילים הנכונות ולהשתמש בתעלולי היח"צ הנכונים, התביעה הזו היא תביעת השתקה. היא לא משתיקה את ערוץ 13, בעל הכוח והמשאבים, היא משתיקה את הנשים האמיצות שהעזו להעיד על החוויות שלהן בזמן השירות הצבאי שלהן ועל נשים שעתידות להעיד על חוויות דומות. היא נסיון להשתיק ולהכתיב עבור גוף התקשורת הפמיניסטי היחיד במדינה את גבולות הגזרה העיתונאיים ולהבהיר שמותר לנו לכתוב על סוגיות מסויימות, אבל שלא נגזים עם כל המיטו הזה.
בתביעה הזו ישנו גורם בעל כוח ציבורי, עיתונאי מבוסס בעל מוניטין של לוחם צדק עשוי ללא חת, אדם בעל קשרים, כוח וחברים במקומות הנכונים.

"מולו ניצבות שתי נשים צעירות, שהיו חיילות כששירתו לצידו וחוו חוויה מטרידה שהן תיארו בכתבה שלנו. זו השתקה שפועלת נגד המהפכה של השנים האחרונות במסגרתה נשים לא שותקות יותר ולא מקבלות את המגבלות של בעלי הכוח ומי שחושבים שהשיח התקשורתי שייך להם. הופשטיין מחבר את הסיקור שלנו לרדיפות פוליטיות שחווה במהלך הקריירה שלו. יש לציין כי התחקיר שלנו הגיע מהשטח, מחיילות ששירתו בגלי צה"ל ורצו לדבר על החוויות שלהן. בחרנו לתת במה לנשים לדבר על הסביבה הרעילה שבה עבדו. זו המורה שעמדה ועומדת לנגד עיננו ולא שום דבר אחר. הופשטיין מגדיל ומטיף לנו, עמותה שפועלת מזה עשור לקידום השיח הפמיניסטי בישראל, שאנו פוגעות במאבק החשוב של נשים בישראל.

"בכך הוא מצטרף לשורה של גברים שאיימו עלינו ומאיימים עלינו כעת בתביעות דיבה ובו זמנית מטיפים על חשיבות המאבק ומסבירים שהם רק מגנים על שמם הטוב ומשפחתם. התביעות הללו מצטברות ומובילות לכך שנשים מפחדות לספר את הסיפורים שלהן. אנחנו נוצרנו כדי להלחם בנסיונות ההשתקה הללו וכך נמשיך לעשות. נעמוד לצד הנשים האמיצות שהעידו ולא ניתן לאף אחד להכתים את שמן הטוב.

"אנחנו לא מפחדות לעמוד בבית המשפט ולהגן על העבודה העיתונאית שלנו ועל המתלוננות. כמו בתביעות הנוספות שאנו נאבקות בהן, מייצגים אותנו אסף דרעי ואפרת פודם והסטודנטים שלהם ממרכז משנה ובזכותם אנו יכולות להמשיך ולעמוד מול מי שמנסים להשתיק אותנו. חבל לנו על הזמן והמשאבים המועטים שלנו שאנו נאלצות להקדיש למאבק באנשים כמו הופשטיין שמסיחים את דעתנו ולא מאפשרים לנו להמשיך בעבודה החשובה שלנו. הדרך הכי טובה לענות לתביעות שכאלו, היא לתמוך בנו היום, כדי שנראה למי שמנסים להשתיק אותנו, חלקם במילים הכי יפות ונכונות, שהם לא יצליחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully