וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב התפוצות צביקה קליין מצטרף לקבוצת הג'רוזלם פוסט

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 10:27

קליין יסיים עשור במקור ראשון, וישמש בג'רוזלם פוסט כפרשן העולם היהודי. זכור בזכות פרויקט מצולם בו צעד ברחובות פריז עם כיפה וציצית, ימים לאחר הפיגוע ב"היפר כשר" וספק איומים, קללות ויריקות בשל המראה היהודי שלו

רכש חדש לקבוצת הג'רוזלם פוסט. צביקה קליין יסיים את תפקידו ככתב לענייני העולם היהודי, עלייה וקליטה במקור ראשון לאחר יותר מעשור בו חשיפותיו זכו להכרה לאומית ובין-לאומית. הוא יחל בעוד שלושה שבועות את תפקידו כפרשן העולם היהודי בג'רוזלם פוסט.

קליין (39) הוא העיתונאי המוביל בישראל ובתפוצות בסיקור יהדות העולם. נשוי ואב לשלושה, נולד קליין בשיקאגו ארה"ב ועלה ארצה עם הוריו בצעירותו. הוא דורג כאחד היהודים "המשפיעים בצורה חיובית" על העולם היהודי על ידי העיתון היהודי-אמריקני ה"Algemeiner". קליין שירת בשירותו הצבאי ביחידת דובר צה"ל כראש דסק, ולאחר מכן יצא לשליחות ציונית בדרום פלורידה בארה"ב. עם חזרתו ארצה, הוא כיהן כדובר בארגונים יהודיים כגון ההסתדרות הציונית העולמית ותנועת בני עקיבא העולמית.

במקביל לעבודתו בעשור האחרון במקור ראשון, שימש קליין במשך מספר שנים גם ככתב וכעורך במעריב ובאתר NRG. בנוסף, שימש קליין כיועץ תפוצות בבית הנשיא וכמנהל מיזם משותף לקידום ההיכרות של יהודי העולם עם ישראל בשיתוף בית הנשיא, משרד התפוצות וגשר.

צביקה קליין. ישראל ברדוגו,
זכה למיליוני צפיות ולשלל אזכורים בעיתונות העולמית. צביקה קליין/ישראל ברדוגו

בעקבות עבודתו, זכה קליין בשלושה פרסי עיתונות והוא משמש כדובר ופרשן בכנסים ובכלי תקשורת בארץ ובחו"ל. קליין מגיש בשנה האחרונה את הפודקאסט "עם ישראל LIVE" בגלי צה"ל יחד עם נורית קנטי. בשנת 2015, ימים ספורים אחרי הפיגוע ב"היפר כשר" בפריז, יזם קליין פרוייקט עיתונאי מיוחד וראשון מסוגו שבו יצא לפריז עם מצלמה נסתרת, ותיעד עצמו צועד ברחובות בירת צרפת ופרבריה עם כיפה וציצית. בסרטון שזכה להדים ברחבי העולם ולשיח ער נראה קליין כשהוא סופג קללות, איומים ויריקות מצד מקומיים שזעמו למראה היהודי הצועד מולם כשהוא חובש כיפה. הסרטון, שעלה לאתר nrg, הפך תוך שעות ספורות לוויראלי, וזכה למיליוני צפיות ולשלל אזכורים בעיתונות העולמית.

"אחרי יותר מעשור של עבודה עיתונאית, שמטרתה חשיפת הקהל הישראלי ליהודי התפוצות בעברית, אני שמח על האתגר החדש לכתוב על יהודי העולם באנגלית בג'רוזלם פוסט - וכך להגיע לקהלים חדשים ובינלאומיים", אמר קליין. "אני מודה לחבריי במקור ראשון, שהיה עבורי לבית חם ולסביבה מקצועית ומסורה לעיתונות איכותית, ובו התפתחתי והגעתי להישגים בעבודה משותפת ושליחות".

יעקב כץ, העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט, אמר: "כבר 89 שנים שהג'רוזלם פוסט מסקר את ישראל והתפוצות. כמי שמשמשים הזרקור המופנה אל יהדות העולם, אנו מחוייבים להחזיק את טובי העיתונאיות והעיתונאים בין שורותינו. צביקה קליין, ככתב התפוצות המוביל בתחומו בישראל ובעולם, הוא שחקן חיזוק אדיר לקבוצה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully