וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מיקרופון וירטואלי: החידוש של אולפני הרצליה ו-I24

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 19:35

אולפני הרצליה ואולפני i24 יהיו הראשונים בעולם ליישם טכנולוגיית אודיו חדישה של Insoundz המבוססת על בינה מלאכותית. מיקרופונים וירטואליים מחליפים את המיקרופונים הצמודים לדוברים ומפיקים "אודיו מרחבי באיכות שטרם נשמעה"

צופי תוכניות הטלוויזיה המשודרות מאולפני הרצליה והצופים של ערוצי i24 בארץ ובעולם יופתעו לראות בקרוב כי השדרנים והאורחים באולפנים אינן מחוברים למיקרופונים פיזיים. האולפנים הללו הם הראשונים בעולם שהטמיעו והעלו לאוויר טכנולוגיית אודיו פורצת דרך של חברת הסטארט-אפ Insoundz הישראלית המבוססת על בינה מלאכותית.

את המיקרופונים הפיזיים מחליפים עתה מספר חיישני אודיו שפיתחה Insoundz הפרוסים בצורה היקפית בתקרת כל אחד מהאולפנים ומשמשים למעשה כמיקרופונים וירטואליים של הדוברים. החיישנים לוכדים את כל הקולות באולפן ומערכת הבינה המלאכותית מפרידה בין הדוברים השונים תוך שקלול מיקומם והכיוון שאליו הם מדברים, מסננת רעשים והדהודים ומפיקה חוויה קולית מרחבית ועוטפת (360 מעלות).

הפרויקט מחולל מהפכה בתחום האודיו דומה למהפכה שעבר תחום הוידאו בשנים האחרונות, כשמאחורי המצלמות לא עומדים יותר צלמים אלא מערכת ממוחשבת המנהלת את הצילומים. הפלטפורמה של Insoundz סוגרת את הפער ומקפיצה את תחום האודיו מספר דורות קדימה מבחינת האיכות, האוטומציה והחסכון בעלויות הציוד והתחזוקה.

אולפני הרצליה. יחצ,
פחות חומרה, יותר איכות. אולפני הרצליה/יחצ

גיא אתגר, מנכ"ל ושותף מייסד, Insoundz: "הטכנולוגיה שפיתחנו נבדקת בימים אלה על ידי חברות ההפקה הגדולות והידועות בעולם אך אולפני הרצליה וערוצי i24 של חברת Altice הקדימו את כולם, חתמו אתנו על הסכמים ויעלו לאוויר עם המערכת החדשה תוך ימים ספורים".

לדברי אתגר, "אנו מציעים יכולות חדישות נוספות שאינן קיימות בתחום הוידאו: תוכנת הבינה המלאכותית שלנו מתעדת את מספר הדוברים, לאיזה כיוון דיבר כל אחד, מי דיבר למי, מרחקים ומיקומים ומדדים נוספים. התיוג האוטומטי יוצר 'חתימה' של אירוע האודיו, מאפשר מסחור בטוח ומאפשר זיהוי מיידי של הונאות כמו עריכה בלתי מורשית, שתילת דוברים מזוייפים ועוד".

הטכנולוגיה של Insoundz צפויה להיות שחקן מרכזי במספר שווקים בעלי מחזור מצרפי עתידי של קרוב ל-1 טריליון דולר ובהם: שוק האודיו-וידאו המקצועי שצפוי להגיע למחזור של כ-520 מיליארד דולר עד שנת 2027, שוק הפודקאסטים שצפוי להגיע למחזור של כ-95 מיליארד דולר עד שנת 2028 ושוק המטאוורס שנאמד ב-280 מיליארד דולר עד שנת 2026.

גיא אתגר. דרור עינב,
"זיהוי מיידי של הונאות כמו עריכה בלתי מורשית, שתילת דוברים מזוייפים ועוד". גיא אתגר/דרור עינב

יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה: "אולפני הרצליה שמחים על שיתוף הפעולה פורץ הדרך עם חברת Insoundz שהטכנולוגיה שלה משנה סדרי עבודה בתחום הסאונד שלא השתנו כבר עשרות שנים. כבר בטווח הזמן הקרוב Insoundz תחולל שינוי אמיתי בתפעול היום יומי של אולפני טלוויזיה הן בתוכניות הדרמה והן בכל תוכנית אחרת המצולמת און לוקיישן. אנחנו באולפני הרצליה שמחים להיות שותפים לתהליך התכנון ויישום הפתרון של Insoundz."

אפי לופו, סמנכ"ל הנדסה וראש חטיבת הדיגיטל i24news: "ערוצי החדשות של i24news ואני באופן אישי מתרגשים ושמחים להיות חלק מקפיצה טכנולוגית שתשנה ותייעל את מבנה העבודה שלנו, שלא לדבר על השינוי הסביבתי שנובע ממעבר טכנולוגי זה. כל מה שנשאר זה לחלום על האפשרויות העתידיות שיפתחו בפנינו בעזרת חברת Insoundz והטכנולוגיה שהיא מפתחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully