וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לוועדת איתור? בכירים בענף קיבלו פניות להגיש מועמדות למפקד גל"צ

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 11:02

שר הבטחון התייחס לראשונה לסערה הפוליטית שנוצרה בעקבות הדחת ברדוגו מהגשת תוכניתו בגל"צ: "נקים בקרוב ועדת איתור. לא ביקשתי סיקור חיובי ולא אבקש זאת". בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכירים בענף קיבלו פניות להגיש מועמדות

בווידאו: גנץ אומר שהוא בוחן את הוצאת גלי צה"ל מהצבא/צילום: ערוץ כנסת
"אני מבקש להזכיר כאן לכל מי שמנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה, שלא התראיינתי בגלצ מעל שנה. לא ביקשתי סיקור חיוב ולא אבקש זאת"

לאחר הסערה שנוצרה בשבוע שעבר בעקבות הדחת הפרשן יעקב ברדוגו מהגשת יומן הערב של גל"צ, והביקורת שהוטחה בשר הביטחון, בני גנץ התייחס היום (שני) כך לראשונה בישיבת סיעתו: "תמיד האמנתי שאין מקום לתחנת שידור צבאית במדינת ישראל. אי אפשר לקבל מצב שחיילי צה"ל יעסקו בפוליטיקה - לא במישרין ולא בעקיפין", אמר.

גנץ התייחס גם לביקורת על ממלאת מקום מפקד התחנה הזמנית, גלית אלשטיין, שנראה כי פעלה ב"רוח השר". לדברי גנץ, "כשמיניתי את ממלאת המקום גלית אלטשטיין לתפקידה, אמרתי לה שאלו הציפיות שלי", אמר גנץ, והוסיף כי "בכל שאר הנושאים, מלוח השידורים, דרך מינוי הכתבים והשדרים - אין ולא תהיה לי שום נגיעה. בנוסף אני בוחן את קידום הוצאת גלי צה"ל מהצבא, ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אנו פועלים למינוי ועדת איתור שתקום בקרוב. אני לא מתכוון להתייחס לשדר כזה או אחר - משום שבעצם ההתייחסות שלי, אני עשוי לכאורה להעביר מסר פוליטי".

"אני מבקש להזכיר כאן לכל מי שמנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה, שלא התראיינתי בגלצ מעל שנה. לא ביקשתי סיקור חיובי ולא אבקש זאת. הדרישה שלי מהתחנה, צריכה להיות ממלכתית ולנהוג בכבוד, ולדאוג שחיילי צה"ל לא יהיו מעורבים בשידורים פוליטית", הוסיף.

בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי בימים האחרונים קיבלו כמה דמויות מרכזיות בענף שיחות שכנוע להגשת מועמדות לוועדת האיתור למפקד התחנה. מה שמלמד על רצינות הפניות הוא אופי הדמויות, הנחשבות בעלות פרופיל גבוה.

איחור של 8 חודשים

כזכור, ביום חמישי האחרון הודיעו בגל"צ על מה שנראה כהשלמת סדרת מהלכים המשנים את פני התחנה, עם הדחת ("הזזת") השדרן יעקב ברדוגו ממשבצת "יומן הערב" הפופולרית. המהלך אף הוביל להכרזת חרם ראיונות מצד האופוזיציה על התחנה, אך במקביל העלה שאלה נוספת, ממנה התחמקו עד כה בעקביות בגלי צה"ל ובמשרד הבטחון - מדוע עדיין לא הוקמה ועדת איתור למציאת מפקד/ת התחנה הקבוע הבא.

כזכור, בסוף דצמבר 2021, באיחור של כחצי שנה, הודיע גנץ, שיקים ועדת איתור למפקד גלי צה"ל הבא. ההודעה הגיעה אחרי שנדחק משפטית לפינה, ונאלץ להשיב לדרישה שהגישה בעניין עמותת הצלחה. העמותה, שהייתה כפסע מעתירה לבג"צ בנושא, פנתה בכתב אל שר הביטחון ואל היועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להקמת ועדת איתור מסודרת והבאת מינוי מפקד קבע לתחנה.

מאז למעשה לא נקטו במשרד הבטחון בשום צעד בנושא. לא במינוי חברי ועדה ולא בצבת לוח זמנים ריאלי. ביום חמישי האחרון שלחה הצלחה הודעה נוספת למשרד הבטחון. "מעת מתן תשובתכם המצורפת חלפו כבר חודשיים (מעל לשמונה שבועות) וטרם הודעה על מינוי ועדת האיתור האמורה. נודה על עדכונכם הדחוף, תוך שמירת מלוא הזכויות והטענות, בנוגע למועד מינוי הועדה ותחילת עבודתה".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully