וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייטם מתגלגל: אז לפיד ישקול סנקציות על רוסיה או לא?

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 14:42

מניפולציה לאמירה מראיון שנתן שר החוץ לעודד בן-עמי הפכה לסנסציה עם השלכות בינלאומיות. בחדשות 12 תיקנו את הנוסח, אבל זה לא הפריע לכתבי החברה להמשיך לעשות פולו-אפים על האמירה שלא הייתה. זו לא הטעות היחידה שלהם ביממה האחרונה

לפיד התחמק ממתן תשובה וענה בכלליות ובצורה לא מתחייבת, אבל בחדשות 12 עשו מניפולציה על דבריו

ציטוט מראיון שנתן אתמול (ראשון) שר החוץ יאיר לפיד לעודד בן-עמי סיבך אותו, ואת ישראל, מול רוסיה ואולי מדינות נוספות, כאשר כעת מתברר - כי ככל הנראה היה שגוי.

במהלך הראיון נשאל לפיד על ידי בן-עמי במי תתמוך ישראל במידה וארה"ב תטיל סנקציות על רוסיה. לפיד התחמק ממתן תשובה וענה בכלליות ובצורה לא מתחייבת, אבל בחדשות 12 עשו מניפולציה על דבריו, ואמרו (וכתבו) שהוא אמר שישראל תשקול להצטרף לסנקציות האמריקניות נגד רוסיה. בפועל, לפיד כלל לא אמר זאת. הוא אמר שאם תהיה פלישה וארה"ב תטיל סנקציות ישראל תשקול מה לעשות.

הנה התמלול המלא של השיחה:

בן-עמי: "בכל זאת נאמר, אני מנסה לצפות את העתיד, שתהיה פלישה כזאת ואכן האמריקאים יטילו סנקציות, האם אנחנו נשתתף ונטיל את הסנקציות על רוסיה בהילקח בחשבון כל השיקולים שדיברת עליהם והחשיבות של מערכת היחסים שלנו עם רוסיה?".

לפיד: "תראה, אז נצטרך לשקול. זה לא המצב. צריך להבין, אנחנו לא שם ואני למשל עושה פעמיים ביום חיתוך מצב כדי להיות במצב שאני יודע האם ומתי אנחנו נרצה להעביר את השגרירות שלנו מקייב. בינתיים השגרירות בקייב מתפקדת ועובדת ואנחנו מדברים גם עם עובדי השגרירות מפני שאנחנו אומרים שבשלב הזה הערכת המודיעין שלנו שונה מהערכת המודיעין של האמריקאים ושל הבריטים, קרובה יותר לחלק מעמיתנו האירופאים. אנחנו מתנהלים בזהירות וצריך להתנהל בזהירות. מה שאתה אומר, אם יגיע נטפל".

במילים פשוטות ותרגום חופשי: לפיד אמר ש"כשזה יהיה רלוונטי אני אחשוב על זה".

לפיד אצל עודד בן עמי. צילום מסך, צילום מסך
מתוך הראיון/צילום מסך, צילום מסך

הרכבת יצאה מהתחנה

המעניין הוא שלמרות שהנוסח תוקן, בחדשות 12 המשיכו להדהד את הפרסום השגוי עם פולו-אפ לביקורת על דברי לפיד שהביע הבוקר שר התפוצות נחמן שי על מסך קשת 12 ופוליטיקאים אחרים שהגיבו באייטם באתר N12

לוואלה! ברנז'ה נודע כי למרות שכבר אחרי הראיון הבהירו בלשכת לפיד לחברת החדשות את נפיצות העניין - גם הכותרת שנתנו לזה גם בשש עם, גם ב-N12 וגם במהדורה המרכזית ב-20:00 לא היתה מדויקת, בלשון המעטה, ולא נאמרה ע"י לפיד.

הפרסום באייטם המקורי תוקן הבוקר, אך במקביל המשיך לקבל פולו-אפים רבים בתקשורת הישראלית, וגם בזו הבינלאומית. כך, ב-RT, כלי תקשורת שמקורב למשטר הרוסי, ציטטו את דברי שר החוץ. המעניין הוא שלמרות שהנוסח תוקן, בחדשות 12 המשיכו להדהד את הפרסום השגוי עם פולו-אפ לביקורת על דברי לפיד שהביע הבוקר שר התפוצות נחמן שי על מסך קשת 12 ופוליטיקאים אחרים שהגיבו באייטם באתר N12.

תחת הכותרת "לא אחלק ציונים ללפיד", שי אמר כי "זה לא פאול, לפעמים קשה להתאפק. ברור שבסיפור הזה הלב שלנו נמצא בצד אחד - עם האמריקאים. אנחנו משתדלים, ואני חושב שעשינו ואנחנו עושים את זה יפה, לתמרן בין כל הכוחות הפועלים פה מבלי לנקוט עמדה פומבית ברורה - בתקווה גדולה שהמשבר הזה ייגמר ללא אש, ללא נפגעים וללא עימות צבאי".

ציוץ ליברמן. צילום מסך, צילום מסך
נמחק. הציוץ על ליברמן/צילום מסך, צילום מסך

זו לא התקלה היחידה בפרשנות שגויה שנעשתה הבוקר בחדשות 12. ציטוט שמביא את תגובת שר האוצר ליברמן לעורך "מקור ראשון" חגי סגל, נמחק, והוחלף בגרסה מרוככת יותר.

לפי הציטוט המקורי, סגל אמר לליברמן: "יותר מ-1,000 איש מתו בחודש האחרון מקורונה בישראל, ליברמן השיב לו: "אני שלם עם זה לגמרי". מאוחר יותר חדשות 12 מחקו את הציוץ המקורי.

מלשכת לפיד נמסר: "אכן השר לפיד לא אמר את הדברים וטוב שהם תוקנו". בחדשות 12 בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully