וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסי עזר עד אדיר מילר: זאת המכבסה היעילה ביותר של קשת

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 10:39

הסתכסת עם רשות המסים? לכאורה הטרדת מינית? בוא והשמע את גרסתך בלב המהדורה - ועוד נציג אותה כחלק אינטגרלי מהחדשות | דעה

באמצע מהדורת חדשות 12, הציג דני קושמרו אייטם שעל פניו נראה תלוש מהקונטקסט: נאום התוכחה של אדיר מילר נגד רשות המסים, שבסיומו נאמר כי הבעיה של אדיר מילר מייצגת עצמאים רבים בישראל שנדרשים להשיב לרשות המסים מענקים שקיבלו שלא כדין

ג'יימס בונד אולי מת בסרטו האחרון של דניאל קרייג בסדרה הקולנועית הוותיקה, אבל אם 007, בעל הרישיון להרוג מת, קבלו את 0012. מה זה אומר? בעיקר שאם אתה טאלנט של קשת מותר לך לעשות כל מה שאתה רוצה, הערוץ ידאג כבר להלבין את חטאיך בפריים טיים.

השבוע, באמצע מהדורת חדשות 12, הציג דני קושמרו אייטם שעל פניו נראה תלוש מהקונטקסט: נאום התוכחה של אדיר מילר נגד רשות המסים, שבסיומו נאמר כי הבעיה של אדיר מילר מייצגת עצמאים רבים בישראל שנדרשים להשיב לרשות המסים מענקים שקיבלו שלא כדין.

נסביר במשפט אחד למי שהחמיץ את המחלוקת בין כמה עצמאים לרשות המסים: כשפרצה הקורונה נדרשה הממשלה להיות "כמו גרמניה", כלומר - קודם לפצות עצמאיים שאינם יכולים ליהנות מהגנת החל"ת כמו ציבור השכירים - ואחר כך, בחישוב השנתי, לבדוק האם היו זכאים לפיצויים או לא. היה בכך היגיון רב ורשות המסים חילקה פיצויים לכל דורש שהצהיר שהוא עומד בקריטריונים מסוימים. אלא שלכל שבת יש מוצאי שבת - ובבוא היום דרשה הרשות ממי שלא עומד בקריטריונים שישיב חלק מהמענקים.

רוב העצמאים השיבו את ההפרש, חלק התנגדו, ארגוני העצמאים עתרו לבג"ץ שאימץ לבסוף את עמדת רשות המסים, שהעניקה להם 36 תשלומים להשבת המענק.

עד כאן תיאור תמציתי של הסוגייה. אשר לאדיר מילר, הוא נתבע להשיב כמעט 400 אלף שקלים שקיבל כמענק מהמדינה, ערער על הדרישה והפסיד.

אדיר מילר חדשות 12, 22.2.2022. חדשות 12, צילום מסך
מניפולציה גסה. אדיר מילר במהדורה/צילום מסך, חדשות 12

חומרי הלבנה בלב המהדורה

החיבור של המקרה הפרטי שלו לבעיית העצמאים במדינת ישראל, כאייטם חדשותי-עובדתי, היה כבר מניפולציה גסה ופגיעה במה שאמור להיות קודש הקודשים של חברת החדשות של הערוץ

מילר אינו עבריין ומחלוקות עם רשות המסים הן לחם חוקם של עצמאים רבים, אבל בין העובדה הזאת לבין המונולוג המתבכיין שפרסם מילר בעמוד הפייסבוק שלו - ושהערוץ בשורותיו הוא משמש כטאלנט מיהר להדהד בלב רצועת השידור הכי יקרה שלו, הפער הוא עצום - כמעט כמו זה שעמד בין דרישותיו של מילר מרשויות המס לבין מה שהגיע לו בפועל.

אילו הייתה קשת 12 מסתפקת בזה, ניחא - אין טאלנט של הערוץ שלא זוכה לסיקור אוהד במהדורות החדשות, אבל החיבור של המקרה הפרטי שלו לבעיית העצמאים במדינת ישראל, כאייטם חדשותי-עובדתי, היה כבר מניפולציה גסה ופגיעה במה שאמור להיות קודש הקודשים של חברת החדשות של הערוץ.

ומילא היה מדובר במילר לבדו: לפני כמה שבועות סערה התקשורת עקב מה שנראה כחשדות להטרדה מינית שביצע, לכאורה, עוד טאלנט שלה, אסי עזר.

גם עזר אינו עבריין - ואנחנו לא מתיימרים לקבוע האם פגע מינית בשחקן צעיר שבא אליו לפגישת עבודה. יחד עם זאת, אפשר לדמיין מה היה נאמר באותו ערוץ ממש לו היה מדובר באיש עסקים שנחשד באישה צעירה שבאה אליו לפגישת עבודה. פתאום המנטרה של "מאמינים לקורבנות" נשכחה במחי פוליגרף שנוי במחלוקת שעבר עזר.

בר רפאלי. רפי דלויה,
הביעה הזדהות עם החבר והטאלנט. רפאלי/רפי דלויה

חדשות 12 כבר ידאגו לך חביבי

לא תמיד מוכרחים להיות טאלנט: השופטת לשעבר אתי כרייף למשל, עשתה את בחירת חייה כאשר החליטה להתראיין דווקא ל"עובדה" – מאז היא מככבת בערוץ כמעט בכל יום

זה לא נעצר שם, רק לפני כמה כמה ימים התראיינה בר רפאלי לתכניתו של גיא פינס - וגם במסגרתו היא הביעה הזדהות עם החבר והטאלנט, כחלק מתהליך של הלבנה איטית שנועד לשמר את עזר לא רק ככוכב פריים-טיים ערב גמר הנינג'ה, אלא גם להכשירו לקראת העונות הבאות.

לא תמיד מוכרחים להיות טאלנט: השופטת לשעבר אתי כרייף למשל, עשתה את בחירת חייה כאשר החליטה להתראיין דווקא ל"עובדה" - מאז היא מככבת בערוץ כמעט בכל יום - מ"חדשות הבוקר" של ניב רסקין ועד ל"ארץ נהדרת". בזאת, אגב, קשת איננה לבד.

מערכת החדשות של קשת 12, זאת שאמורה לכאורה להיות אוביקטיבית, כבר רגילה בשידור אייטמים מטעם: פעם על חיים כהן, פעם על רותי ברודו, פעם על קורין גדעון - והרשימה עוד ארוכה. כך מוצאים את עצמם אייטמים מוזרים לקודש-הקודשים החדשותי, למשל אייטם שמתאר את ה"היסטריה" ברחוב לקראת גמר "הזמר במסכה", עם תיאורים מליציים של אופירה אסייג על כך שעוצרים אותה ברחוב כדי לברר מי זה הגורילה. זה אולי פסול, אבל לפרומואים האלה כבר התרגלנו.

עתה הפכה מהדורת החדשות למכבסה: הסתכסת עם רשות המסים? בוא והשמע את גרסתך בלב המהדורה - ועוד נציג אותה כחלק אינטגרלי מהחדשות. התנשקת (לכל הפחות) עם שחקן במהלך ריאיון עבודה? חפיף - חדשות 12 כבר ידאגו לך חביבי, במסגרת תכנית ההכשרה המיוחדת: 0012, רישיון לבצע כל דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully