וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים האוקראינים מחפשים את ההאשטאג שיסיים את המלחמה

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 9:37

הפלישה הרוסית לאוקראינה היא כנראה האירוע העולמי הגדול בהיסטוריה שמתועד ב-TikTok. בעוד הפרשנים בערוצי הטלוויזיה תהו האם תפרוץ מלחמה, בני הנוער הפכו לכתבים מהשטח והרשת הוצפה בסרטונים שמציגים את ההכנות של הצבא הרוסי. וזו רק ההתחלה

"הצעירים ובני הנוער זיהו שאנחנו בדרך להתנגשות עוד לפני, המתיחות בין רוסיה לאוקראינה עוררה דאגה בקרב בני נוער באיזור שהחלו לעלות סרטונים תחת ההאשטאג #vladdydaddy"

לצד התפקיד הבידורי והחברתי נראה שטיקטוק הופכת להיות הכלי המעניין לצרוך בו תמונת מצב מהשטח. במבט חטוף על ההאשטגים #ukraine #russia ניתן לחבר פאזל שמספר את תמונת המצב, בצורה מדויקת שאף מהדורת חדשות לא יכולה להעביר.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, פתח במלחמה שמרעידה את העולם המערבי. אזעקות נשמעו בערים רבות באוקראינה. חלק מהפרשנים הופתעו מעוצמת התקיפה הרוסית. אבל לפי אלכס סקליאר, לשעבר עיתונאי וכיום סמנכ"ל תוכן ב-teenk ומומחה לטיקטוק צעירים ובני נוער - אבל תמיד אוקראיני, מי שעקב אחרי התנודות בטיקטוק ידע לראות את התמונה כבר לפני. לדבריו, בעוד הפרשנים בערוצי הטלוויזיה התדיינו האם המלחמה הולכת לפרוץ, TikTok הוצפה בסרטונים שמציגים את ההכנות של הצבא הרוסי. כמו הסרטון הזה למשל של משתמשת שצילמה מהרכב טור של טנקים, הנוסע בכביש קפוא במרחק של 10 קילומטרים מהגבול עם אוקראינה.

"הצעירים ובני הנוער זיהו שאנחנו בדרך להתנגשות עוד לפני, המתיחות בין רוסיה לאוקראינה עוררה דאגה בקרב בני נוער באיזור שהחלו לעלות סרטונים תחת ההאשטאג #vladdydaddy (הכינוי של הצעירים לפוטין) שקראו לפוטין לעצור את המלחמה. ביממה האחרונה ההשטאג הגיע ל-M54 צפיות בטיקטוק",הוא מסביר.

@guypaley1 מרגיש מינימום שליח של יצחק רבין #רוסיה #אוקראינה #פוריו ♬ one dance - shae
פוטין בטיקטוק. צילום מסך, צילום מסך
פוטין בטיקטוק/צילום מסך, צילום מסך

אופנת מלחמה

יחד עם קריאות בני הנוער לעצור את המלחמה, אפשר למצוא את הדור החדש של החיילים שפתחו עמודי טיקטוק ומציגים בצורה שהפלטפורמה אוהבת את ההכנות למלחמה. כמו למשל הצעיר הבא שעמוד הטיקטוק שלו הגיע ל-M9.5 לייקים ומאות אלפי עוקבים.

מאז תחילת התקיפה באוקראינה צעירים ובני נוער מעלים סרטונים לפלטפורמה ומתעדים מהשטח את התקיפה הרוסית. "אין ספק שקשה לאמת אילו צילומים הם אותנטיים מהזירה באוקראינה, ומה פייק ניוז", אומר סקליאר. "לצד התיעוד של האנשים שנכנסו לראשונה לפלטפורמה, בשביל לתעד את הכאב, אפשר לראות תנועה של יוצרי רשת צעירים מאוקראינה שהפכו את חשבון הטיקטוק שלהם, שעד השבועות האחרונים התעסק באופנה ולייפ סטייל לוולוג מלחמה".

סקליאר מציג כדוגמה סרטון שהגיע למיליוני צפיות, בו מככב גלב הטיקטוקר הצעיר מרוסיה, שידוע בזכות ריקודי טיקטוק הומוריסטיים קורא לפיוס.

עוד בוואלה!

"גם את ה-40 אלף שקל מפרס ספיר השמאלנים ניסו לקחת לי"

לכתבה המלאה
@cultova Найстрашніший день в житті #ukraine ♬ оригинальный звук - Kristina

הנוער הישראלי תומך באוקראינה

האם המחאה של בני הנוער בטיקטוק תסיים את הלחימה? האם הפלטפורמה תסייע להוציא את הצעירים תומכי המערב להפגנות בכל העולם (כמו שקרה במחאת האפרו אמרקיאים ב-2020)?

לדברי סקליאר, בני הנוער בישראל לא נשארים אדישים ומייצרים עשרות סרטונים תחת ההאשטאגים #אוקראינה #רוסיה. כשרוב הנוער בסרטונים מתנגדים למלחמה ותומכים באוקראינה.

"איך אנחנו יודעים שטרנד תופס בטיקטוק ואצל בני נוער? האשטאג והפצה של משתמשי קצה. מלחמה היא לא טרנד והיא עוד רחוקה מלהסתיים ובכל זאת נראה שיוצרים צעירים כבר החלו לספר את סיפור המלחמה באמצעות טרנדים. כמו בסרטון הזה, שהגיע לעשרות מיליוני צפיות, בו נלקח סאונד מארכיון הקורונה והותאם לסיטואציה הנוכחית.

"האם המחאה של בני הנוער בטיקטוק תסיים את הלחימה? האם הפלטפורמה תסייע להוציא את הצעירים תומכי המערב להפגנות בכל העולם (כמו שקרה במחאת האפרו אמרקיאים ב-2020)? ואולי זה יהיה האשטאג שיסיים את המלחמה. אולי ההאשטאג שיחשוף עדויות מהשטח ואת כאב הקורבנות. "מה שבטוח שיש האשטאג אחד שאף אחד בעולם לא יכול להתעלם ממנו ואולי זו הייתה המטרה של המלחמה בכלל #putin", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully