וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגיאה המביכה של הפרשן הבכיר: ציטט מחשבון פייק של נתניהו

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 12:51

נחום ברנע מצטט ב"ידיעות אחרונות" אמירה אותה ייחס לרה"מ לשעבר נתניהו, בה הוא כביכול מציע את עצמו כמתווך בין אוקראינה לרוסיה. אלא שהדברים נכתבו בחשבון הומוריסטי המתחזה לנתניהו

נחום ברנע. צילום ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
נחום ברנע/ראובן קסטרו, צילום ראובן קסטרו

העיתונאי וחתן פרס ישראל לתקשורת נחום ברנע מצטט הבוקר ב"ידיעות אחרונות" אמירה אותה הוא מייחס לראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, בעוד שהדברים לא נאמרו על ידי נתניהו אלא נכתבו בחשבון הומוריסטי המתחזה לו.

בציוץ בחשבון המזוייף נכתב: "אני נרגש מכל הפניות והבקשות שלכם למנות אותי לשליח מיוחד למוסקבה על מנת שאוכל לגשר בין רוסיה לאוקראינה. אם אכן ישלחו אותי, אני מתכוון לאחות את הקרע בין הצדדים בדיוק כמו שעשיתי בתוך החברה הישראלית כראש ממשלה". הצצה מהירה בחשבון הטוויטר מבהירה בקלות שזה לא החשבון האמיתי של נתניהו אלא בחשבון פייק, בין השאר על ידי מספר העוקבים ועל ידי שם המשתמש הברור @bibisfake.

מתוך הטור של נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות", 28 בפברואר 2022. מתוך "ידיעות אחרונות", צילום מסך
מתוך הטור של נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות", 28 בפברואר 2022/צילום מסך, מתוך "ידיעות אחרונות"
מתוך הטור של נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות", 28 בפברואר 2022, שבו הוא מייחס לראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמירה שלא הוא אמר אלא צוייץ בחשבון פייק. מתוך "ידיעות אחרונות", צילום מסך
מתוך הטור של נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות", 28 בפברואר 2022, שבו הוא מייחס לראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמירה שלא הוא אמר אלא צוייץ בחשבון פייק/צילום מסך, מתוך "ידיעות אחרונות"

ברנע כתב הבוקר בטור בעמוד השני של העיתון הזוכה להפניה בולטת מהשער, ובו הוא מציין שדרוש מתווך כדי לפתור את העימות של אוקראינה לרוסיה. "אל הקלחת הזאת הצטרף, בכל כובד משקלו, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו", כתב ברנע, "אם אינני טועה, הרעיון היה של דובר צה"ל בדימוס רונן מנליס: הממשלה תגייס את נתניהו למשבר. הוא יתרום לה מנסיונו ויתווך בין שני האישים. נתניהו קפץ על ההזדמנות. קשה לדעת אם הציוצים שמתפרסמים בשמו בטוויטר מבטאים את דעתו או את חוש ההומור שלו: כל המצייץ גורע. 'אני מתכוון לאחות את הקרע בין הצדדים כמו שעשיתי בתוך החברה הישראלית כראש ממשלה', כתב אתמול. אילו הייתי זלנסקי - הייתי משתנק".

הפרשן הפוליטי עמית סגל, הכותב טור במוסף השבת של ידיעות לצד ברנע, מיהר לעקוץ אותו, וצייץ היום: "והלקח לברנע: גם רשתות חברתיות הן שטח. אי אפשר להתנשא מעליהן, להטיף להן, ללעוג למשתמשים בהן ואז לצטט מהן בלי להבין דבר באשר לפייקים ובלי לטרוח לעשות את המינימום הנדרש מעיתונאי, שהוא הצלבה ובדיקה. זה נלעג ומנותק".

(עדכון, 12:52): בהמשך היום, "ידיעות אחרונות" כתבו בעמוד הטוויטר שלהם: "פרסמנו הבוקר בטורו של נחום ברנע ציטוט שגוי של נתניהו, שנלקח מתוך חשבון פיקטיבי שאיננו חשבונו של ראש האופוזיציה. אנחנו מתנצלים על הטעות, מובן שהסרנו אותה מהגרסה הדיגיטלית, ונתקן גם בעיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully