וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמליל המטריל: החל מהשבוע - סימון של תוכן שיווקי בערוצים המסחריים

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 11:40

תתרגלו: הערוצים המסחריים (12, 13, 14, 9, 24 והלא טיוי) יסמנו החל מהשבוע את השידורים בהם יופיעו מוצרים בתשלום של מפרסמים. בנוסף, יחל קמפיין ההסברה בהתאם להנחיות הרשות השנייה

השבוע מתחיל הסימון של התוכן הפרסומי כפי שקבעה מועצת הרשות השנייה. הערוצים המסחריים (12, 13, 14, 9, 24 והלא טיוי) יסמנו את השידורים בהם יופיעו מוצרים בתשלום של מפרסמים. במקביל, יעלה קמפיין ציבורי להגברת המודעות לתוכן זה. במהלך כל תוכנית הכוללת תוכן פרסומי תוצג הודעה רצה בחלקו העליון של המסך, שנוסחה יהיה "בתוכנית זו משולב תוכן פרסומי".

בכללי התוכן הפרסומי של הרשות השנייה נקבע כי שיקול הדעת וזכות ההכרעה בדבר עצם שידורה של תוכנית הכוללת תוכן פרסומי, אופן שיבוצה, תוכנה, התסריט ואופן הבימוי והעריכה שלה, יהיו בידי בעל הרישיון וגורמי הפקה מטעמו בלבד, והמממן לא יהיה שותף להם. ברשות אומרים כי "שילוב תוכן פרסומי יחייב את בעל הרישיון לקבוע נוהל להפרדה מלאה בין המממנים לבין יוצרי התוכניות והמפיקים, ולשמירה על עצמאותם של האחרונים אשר אושר על ידי מועצת הרשות. כללי התוכן הפרסומי מגדירים תוכניות שבהן אין לשלב תוכן פרסומי מכל סוג שהוא: חדשות וענייני היום, תוכניות תעודה ותחקירים, תוכניות לילדים, תוכניות הקצרות מחמש דקות (למעט קליפים מוזיקליים), תוכניות המשודרות בימי זיכרון וימי אבל לאומיים, ותוכניות בענייני צרכנות".

תוכן שיווקי חדש. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסמליל (לוגו) החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכלל התוכניות, הרשות אוסרת על שילוב של תוכן פרסומי שנועד לקדם, בין היתר, מוצרים האסורים בפרסום לפי כל דין, מוצרי טבק ועישון, תכני דת ומיסטיקה, סוכנויות פרטיות לחקירות, נשק ומועדוני נשק, חומרי תועבה ושירותי ליווי ומין, וכן יועצי ומומחי רפואה וקוסמטיקה רפואית.

בכללים נקבעה גם רשימה של תכנים פרסומיים שנאסר על בעלי רישיון לשלב מטעמי אתיקה, וביניהם: תכנים המעודדים פעולות מזיקות בניגוד להוראות כל דין; תכנים המקדמים משקאות אלכוהוליים; תכנים העלולים להטעות צופים ביחס לתכונות המוצר; תכנים התוקפים במפורש או במשתמע גופים או מוצרים אחרים; תכנים שנועדו לקדם מטרה או רעיון בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי שנוי במחלוקת, ועוד.

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל. אורי לנץ
יו"ר הרשות השנייה עדן בר טל/אורי לנץ

עדן בר טל, יו"ר מועצת הרשות השנייה: "מעתה ידע כל צופה אילו מוצרים מופיעים בתוכניות השונות תמורת תשלום. עקרון השקיפות שייושם מהשבוע על מסך הטלוויזיה המסחרית בישראל הינו חלק מחובת ההגינות הבסיסית של משדרים לקהל הצופים שלהם. בדיוק כמו ששידורי הפרסומות מסומנים ככאלה לידיעת הצופים, כך יסומנו תשדירים הכוללים מוצרים תמורת תשלום".

מישל קרמרמן, מנכ"לית הרשות השנייה: "מטרת הכללים היא הצבת האינטרס הציבורי והנגשת התוכן הפרסומי בשקיפות מלאה לצופים. מכיוון ומדובר בסט כללים חדש, לאחר תקופה של מספר חודשים הרשות תבחן את יישומם והטמעתם וזאת באופן מאוזן ושקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully