וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטילים האיראנית: חוק העדר של התקשורת הישראלית מכה שוב

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 10:43

כלי תקשורת ישראליים רבים טענו שהניו יורק טיימס פרסם ידיעה לפיה המטרה עליה ירו האיראנים בעיראק היתה בסיס אימונים ישראלי. אלא שלא מדובר בבסיס, הוא אינו ישראלי, והניו יורק טיימס לא פרסם ידיעה כזו

המתקן "הישראלי" בעיראק. צילום מסך, צילום מסך
המתקן "הישראלי" בעיראק/צילום מסך, צילום מסך

מיעוט כתבי התחום ודלות התקציב, מייצרת פעם אחר פעם מצבים בה נוטה התקשורת הישראלית להתייחס לתקשורת הזרה כאל לוחות הברית, ומתפתה להדהד פרסומים - מבלי לבדוק ולעקוב אחרי הפרטים. המקרה שארע אמש (שני), הוא אולי הסיפור התקשורתי הישראלי כולו בקליפת אגוז.

מרבית כלי התקשורת הישראליים דיווחו אתמול בערב שהניו יורק טיימס פרסם שהמטרה עליה ירו האיראנים בעיראק היתה בסיס אימונים ישראלי של המוסד. אף כלי תקשורת לא טרח לבדוק את הדברים, והתבסס על ציוץ של כתבת של הניו יורק בשם פרנז פאסיהי שציטטה מידע לכאורה שקולגה של בשם אריק שמידט קיבל מבכיר אמריקני.

ב-ynet לדוגמה, אף לקחו צעד נוסף קדימה, וכתבו כי "אחרי ההאשמות האיראניות, גם בארצות הברית מאשרים כי ירי הטילים האיראני לעבר ארביל שבעיראק כוון למטרה עם קשר ישראלי". גם בערוצי הטלוויזיה התייחסו לנושא כעובדה מוגמרת, וכן, כך גם באתר וואלה!.

זה הציוץ שלה:

והנה כמה מהפרסומים בישראל:

ציטוט שגוי מהניו יורק טיימס. צילום מסך, צילום מסך
ציטוט שגוי מהניו יורק טיימס/צילום מסך, צילום מסך
ציטוט שגוי מהניו יורק טיימס. צילום מסך, צילום מסך
ציטוט שגוי מהניו יורק טיימס/צילום מסך, צילום מסך
ציטוט שגוי מהניו יורק טיימס. צילום מסך, צילום מסך
ציטוט שגוי מהניו יורק טיימס/צילום מסך, צילום מסך

אלא שמתברר שהניו יורק טיימס כלל לא פרסם את הדברים ומבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי באתר של הניו יורק טיימס כלל לא מופיעה ידיעה על זה. בדיקה מעמיקה יותר מגלה כי שעתיים אחרי הציוץ המקורי, פאסיהי פרסמה ציוץ שני שבו היא חוזרת בה מהדברים ומצרפת הכחשה לפיה מדובר במבנה אזרחי. בתקשורת הישראלית התעלמו מההכחשה לחלוטין.

הנה הציוץ השני:

יצוין כי ציטוט עיתונאים העובדים בכלי תקשורת אמינים הנו דבר לגיטימי, אבל זה לא ממש מה שקרה במקרה זה. התקשורת ציטטה את הניו יורק טיימס - כעיתון (שכאמור כלל לא פרסם את הידיעה), ובאף אחת מהידיעות לא נכתב שמדובר בציוץ מיד שניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully