וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסון: "אתה מעורב רגשית כי אבא שלך בממשלה"; האוזר טוב: "דברי בעובדות"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 9:26

עלות שיפוץ מעון רה"מ הביאה לעימות יוצא דופן באולפן של שרון גל, שכלל לא מעט מכות מתחת לחגורה בין הפרשנית הפוליטית של חדשות 13 לבין כתב "הארץ". אז כמה באמת עלה השיפוץ, ומי כאן עשה עבודה עיתונאית אמיתית?

בווידאו: אילה חסון נגד האוזר טוב/קרדיט: חדשות 13
בלשכת רה"מ טוענים כי עלות ההתאמות הבטחוניות במעון ברעננה הסתכמה ב-15 מיליון שקלים, ולא כפי שפורסם בחדשות 13

עלות שיפוץ מעון רה"מ הביאה לעימות יוצא דופן באולפן של שרון גל ברשת 13, שכלל לא מכות מתחת לחגורה בין הפרשנית הפוליטית של חדשות 13 אילה חסון לבין הכתב הפוליטי של "הארץ", בנו של ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה), מיכאל האוזר טוב.

ביום שישי פרסמה אילה חסון בחדשות 13 כי בנט ומשפחתו ביקשו שלא לעבור להתגורר במעון הרשמי בירושלים, וכי בעקבות כך נערך בביתם ברעננה שיפוץ נרחב, בעלות של כ-50 מיליון שקל. אלא שכתב הארץ מיכאל האוזר טוב פנה לשב"כ ומצא כי לדבריהם "הליך העבודות במעון מתבצע ביוזמת ובהנחיית שב"כ". בהודעה נכתב כי "עם חילופי ראשי הממשלה, הובהרה עמדתנו מזה מספר שנים, כי במעון בבלפור נדרשות התאמות ביטחוניות על מנת לאפשר מגורי ראש ממשלה במקום". לפי שב"כ, חלק מהשינויים "אינם יכולים להיות מבוצעים שעה שראש הממשלה מתגורר במעון".

בינתיים, בלשכת רה"מ הספיקו לטעון כי עלות ההתאמות הבטחוניות במעון ברעננה הסתכמה ב-15 מיליון שקלים, ולא כפי שפורסם בחדשות 13.

הדבר הוביל לשורה של התנגחויות יוצאות דופן שירדו גם למחוזות אישיים באולפן תוכניתו של שרון גל. צפו בעימות.

מיכאל האוזר טוב. יחצ גל"צ,
האוזר טוב. יח"צ/יחצ גל"צ

"חוץ מזה, הכל נכון"

"סיכום: אם משפחת נתניהו היתה מסכימה לשיפוץ המעון הרשמי בבלפור במועד, נפתלי בנט היה עובד בבלפור ומצטרף למשפחתו בסופי השבוע"

מאוחר יותר טען גם עיתונאי 103 בן כספית כי הפרסום של חסון הוא פייק ניוז. "בואו נעמת את ממצאי תחקיר ערוץ 13 על השיפוצים בבית רה"מ (רעננה ובלפור), עם העובדות. יובאו ציטוטים מהכתבה ומולם האמת. "ההחלטה של בנט לא לגור בבית בבלפור עלתה עד כה למדינה כ-50 מיליוני שקלים, רק על שיפוץ הבית ברעננה". ובכן, בנט מעולם לא קיבל החלטה כזאת. הוא נאלץ להשאר ברעננה בגלל החלטה אחרת, זו שקיבלה שרה נתניהו מזמן. תזכורת: שיפוץ המעון בבלפור הוא דרישה בטחונית ותיקה של השב"כ מלפני שנים. אלא שהגברת התנתה את פינוי בלפור לטובת השיפוץ בכך שהמדינה תשתתף קודם כל גם בשיפוץ הוילה הפרטית בקיסריה. נוהל מולה מו"מ. הושגו סיכומים במסגרתם המדינה הקצתה סכום מכובד לשיפוץ הוילה הפרטית. ואכן, השיפוץ של הוילה הפרטית קרה. מה לא קרה? פינוי בלפור. הגברת התהפכה ולא הסכימה למלא את חלקה בהסכם. מישהו אמר לה ש"מי שעוזב את בלפור לא חוזר אליו.

"אז בשב"כ נאלצו לחרוק שיניים והשיפוץ, הנדרש לצרכי בטחון, המתין לחילופי שלטון. שוב: לבנט אין קשר לעובדה שהוא לא עולה לירושלים, מהסיבה הפשוטה: בלפור כרגע לא כשיר ולא שמיש. עומד להתחיל בו שיפוץ. במאמר מוסגר: השיפוץ הזה תקוע כרגע בגלל שביתה של עובדי משרד הבטחון (שאמורים לבצע). עכשיו הסכום: כאן כבר מדובר בשקר טהור. לצורך השיפוץ ברעננה הוקצו 15 מיליון שקלים (ולא 50). הם לא נוצלו במלואם (אני מעריך שנוצלו כ-13 וחצי מיליון). עניין פעוט נוסף: אין לבנט או למי ממשפחתו קשר כלשהו לשיפוץ הזה. מדובר בדרישות שב"כ וצרכי אבטחה ובטחון נטו. לא נוהל שום מו"מ עם המשפחה, שאינה מעורבת. הנכס לא הושבח. הכשירו אותו לאכסן ראש ממשלה בהקשרים בטחוניים. בתחקיר התבשרנו כי בית משפט בנט בבלפור הוכרז כמעון הרשמי של ראש הממשלה ע"י היועמ"ש מנדלבליט, כאילו מדובר בגחמה משפחתית או דרישה משפחתית כלשהי, ולא כן היא: למנדלבליט לא נותרה ברירה, כי בלפור לא קיים. נאדה. לא כשיר. לא שמיש. למה? כי מש' נתניהו לא איפשרה להכשיר אותו בזמן. לכן כרגע, בית בנט ברעננה הוא המעון הקיים היחיד. כלומר, לא בנט החליט להפוך את רעננה למעון הרשמי, אלא הנסיבות אותן יצרו קודמיו.

"קביעה נוספת בתחקיר: "עלות השיפוץ בבלפור מגיעה כעת ל-35 מיליון ש"ח". ובכן, השיפוץ בבלפור טרם החל בגלל הבעיה במשרד הבטחון. כשיושלם, בנט יעבור לבלפור. מעניינות האסמכתאות. שהוצגו: "הקבלנים אמרו לנו שהם כבר עברו את ה-45 מיליון ש"ח בשיפוץ רעננה". האמת: ההקצאה כולה היא 15 מיליון, ועוד לא מיצו אותה. "שירותים כימיים ב-5000 ש"ח לשבוע". האמת: כמה מאות שקלים לעמדה. סיכום: אם משפחת נתניהו היתה מסכימה לשיפוץ המעון הרשמי בבלפור במועד, נפתלי בנט היה עובד בבלפור ומצטרף למשפחתו בסופי השבוע. אגב, בבית ברעננה הותקן משרד עם אמצעי עבודת רה"מ: כספת, טלפון אדום, טלפון לווייני וכו'. זה נדרש בכל מקרה. הוצאות הבטחון ברעננה אינן 50 מיליון אלא 15 לכל היותר ואין להן שום קשר לבנט או מי מבני משפחתו. חוץ מזה, הכל נכון".

  • עוד באותו נושא:
  • רשת 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully