וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריאנו נגד דרוקר: האם איש הצללים ייחשף?

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 8:53

התביעה הראשונה של איש העסקים המולטי-מיליונר וולטר סוריאנו בישראל היתה נגד רביב דרוקר, אבל הופעתו הראשונה בבית המשפט צפויה דווקא בתביעה שהגיש נגד "העין השביעית". עד היום סוריאנו, השומר בקנאות על פרטיותו, נמנע מלהופיע פומבית

סוריאנו שומר בקנאות על פרטיותו, וברוב המקרים היא זו שהובילה אותו לאפיקים משפטיים. כך לדוגמה, הוא תבע את אתר "בחדרי חרדים" בין היתר משום שפרסמו תצלום שלו

האם השבוע תהיה הופעתו הפומבית הראשונה של המולטי-מיליונר, איש העסקים וולטר צבי סוריאנו? התייצבותו צפויה ביום רביעי בבית משפט השלום בתל אביב, כחלק בסדרת התביעות שהגיש. עד היום נמנע סוריאנו מלהופיע פומבית, כל התביעות שנדונו עד כה נסגרו לפני שהגיע שלב ההוכחות.

סוריאנו הוא הבעלים והמנכ"ל של מספר חברות, כולל חברת "יו-אס-ג'י סקיוריטי בע"מ", המתמחה בניהול משברים, סיוע משפטי ואיתור נכסים, וכן חברת WSLM המתמחה בניהול נדל"ן. הוא ידיד משפחה של ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו, והיה מהאנשים הקרובים אליו כאשר עמד במרכזה של הסערה הציבורית שנוצרה אחרי שמפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך אמר בראיון ב"עובדה" שמתקיימים מעקבים אחרי קציני המשטרה שחוקרים את נתניהו.

סוריאנו שומר בקנאות על פרטיותו, וברוב המקרים היא זו שהובילה אותו לאפיקים משפטיים. במרץ 2018 הגיש תביעה בסך 300 אלף שקל נגד האתר "בחדרי חרדים" על כך שפרסמו פרטים ביוגרפים אודותיו ותצלום שבו פניו נראים באופן חלקי. בדצמבר 2019 הגיעו הצדדים לפשרה באמצעות גישור. האתר התנצל על פגיעה בשמו הטוב, הסיר את שתי הכתבות שבגינן הוגשה התביעה, ובנוסף לכך תרם 35 אלף שקל לעמותת "יד אליעזר".

רביב דרוקר. עדי אורני,
מספר תביעות. דרוקר/עדי אורני

בנוסף, על רקע המלחמה באוקראינה, מנהל סוריאנו בימים אלו תביעה בלונדון נגד אתר התחקירים האמריקאי פורנזיק ניוז, בעקבות סדרת כתבות אודות קשריו עם אוליגרכים.

התביעה הראשונה של סוריאנו בישראל היתה נגד רביב דרוקר, אבל הופעתו הראשונה בבית המשפט תהיה ברביעי, בתביעה שהגיש נגד אתר "העין השביעית" אחרי שזו סיקרה את התביעה שלו נגד דרוקר. סוריאנו צפוי לעלות על דוכן העדים ולהיחקר. למחרת, בחמישי, ייחקר גם בשתי תביעות נפרדות שהגיש נגד דרוקר. עם זאת, כעת הגעתו מוטלת בספק דווקא בשל מגפת הקורונה בה חלו ברגע האחרון עורכי הדין מצד הנתבעים.

עדותו של רוני אלשיך בוועדת נאור, ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אסון מירון, מלחה, ירושלים, 11 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
פרשת "המעקבים" כטריגר. אלשיך/פלאש 90, יונתן זינדל
סוריאנו, ישראלי החי בבריטניה ומנהל משם כאמור עסקים חובקי עולם, הגיש בשנים האחרונות לפחות עשר תביעות נגד עיתונאים וכלי תקשורת

סוריאנו, ישראלי החי בבריטניה ומנהל משם כאמור עסקים חובקי עולם גם במכונה "מודיעין פרטי", הגיש בשנים האחרונות לפחות עשר תביעות נגד עיתונאים וכלי תקשורת, בפרט בקשר לפרשת המעקבים אחרי קציני המשטרה שחקרו את פרשיותיו הפליליות של נתניהו (שתיים מאותן תביעות, שעודן מתנהלות, הוגשו נגד אתר "העין השביעית", עורך האתר שוקי טאוסיג ואורן פרסיקו). בישראל הגיש סוריאנו שש תביעות, ומחוץ לגבולות ישראל הגיש עוד ארבע תביעות שונות בגין פרסומים על אודותיו, בין היתר בהקשר זה. אתר "העין השביעית", טאוסיג ופרסיקו מייצג יו"ר עמותת "העין השביעית" עו"ד אלעד מן.

מסכת התביעות של סוריאנו, שעורך-דינו אילן בומבך העיד עליו כי הוא ידידו של רה"מ לשעבר נתניהו, החלה ב-2018, אחרי שדרוקר אמר בראיון ליעל דן בגל"צ כי המשטרה מתדרכת מאחורי הקלעים שסוריאנו הוא מי שהוציא לפועל את המעקבים שהמפכ"ל דאז, רוני אלשיך, טען שנעשו נגד חוקרי נתניהו. לפי "העין השביעית", דרוקר אמנם ציין בראיון כי הוא מטיל ספק באמינות הטענה הזו, אך סוריאנו הגיש נגדו תביעה לפיצוי בסך חצי מיליון שקל.

בהמשך תבע סוריאנו את דרוקר תביעה שנייה, בגין דיווח באתר "העין השביעית" על כתב ההגנה שהגיש דרוקר בתביעה הראשונה. תביעה זו נדחתה וביהמ"ש השלום קבע שלא הוכח שלדרוקר קשר כלשהו לפרסום. סוריאנו הגיש תביעה שלישית נגד דרוקר (בשל פרסום שלו על תצהיר שרצה להשתמש בו להגנה בתביעה הראשונה) ובמקביל ערער למחוזי נגד ההחלטה לסלק על הסף את התביעה השנייה נגד דרוקר. המחוזי דחה את הערעור. סוריאנו הגיש בקשת רשות ערעור לעליון אך העליון דחה את הבקשה. את דרוקר מייצגים עורכי-הדין דורון קול וגלית פרנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully